Podľa starostu obce Dohňany a predsedu Združenia obcí Púchovská dolina Milana Panáčka vybudovali trať v rokoch 1935 až 1937.
Autor TASR
Púchov 3. septembra (TASR) - Mimoriadny vlak ťahaný parným rušňom vypravili dnes dopoludnia z Púchova do českej obce Horní Lideč pri príležitosti 80. výročia otvorenia trate generála Milana Rastislava Štefánika.
Podľa starostu obce Dohňany a predsedu Združenia obcí Púchovská dolina Milana Panáčka vybudovali trať v rokoch 1935 až 1937. "Je to udalosť, ktorá si zaslúži, aby sme si ju pripomenuli. A vzdali úctu dielu, ktoré je aj s odstupom osemdesiatich rokov stále významnou dopravnou spojnicou medzi Českou a Slovenskou republikou. Postaralo sa tiež o rozvoj infraštruktúry a priemyslu celej Púchovskej doliny a Hornolidečska," povedal Panáček.
Doplnil, že stavba trate ovplyvnila aj život v obciach. "Napríklad vyvlastňovaním pozemkov, lebo obyvatelia vtedy žili prevažne poľnohospodárstvom. Ale takisto priniesla rozvoj, pretože veľa obyvateľov Púchovskej doliny na nej pracovalo. To, čo sa vtedy za dva roky postavilo s úplne inou technikou a dá sa povedať ručne, neviem, či by sa dnes za dva roky zvládlo," podotkol Panáček.
Združenie obcí Púchovská dolina, ktoré bolo jedným z hlavných organizátorov podujatia, zahŕňa sedem obcí – Dohňany, Mestečko, Záriečie, Lúky, Vydrná, Lazy pod Makytou a Lysá pod Makytou. "Pokladali sme za povinnosť pripomenúť si výročie trate. Aj keď s odstupom, lebo ju otvorili v máji 1937. Záujem o jazdu vlakom bol veľký. Parný rušeň ťahal desať vagónov, každá obec mala vyčlenený jeden vagón a mesto Púchov štyri vagóny. Za dva dni boli lístky vypredané. Napríklad na zastávke v obci Záriečie sa veľa ľudí prišlo len pozrieť a pripomenúť si túto historickú chvíľu," dodal Panáček.
Podľa starostu obce Dohňany a predsedu Združenia obcí Púchovská dolina Milana Panáčka vybudovali trať v rokoch 1935 až 1937. "Je to udalosť, ktorá si zaslúži, aby sme si ju pripomenuli. A vzdali úctu dielu, ktoré je aj s odstupom osemdesiatich rokov stále významnou dopravnou spojnicou medzi Českou a Slovenskou republikou. Postaralo sa tiež o rozvoj infraštruktúry a priemyslu celej Púchovskej doliny a Hornolidečska," povedal Panáček.
Doplnil, že stavba trate ovplyvnila aj život v obciach. "Napríklad vyvlastňovaním pozemkov, lebo obyvatelia vtedy žili prevažne poľnohospodárstvom. Ale takisto priniesla rozvoj, pretože veľa obyvateľov Púchovskej doliny na nej pracovalo. To, čo sa vtedy za dva roky postavilo s úplne inou technikou a dá sa povedať ručne, neviem, či by sa dnes za dva roky zvládlo," podotkol Panáček.
Združenie obcí Púchovská dolina, ktoré bolo jedným z hlavných organizátorov podujatia, zahŕňa sedem obcí – Dohňany, Mestečko, Záriečie, Lúky, Vydrná, Lazy pod Makytou a Lysá pod Makytou. "Pokladali sme za povinnosť pripomenúť si výročie trate. Aj keď s odstupom, lebo ju otvorili v máji 1937. Záujem o jazdu vlakom bol veľký. Parný rušeň ťahal desať vagónov, každá obec mala vyčlenený jeden vagón a mesto Púchov štyri vagóny. Za dva dni boli lístky vypredané. Napríklad na zastávke v obci Záriečie sa veľa ľudí prišlo len pozrieť a pripomenúť si túto historickú chvíľu," dodal Panáček.