Podľa primátora mesta R. Rašiho križovatka je najsilnejší a najzaťaženejší dopravný uzol.
Autor TASR
Košice 17. marca (TASR) - Práce na košickej križovatke VSS v rámci modernizácie električkových tratí (MET) pokračujú podľa harmonogramu. Skonštatoval to po štvrtkovom (16.3.) kontrolnom dni primátor Košíc Richard Raši.
"Doposiaľ sa nevyskytli na stavbe žiadne mimoriadne technické ani stavebné problémy, všetko ide podľa plánu," uviedol Raši s tým, že križovatka je najsilnejší a najzaťaženejší dopravný uzol v Košiciach, napriek tomu je podľa jeho slov doprava riadená políciou tak, že dopravné zápchy sú nielen z jeho pohľadu, ale i z pohľadu vodičov zvládnuteľné.
Ako povedal, stavba je síce situovaná mimo obytných zón, avšak rozsah stavebných prác je taký veľký, že sa v okolí križovatky šíri dosť silný hluk.
"Občanov, ktorí bývajú v neďalekej Barci, prosím o trpezlivosť. Čím intenzívnejšie sa bude robiť, tým skôr sa práce skončia. Ak bude treba, môžeme pri niektorých prácach prejsť aj na dvoj- či trojzmenný režim. Eurovia SK sa v rámci svojich možností bude snažiť, aby čo najviac eliminovala stavebný hluk, napríklad aj v súvislosti so zvozom odpadu zo stavby. Chceme minimalizovať všetko negatívne, čo táto stavba prináša. Verím, že vďaka tempu, akým napreduje, otvoríme križovatku v plánovanom letnom termíne, avšak už v zmodernizovanom a predovšetkým bezpečnom režime," skonštatoval primátor.
Podľa riaditeľa košického závodu Eurovia SK, ktorá zabezpečuje rekonštrukciu križovatky, Štefana Bálinta pokračujú práce vďaka vhodným klimatickým podmienkam podľa časového harmonogramu. "Začali sme s kompletnou demontážou koľajového zvršku, trakčných vedení a keďže nám počasie praje, pustili sme sa aj do reprofilácie mostného objektu. V najbližších dňoch nás čakajú kábelovody, prekládky všetkých inžinierskych sietí a púšťame sa už aj do rekonštrukcie telesa koľajníc, čiže samotného "srdca" križovatky," ozrejmil momentálnu situáciu na stavbe.
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) od občanov, najmä z mestských častí Šebastovce a Barca, dostáva podnety, že cestovanie v MHD nie je pre nich také komfortné ako pred uzavretím križovatky. "Zabezpečujeme náhradnú dopravu linkami X4, X7, X9 a XR2. Na dopravnej vetve zo sídliska Nad jazerom nemáme žiadne výraznejšie problémy ani meškania," povedal Roman Danko z DPMK s tým, že pripomienky občanov vyhodnotia a pokúsia sa to nastaviť lepšie a vhodnejšie.
"Doposiaľ sa nevyskytli na stavbe žiadne mimoriadne technické ani stavebné problémy, všetko ide podľa plánu," uviedol Raši s tým, že križovatka je najsilnejší a najzaťaženejší dopravný uzol v Košiciach, napriek tomu je podľa jeho slov doprava riadená políciou tak, že dopravné zápchy sú nielen z jeho pohľadu, ale i z pohľadu vodičov zvládnuteľné.
Ako povedal, stavba je síce situovaná mimo obytných zón, avšak rozsah stavebných prác je taký veľký, že sa v okolí križovatky šíri dosť silný hluk.
"Občanov, ktorí bývajú v neďalekej Barci, prosím o trpezlivosť. Čím intenzívnejšie sa bude robiť, tým skôr sa práce skončia. Ak bude treba, môžeme pri niektorých prácach prejsť aj na dvoj- či trojzmenný režim. Eurovia SK sa v rámci svojich možností bude snažiť, aby čo najviac eliminovala stavebný hluk, napríklad aj v súvislosti so zvozom odpadu zo stavby. Chceme minimalizovať všetko negatívne, čo táto stavba prináša. Verím, že vďaka tempu, akým napreduje, otvoríme križovatku v plánovanom letnom termíne, avšak už v zmodernizovanom a predovšetkým bezpečnom režime," skonštatoval primátor.
Podľa riaditeľa košického závodu Eurovia SK, ktorá zabezpečuje rekonštrukciu križovatky, Štefana Bálinta pokračujú práce vďaka vhodným klimatickým podmienkam podľa časového harmonogramu. "Začali sme s kompletnou demontážou koľajového zvršku, trakčných vedení a keďže nám počasie praje, pustili sme sa aj do reprofilácie mostného objektu. V najbližších dňoch nás čakajú kábelovody, prekládky všetkých inžinierskych sietí a púšťame sa už aj do rekonštrukcie telesa koľajníc, čiže samotného "srdca" križovatky," ozrejmil momentálnu situáciu na stavbe.
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) od občanov, najmä z mestských častí Šebastovce a Barca, dostáva podnety, že cestovanie v MHD nie je pre nich také komfortné ako pred uzavretím križovatky. "Zabezpečujeme náhradnú dopravu linkami X4, X7, X9 a XR2. Na dopravnej vetve zo sídliska Nad jazerom nemáme žiadne výraznejšie problémy ani meškania," povedal Roman Danko z DPMK s tým, že pripomienky občanov vyhodnotia a pokúsia sa to nastaviť lepšie a vhodnejšie.