Program má koncipovaný širokospektrálne pre všetkých Trnavčanov.
Autor TASR
Trnava 26. októbra (TASR) - Kandidát na primátora Trnavy Rastislav Mráz vstupuje do volieb s heslom Skutočné riešenia pre Trnavu. Štyridsaťročný právnik je nominantom koalície Naše mesTTo (KDH, SZS, SDKÚ-DS), je ženatý a má tri deti.
-Máte za sebou jedno volebné obdobie ako poslanec mestského zastupiteľstva. Skutočnosť, že kandidujete na post primátora, majú voliči vnímať ako vašu nespokojnosť s tým, ako je mesto vedené?-
Áno, za posledné obdobie sa vytratila prirodzená komunikácia a spolupráca medzi primátorom a mestským zastupiteľstvom. V dôsledku toho sme sa aj v Trnave dopracovali k štandardnej politickej deľbe v zastupiteľstve na koalíciu a opozíciu. Množstvo záležitostí týkajúcich sa rozvoja a správy mesta boli zo strany primátora skôr komunikované na sociálnej sieti ako medzi poslancami, ktorých zvolili občania. Som zástanca štandardnej politickej kultúry. Predstaviteľov samosprávy majú spájať vecné témy a tvorba projektov má byť zameraná na potreby ľudí, nie na fotografie na sociálnej sieti. Túto skutočnosť by som rád zmenil.
-Viete, čo tomuto mestu chýba?-
Trnava je najpriemyselnejšie mesto zo všetkých miest na Slovensku, čo je, samozrejme, aj veľkou výzvou pre komunálnych politikov. Z môjho pohľadu sú to predovšetkým otázky riešenia statickej a dynamickej dopravy, ďalej problémy tvorby pracovných miest s pridanou hodnotou pre absolventov našich vysokých škôl ako aj problémy bezpečnosti a kvality života v našom meste.
-Ste kandidátom koalície. Aký máte okolo seba tím ľudí? Z čoho bude pozostávať vaša kampaň a v akej výške plánujete použiť prostriedky?-
Koalícia Naše mesTTo združila tri spolupracujúce politické subjekty – Kresťanskodemokratické hnutie, Stranu zelených Slovenska a SDKÚ-DS. Väčšinovou súčasťou našej poslaneckej kandidátky sú však kandidáti, ktorí nemajú žiadnu politickú príslušnosť. Sú to obyvatelia nášho mesta, ktorí vynikajú svojou odbornosťou či občianskymi aktivitami a priznávajú sa k hodnotám, s ktorými sme prítomní a pôsobíme v tomto meste.
Na kampaň budeme míňať predovšetkým prostriedky, ktoré sú vyskladané z príspevkov jednotlivých kandidátov či drobných darcov. Na aktivity mojej primátorskej kampane čerpáme predovšetkým z príspevku, ktorý nám venovalo Kresťanskodemokratické hnutie. Celkovo predpokladám, že moje výdavky na kampaň spolu s výdavkami 30 našich poslaneckých kandidátov budú zhruba na úrovni polovici zákonom povoleného limitu kampaňových výdavkov.
-Akú voličskú podporu predpokladáte? Kto je vašou cieľovou skupinou?-
Môj program je koncipovaný širokospektrálne pre všetkých Trnavčanov. Predpokladáme preto širokú voličskú podporu. Snažíme sa osloviť všetkých ľudí s otvoreným srdcom a triezvou hlavou, nielen vybrané skupiny.
-Aká je vaša top téma? Prečo ste si ju vybrali?-
Nosnou témou môjho volebného programu je doprava. To sa mi aj potvrdzuje pri mojich každodenných stretnutiach v uliciach s voličmi Trnavy. Rozsiahle problémy v doprave nie sú len doménou Trnavy, týkajú sa všetkých väčších miest. Je však úlohou samosprávy dôsledne realizovať podporné projekty tam, kde je to možné a vytvárať tlak na štátne orgány tam, kde treba pomoc od nich. V tejto oblasti bolo v poslednom období veľa zanedbaného.
-Aké máte teda pre statickú a dynamickú dopravu riešenia?-
Samotná mobilita v meste v sebe zahŕňa množstvo problémov. Nevyhnutné je venovať dôkladnú starostlivosť chodcom či cyklistom, ako aj riešiť problémy s parkovaním či mestskou autobusovou dopravou a budovaním nových ciest. Problémy s preplnenými cestami by čiastočne mohlo vyriešiť vybudovanie južného obchvatu Trnavy či západného dopravného prepojenia. Čo sa týka parkovania, bude nevyhnutné v niektorých lokalitách pristúpiť k vybudovaniu prvých parkovacích domov. Spolu s tým však treba aj dôkladnou vysvetľovacou kampaňou podporovať alternatívne druhy dopravy v meste, a to predovšetkým mestskú autobusovú dopravu, kde bude nevyhnutné pristúpiť k úprave trasovania a zvýšenia frekvencie spojov. Ďalej systém mestských elektrobicyklov či car - sharing. K problematike mobility patrí aj postupná obnova a rekonštrukcia povrchov ciest a chodníkov.
-Ďalšou, v Trnave diskutovanou oblasťou sa stala za posledné štyri roky zeleň.-
Problematika starostlivosti o zeleň úzko súvisí s kvalitou života v našom meste. Dôležitú funkciu v tomto smere zastávajú predovšetkým naše lesoparky. Chceli by sme zrevitalizovať mestský lesopark Štrky na novú atraktívnu oddychovú zónu pre obyvateľov mesta a zásadne rozšíriť priestory na oddych v lesoparku Kamenný mlyn, ktorý vie určite viac vyťažiť aj z prítomnosti rybníkov. Znovu zavedieme efektívny a profesionálny systém starostlivosti a mestskú zeleň s dôrazom na jej udržateľnosť a zamedzenie ďalšej kvalitatívnej degradácii. Vzrastlé stromy v meste, ktoré zohrávajú významnú klimatickú úlohu pre jeho obyvateľov, nebudú predmetom ďalších barbarských výrubov, staré a vzácne stromy chceme označiť pre ich osobitnú ochranu.
-Čo v Trnave, podľa vás, funguje a čo nefunguje?-
Súčasnému primátorovi sa značným podielom podarilo spropagovať naše mesto a posilniť zdravý trnavský patriotizmus rôznymi modernými marketingovými nástrojmi. Tento krok považujem za dobrý a viem, že v minulosti sa vedenie mesta marketingovými záležitosťami zaoberalo iba veľmi okrajovo. Viaznu nám však viaceré rozvojové a strategické projekty v oblasti dopravy a hospodárskeho rozvoja mesta, ako aj štandardný spôsob komunikácie a efektívne zabezpečovanie základných služieb zo strany mesta.
-Na čo z práce doterajšieho primátora teda nebudete mať problém nadviazať? Čo, naopak, je pre vás nedostatkom, z ktorého sa dá vziať ponaučenie ?-
Určite je na čo nadväzovať v spomínanej oblasti dobre rozbehnutej marketingovej prezentácie. Naopak, vidím mnohé nedostatky v oblasti transparentnosti, nedostatočné zabezpečovanie základných služieb pre obyvateľov mesta, spomalenú prípravu a realizáciu investičných akcií či zlú atmosféru na mestskom úrade.
-Čo, podľa vás, má reprezentovať osobnosť primátora pre obyvateľov mesta?-
Funkciu primátora beriem ako službu obyvateľom mesta. Mal by mať schopnosť načúvať potrebám ľudí i rozhodnúť v kritických situáciách. Primátor by mal byť nositeľom vízie rozvoja mesta s presahom volebnej periódy.
-Máte za sebou jedno volebné obdobie ako poslanec mestského zastupiteľstva. Skutočnosť, že kandidujete na post primátora, majú voliči vnímať ako vašu nespokojnosť s tým, ako je mesto vedené?-
Áno, za posledné obdobie sa vytratila prirodzená komunikácia a spolupráca medzi primátorom a mestským zastupiteľstvom. V dôsledku toho sme sa aj v Trnave dopracovali k štandardnej politickej deľbe v zastupiteľstve na koalíciu a opozíciu. Množstvo záležitostí týkajúcich sa rozvoja a správy mesta boli zo strany primátora skôr komunikované na sociálnej sieti ako medzi poslancami, ktorých zvolili občania. Som zástanca štandardnej politickej kultúry. Predstaviteľov samosprávy majú spájať vecné témy a tvorba projektov má byť zameraná na potreby ľudí, nie na fotografie na sociálnej sieti. Túto skutočnosť by som rád zmenil.
-Viete, čo tomuto mestu chýba?-
Trnava je najpriemyselnejšie mesto zo všetkých miest na Slovensku, čo je, samozrejme, aj veľkou výzvou pre komunálnych politikov. Z môjho pohľadu sú to predovšetkým otázky riešenia statickej a dynamickej dopravy, ďalej problémy tvorby pracovných miest s pridanou hodnotou pre absolventov našich vysokých škôl ako aj problémy bezpečnosti a kvality života v našom meste.
-Ste kandidátom koalície. Aký máte okolo seba tím ľudí? Z čoho bude pozostávať vaša kampaň a v akej výške plánujete použiť prostriedky?-
Koalícia Naše mesTTo združila tri spolupracujúce politické subjekty – Kresťanskodemokratické hnutie, Stranu zelených Slovenska a SDKÚ-DS. Väčšinovou súčasťou našej poslaneckej kandidátky sú však kandidáti, ktorí nemajú žiadnu politickú príslušnosť. Sú to obyvatelia nášho mesta, ktorí vynikajú svojou odbornosťou či občianskymi aktivitami a priznávajú sa k hodnotám, s ktorými sme prítomní a pôsobíme v tomto meste.
Na kampaň budeme míňať predovšetkým prostriedky, ktoré sú vyskladané z príspevkov jednotlivých kandidátov či drobných darcov. Na aktivity mojej primátorskej kampane čerpáme predovšetkým z príspevku, ktorý nám venovalo Kresťanskodemokratické hnutie. Celkovo predpokladám, že moje výdavky na kampaň spolu s výdavkami 30 našich poslaneckých kandidátov budú zhruba na úrovni polovici zákonom povoleného limitu kampaňových výdavkov.
-Akú voličskú podporu predpokladáte? Kto je vašou cieľovou skupinou?-
Môj program je koncipovaný širokospektrálne pre všetkých Trnavčanov. Predpokladáme preto širokú voličskú podporu. Snažíme sa osloviť všetkých ľudí s otvoreným srdcom a triezvou hlavou, nielen vybrané skupiny.
-Aká je vaša top téma? Prečo ste si ju vybrali?-
Nosnou témou môjho volebného programu je doprava. To sa mi aj potvrdzuje pri mojich každodenných stretnutiach v uliciach s voličmi Trnavy. Rozsiahle problémy v doprave nie sú len doménou Trnavy, týkajú sa všetkých väčších miest. Je však úlohou samosprávy dôsledne realizovať podporné projekty tam, kde je to možné a vytvárať tlak na štátne orgány tam, kde treba pomoc od nich. V tejto oblasti bolo v poslednom období veľa zanedbaného.
-Aké máte teda pre statickú a dynamickú dopravu riešenia?-
Samotná mobilita v meste v sebe zahŕňa množstvo problémov. Nevyhnutné je venovať dôkladnú starostlivosť chodcom či cyklistom, ako aj riešiť problémy s parkovaním či mestskou autobusovou dopravou a budovaním nových ciest. Problémy s preplnenými cestami by čiastočne mohlo vyriešiť vybudovanie južného obchvatu Trnavy či západného dopravného prepojenia. Čo sa týka parkovania, bude nevyhnutné v niektorých lokalitách pristúpiť k vybudovaniu prvých parkovacích domov. Spolu s tým však treba aj dôkladnou vysvetľovacou kampaňou podporovať alternatívne druhy dopravy v meste, a to predovšetkým mestskú autobusovú dopravu, kde bude nevyhnutné pristúpiť k úprave trasovania a zvýšenia frekvencie spojov. Ďalej systém mestských elektrobicyklov či car - sharing. K problematike mobility patrí aj postupná obnova a rekonštrukcia povrchov ciest a chodníkov.
-Ďalšou, v Trnave diskutovanou oblasťou sa stala za posledné štyri roky zeleň.-
Problematika starostlivosti o zeleň úzko súvisí s kvalitou života v našom meste. Dôležitú funkciu v tomto smere zastávajú predovšetkým naše lesoparky. Chceli by sme zrevitalizovať mestský lesopark Štrky na novú atraktívnu oddychovú zónu pre obyvateľov mesta a zásadne rozšíriť priestory na oddych v lesoparku Kamenný mlyn, ktorý vie určite viac vyťažiť aj z prítomnosti rybníkov. Znovu zavedieme efektívny a profesionálny systém starostlivosti a mestskú zeleň s dôrazom na jej udržateľnosť a zamedzenie ďalšej kvalitatívnej degradácii. Vzrastlé stromy v meste, ktoré zohrávajú významnú klimatickú úlohu pre jeho obyvateľov, nebudú predmetom ďalších barbarských výrubov, staré a vzácne stromy chceme označiť pre ich osobitnú ochranu.
-Čo v Trnave, podľa vás, funguje a čo nefunguje?-
Súčasnému primátorovi sa značným podielom podarilo spropagovať naše mesto a posilniť zdravý trnavský patriotizmus rôznymi modernými marketingovými nástrojmi. Tento krok považujem za dobrý a viem, že v minulosti sa vedenie mesta marketingovými záležitosťami zaoberalo iba veľmi okrajovo. Viaznu nám však viaceré rozvojové a strategické projekty v oblasti dopravy a hospodárskeho rozvoja mesta, ako aj štandardný spôsob komunikácie a efektívne zabezpečovanie základných služieb zo strany mesta.
-Na čo z práce doterajšieho primátora teda nebudete mať problém nadviazať? Čo, naopak, je pre vás nedostatkom, z ktorého sa dá vziať ponaučenie ?-
Určite je na čo nadväzovať v spomínanej oblasti dobre rozbehnutej marketingovej prezentácie. Naopak, vidím mnohé nedostatky v oblasti transparentnosti, nedostatočné zabezpečovanie základných služieb pre obyvateľov mesta, spomalenú prípravu a realizáciu investičných akcií či zlú atmosféru na mestskom úrade.
-Čo, podľa vás, má reprezentovať osobnosť primátora pre obyvateľov mesta?-
Funkciu primátora beriem ako službu obyvateľom mesta. Mal by mať schopnosť načúvať potrebám ľudí i rozhodnúť v kritických situáciách. Primátor by mal byť nositeľom vízie rozvoja mesta s presahom volebnej periódy.