Rekonštrukcia cesty by sa mala realizovať v šírke 9,5 metra, nie 11,5 metra, ako pripomienkoval dopravný inšpektorát.
Autor TASR
Mníchova Lehota 28. apríla (TASR) - Panelová cesta medzi Chocholnou-Velčicami a Mníchovou Lehotou v okrese Trenčín by sa mala začať rekonštruovať pravdepodobne na prelome rokov 2018 a 2019. O príprave prác na komunikácii prvej triedy medzinárodného charakteru informovali na brífingu vo štvrtok (27. 4.) večer v Trenčíne zástupcovia Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK), Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR a Slovenskej správy ciest (SSC) - investora stavby.
Brífingu na pôjde Úradu TSK predchádzalo stretnutie zástupcov dotknutých obcí, trenčianskeho krajského dopravného inšpektorátu, investora ako i projektanta, na ktorom odobrili projektové riešenie rekonštrukcie cesty prvej triedy. Prípravu investície totiž spomalili pripomienky starostov ako i dopravného inšpektorátu. Práve požiadavky starostov označil štátny tajomník MDV SR Viktor Stromček za opodstatnené, no finančne a technicky náročné.
"Každá príprava má svoje etapy, svoje záležitosti. Bohužiaľ, nastali tu určité komplikácie, boli troška veľké požiadavky od starostov jednotlivých dotknutých obcí, od dopravnej polície, čo nám blokovalo, brzdilo trochu samotnú prípravu. Konečne sme sa dohodli na všetkých technických parametroch, pochopili aj starostovia, aj dopravná polícia, čo je v možnostiach rekonštrukcie tejto stavby, aby bola realizovateľná," potvrdil generálny riaditeľ SSC Roman Žembera.
Rezort dopravy, ako avizoval Stromček, predpokladá, že SSC bude mať k dispozícii dokumentáciu pre stavebné povolenie do konca roka a zároveň začiatkom budúceho roka by mohla pristúpiť k majetkovoprávnemu vysporiadaniu. "V prípade, ak budeme mať stavebné povolenie, ak sa nám podarí nájsť dostatočné finančné zdroje z európskych peňazí, vieme začať realizovať stavbu niekedy na prelome rokov 2018 a 2019. Záleží na tom, akým spôsobom bude prebiehať verejné obstarávanie," vysvetlil.
Rekonštrukcia cesty by sa mala realizovať v šírke 9,5 metra, nie 11,5 metra, ako pripomienkoval dopravný inšpektorát. Ide o podmienku, aby mohla byť stavba financovaná z fondov Európskej únie. "Sú tam tiež pridané viaceré križovatky, viaceré odbočovacie pásy, ktoré zvýšia po rekonštrukcii bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky," skonštatoval predseda TSK Jaroslav Baška. Do projektovej dokumentácie bola podľa neho zapracovaná i rekonštrukcia tzv. križovatky smrti, ktorá spája Trenčiansku Turnú a Trenčianske Stankovce a je na ňu vydané právoplatné stavebné povolenie a projekt. "Dokonca sme si odsúhlasili aj kruhový objazd s bypasmi, ktoré sú vlastne na súčasnej téčkovej križovatke z Trenčianskej Turnej na cestu I/9," doplnil.
Rekonštrukcia panelov cesty je zapracovaná v zásobníku projektov na financovanie z eurofondov, povedal Stromček. V prípade, ak SSC nebude so žiadosťou o zdroje úspešná, ďalšou možnosťou je podľa neho financovanie zo štátneho rozpočtu. Náklady na rekonštrukciu úseku odhadol rezort dopravy na sumu okolo 20 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty, presná výška investície by však mala byť podľa slov štátneho tajomníka MDV známa na konci tohto roka. SSC predpokladá, že celý úsek v dĺžke 7,5 kilometra by mal byť zrekonštruovaný v priebehu dvoch rokov, a to za plnej prevádzky.
Brífingu na pôjde Úradu TSK predchádzalo stretnutie zástupcov dotknutých obcí, trenčianskeho krajského dopravného inšpektorátu, investora ako i projektanta, na ktorom odobrili projektové riešenie rekonštrukcie cesty prvej triedy. Prípravu investície totiž spomalili pripomienky starostov ako i dopravného inšpektorátu. Práve požiadavky starostov označil štátny tajomník MDV SR Viktor Stromček za opodstatnené, no finančne a technicky náročné.
"Každá príprava má svoje etapy, svoje záležitosti. Bohužiaľ, nastali tu určité komplikácie, boli troška veľké požiadavky od starostov jednotlivých dotknutých obcí, od dopravnej polície, čo nám blokovalo, brzdilo trochu samotnú prípravu. Konečne sme sa dohodli na všetkých technických parametroch, pochopili aj starostovia, aj dopravná polícia, čo je v možnostiach rekonštrukcie tejto stavby, aby bola realizovateľná," potvrdil generálny riaditeľ SSC Roman Žembera.
Rezort dopravy, ako avizoval Stromček, predpokladá, že SSC bude mať k dispozícii dokumentáciu pre stavebné povolenie do konca roka a zároveň začiatkom budúceho roka by mohla pristúpiť k majetkovoprávnemu vysporiadaniu. "V prípade, ak budeme mať stavebné povolenie, ak sa nám podarí nájsť dostatočné finančné zdroje z európskych peňazí, vieme začať realizovať stavbu niekedy na prelome rokov 2018 a 2019. Záleží na tom, akým spôsobom bude prebiehať verejné obstarávanie," vysvetlil.
Rekonštrukcia cesty by sa mala realizovať v šírke 9,5 metra, nie 11,5 metra, ako pripomienkoval dopravný inšpektorát. Ide o podmienku, aby mohla byť stavba financovaná z fondov Európskej únie. "Sú tam tiež pridané viaceré križovatky, viaceré odbočovacie pásy, ktoré zvýšia po rekonštrukcii bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky," skonštatoval predseda TSK Jaroslav Baška. Do projektovej dokumentácie bola podľa neho zapracovaná i rekonštrukcia tzv. križovatky smrti, ktorá spája Trenčiansku Turnú a Trenčianske Stankovce a je na ňu vydané právoplatné stavebné povolenie a projekt. "Dokonca sme si odsúhlasili aj kruhový objazd s bypasmi, ktoré sú vlastne na súčasnej téčkovej križovatke z Trenčianskej Turnej na cestu I/9," doplnil.
Rekonštrukcia panelov cesty je zapracovaná v zásobníku projektov na financovanie z eurofondov, povedal Stromček. V prípade, ak SSC nebude so žiadosťou o zdroje úspešná, ďalšou možnosťou je podľa neho financovanie zo štátneho rozpočtu. Náklady na rekonštrukciu úseku odhadol rezort dopravy na sumu okolo 20 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty, presná výška investície by však mala byť podľa slov štátneho tajomníka MDV známa na konci tohto roka. SSC predpokladá, že celý úsek v dĺžke 7,5 kilometra by mal byť zrekonštruovaný v priebehu dvoch rokov, a to za plnej prevádzky.