Piliere pôvodnej stavby Starého mosta sa začnú odstraňovať na budúci týždeň.
Autor TASR
Bratislava 21. mája (TASR) - Projekt rekonštrukcie Starého mosta a výstavby električkovej trate do Petržalky pokračuje podľa harmonogramu. Na dnešnom kontrolnom dni zástupcovia zhotoviteľa a bratislavskej samosprávy skonštatovali, že sa podarilo vyrovnať časový sklz, ktorý vznikol pri snímaní pôvodnej mostnej konštrukcie Starého mosta.
"To dobehnutie oneskorenia prišlo včas, keďže odstránenie pôvodnej konštrukcie mosta prišlo ešte predtým, ako začala stúpať hladina Dunaja, čo by v prípade takýchto prác znamenalo problém," upozornil primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Z pôvodnej železnej konštrukcie ostali na petržalskej strane už len dve mostné polia, ktoré sa v týchto dňoch demontujú. Ako informoval Róbert Šinály, generálny riaditeľ spoločnosti Eurovia, ktorá je zhotoviteľom stavby, nová mostná konštrukcia sa už pripravuje v ostravských Vítkoviciach a s jej montážou by sa malo začať na jeseň tohto roku.
Piliere pôvodnej stavby Starého mosta sa začnú odstraňovať na budúci týždeň. "Od Štátnej plavebnej správy sme zatiaľ dostali súhlas na práce na pilieri číslo tri," uviedol Šinály. Odstránia sa dva piliere, ktoré nahradí jeden nový. Má sa totiž splniť požiadavka Európskej komisie na rozšírenie plavebného gabaritu.
Zástupca stavebnej spoločnosti povedal, že podľa harmonogramu pokračujú aj práce na petržalskej strane i pri prekládke inžinierskych sietí na Štúrovej ulici a na Šafárikovom námestí. V prípade časti Starého Mesta zatiaľ zhotoviteľ naďalej uvažuje o odovzdaní stavby ako celku, obmedzenia pre dopravu a peších v okolí Šafárikovho námestia tak budú zrejme platiť až do cieľového termínu stavby, 31. augusta 2015. "Zaoberáme sa stále aj myšlienkou, že by sa aspoň niektoré časti stavby odovzdali v režime predčasného užívania, no treba to zvážiť. Hlavne to musí byť v súlade a nesmie to ohroziť bezpečnosť," doplnil Ftáčnik.
V súvislosti s ďalším priebehom výstavby primátor pripomenul, že na štvrtkovom zasadnutí mestského zastupiteľstva predloží poslancom návrhy na dve zmeny stavby. Pôjde o zrušenie obratiska električiek na petržalskej strane, a tiež o posunutie zastávky električky oproti pôvodnému projektu bližšie k budove Univerzity Komenského. "V prípade zrušenia obratiska ide o to, že chceme v druhej fáze dokončiť električkovú trať až po Janíkov dvor, preto aj podľa názoru Európskej komisie je zbytočné budovať v prvej fáze výstavby obratisko pri Bosákovej ulici, ak sú navyše objednané obojsmerné električky," podotkol primátor. "Zmyslom zmeny zastávky je vytvoriť jednoduchší prestupný bod z električkovej dopravy na autobusovú," vysvetlil.
Obe zmeny podľa primátora nebudú znamenať zvýšené náklady. Podmienkou ich realizácie však je, aby neohrozili celkový termín stavby. "Z procesného a administratívneho hľadiska musí mať mesto preto všetky potrebné súhlasy do konca októbra tohto roku," dodal primátor.
Pozrite si fotogalériu:
"To dobehnutie oneskorenia prišlo včas, keďže odstránenie pôvodnej konštrukcie mosta prišlo ešte predtým, ako začala stúpať hladina Dunaja, čo by v prípade takýchto prác znamenalo problém," upozornil primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Z pôvodnej železnej konštrukcie ostali na petržalskej strane už len dve mostné polia, ktoré sa v týchto dňoch demontujú. Ako informoval Róbert Šinály, generálny riaditeľ spoločnosti Eurovia, ktorá je zhotoviteľom stavby, nová mostná konštrukcia sa už pripravuje v ostravských Vítkoviciach a s jej montážou by sa malo začať na jeseň tohto roku.
Piliere pôvodnej stavby Starého mosta sa začnú odstraňovať na budúci týždeň. "Od Štátnej plavebnej správy sme zatiaľ dostali súhlas na práce na pilieri číslo tri," uviedol Šinály. Odstránia sa dva piliere, ktoré nahradí jeden nový. Má sa totiž splniť požiadavka Európskej komisie na rozšírenie plavebného gabaritu.
Zástupca stavebnej spoločnosti povedal, že podľa harmonogramu pokračujú aj práce na petržalskej strane i pri prekládke inžinierskych sietí na Štúrovej ulici a na Šafárikovom námestí. V prípade časti Starého Mesta zatiaľ zhotoviteľ naďalej uvažuje o odovzdaní stavby ako celku, obmedzenia pre dopravu a peších v okolí Šafárikovho námestia tak budú zrejme platiť až do cieľového termínu stavby, 31. augusta 2015. "Zaoberáme sa stále aj myšlienkou, že by sa aspoň niektoré časti stavby odovzdali v režime predčasného užívania, no treba to zvážiť. Hlavne to musí byť v súlade a nesmie to ohroziť bezpečnosť," doplnil Ftáčnik.
V súvislosti s ďalším priebehom výstavby primátor pripomenul, že na štvrtkovom zasadnutí mestského zastupiteľstva predloží poslancom návrhy na dve zmeny stavby. Pôjde o zrušenie obratiska električiek na petržalskej strane, a tiež o posunutie zastávky električky oproti pôvodnému projektu bližšie k budove Univerzity Komenského. "V prípade zrušenia obratiska ide o to, že chceme v druhej fáze dokončiť električkovú trať až po Janíkov dvor, preto aj podľa názoru Európskej komisie je zbytočné budovať v prvej fáze výstavby obratisko pri Bosákovej ulici, ak sú navyše objednané obojsmerné električky," podotkol primátor. "Zmyslom zmeny zastávky je vytvoriť jednoduchší prestupný bod z električkovej dopravy na autobusovú," vysvetlil.
Obe zmeny podľa primátora nebudú znamenať zvýšené náklady. Podmienkou ich realizácie však je, aby neohrozili celkový termín stavby. "Z procesného a administratívneho hľadiska musí mať mesto preto všetky potrebné súhlasy do konca októbra tohto roku," dodal primátor.
Pozrite si fotogalériu: