Primátor na minulotýždňovom kontrolnom dni priznal, že hoci sa na stavbe električkovej trate pracuje, tempo stavebných prác nie je vyhovujúce.
Autor TASR
Bratislava 15. februára (TASR) - Rokovania o výraznom zintenzívnení prác na stavbe električkovej trate v bratislavskej Petržalke, v úseku Jungmannova - Janíkov dvor, naďalej pokračujú. Aktuálne sú na úrovni odborných tímov. Pre TASR to uviedol hovorca hlavného mesta Peter Bubla. Rokovania avizoval minulý týždeň primátor Bratislavy Matúš Vallo.
"Čo sa rokovaní týka, tieto sa v závere minulého týždňa na úrovni vedení uskutočnili tak, ako sme avizovali. Teraz naďalej pokračujú na úrovni odborných tímov," skonštatoval Bubla s tým, že keď bude známy ich konkrétny výsledok, bratislavský magistrát bude o nich informovať.
Primátor na minulotýždňovom kontrolnom dni priznal, že hoci sa na stavbe električkovej trate pracuje, tempo stavebných prác nie je vyhovujúce. "Netajím, že tempo stavby nie je také, aké by som chcel, aby bolo," zdôraznil Vallo. Od zástupcov zhotoviteľa preto vedenie hlavného mesta požaduje zrýchlenie. Z výsledkov rokovaní by malo vyplynúť napríklad aj to, či sa bude prípadne meniť harmonogram stavebných prác.
Za zdržaním prác na projekte však vidí aj viaceré objektívne či nepredvídateľné okolnosti. Pokuty zatiaľ hlavné mesto neudelilo, urobiť tak podľa neho môže počas celej stavby.
S výstavbou trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones). Podľa súčasného harmonogramu prác má byť trať vybudovaná do konca septembra 2024.
"Čo sa rokovaní týka, tieto sa v závere minulého týždňa na úrovni vedení uskutočnili tak, ako sme avizovali. Teraz naďalej pokračujú na úrovni odborných tímov," skonštatoval Bubla s tým, že keď bude známy ich konkrétny výsledok, bratislavský magistrát bude o nich informovať.
Primátor na minulotýždňovom kontrolnom dni priznal, že hoci sa na stavbe električkovej trate pracuje, tempo stavebných prác nie je vyhovujúce. "Netajím, že tempo stavby nie je také, aké by som chcel, aby bolo," zdôraznil Vallo. Od zástupcov zhotoviteľa preto vedenie hlavného mesta požaduje zrýchlenie. Z výsledkov rokovaní by malo vyplynúť napríklad aj to, či sa bude prípadne meniť harmonogram stavebných prác.
Za zdržaním prác na projekte však vidí aj viaceré objektívne či nepredvídateľné okolnosti. Pokuty zatiaľ hlavné mesto neudelilo, urobiť tak podľa neho môže počas celej stavby.
S výstavbou trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones). Podľa súčasného harmonogramu prác má byť trať vybudovaná do konca septembra 2024.