Analýza dát elektronického rýchlomeru ukázala, že rušňovodič zatrúbil 160 m pred priecestím.
Autor TASR
Beňadiková 25. januára (TASR) – Rušňovodič, ktorý tragicky zahynul v stredu 23. januára večer pri zrážke rýchlika s posýpacím autom stojacim na železničnom priecestí pri liptovskej obci Beňadiková, jej nemohol zabrániť, hoci sa o to do posledného momentu pokúšal. TASR o tom dnes popoludní na základe vykonanej odbornej analýzy informovala riaditeľka Odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Slavomíra Šubrtová.
„Bezpečne zabrzdiť a zabrániť tak zrážke by mohol iba v tom prípade, ak by prekážku na koľajniciach zaregistroval vo vzdialenosti aspoň 700 metrov,“ spresnila Šubrtová s tým, že vzhľadom na rozhľadové pomery v danom úseku trate skúsený 50-ročný rušňovodič nemohol včas zbadať stojace nákladné vozidlo na chránenom železničnom priecestí.
Analýza dát elektronického rýchlomeru ukázala, že rušňovodič zatrúbil 160 m pred priecestím, 105 m a tri sekundy pred miestom nárazu použil rýchlobrzdu, ktorá sa spustila do dvoch sekúnd a dokázala znížiť rýchlosť z 97 km/h na 93 km/h. Vlaková súprava, v ktorej sa viezlo 276 cestujúcich, pričom sa nikto z nich vážne nezranil, zastala presne 290 m za priecestím.
Veľkým šťastím podľa Šubrtovej bolo, že vlak odhodil posypové auto nabok a žiadna jeho časť sa nedostala pod kolesá. „Rozmernejší kovový kus by ho pravdepodobne vykoľajil a následky by boli oveľa tragickejšie,“ konštatovala. ZSSK si podľa nej bude uplatňovať náhradu škôd, ktoré sa pohybujú na úrovni 300.000 eur.
„Rodine nášho tragicky zosnulého rušňovodiča, ktorú odškodníme nad rámec zákonného odškodnenia, vyjadrujeme úprimnú hlbokú sústrasť,“ dodala riaditeľka Odboru komunikácie ZSSK s tým, že posledná rozlúčka s Jánom Šuradim bude v nedeľu 27. januára v obci Úpor v Trebišovskom okrese.
„Bezpečne zabrzdiť a zabrániť tak zrážke by mohol iba v tom prípade, ak by prekážku na koľajniciach zaregistroval vo vzdialenosti aspoň 700 metrov,“ spresnila Šubrtová s tým, že vzhľadom na rozhľadové pomery v danom úseku trate skúsený 50-ročný rušňovodič nemohol včas zbadať stojace nákladné vozidlo na chránenom železničnom priecestí.
Analýza dát elektronického rýchlomeru ukázala, že rušňovodič zatrúbil 160 m pred priecestím, 105 m a tri sekundy pred miestom nárazu použil rýchlobrzdu, ktorá sa spustila do dvoch sekúnd a dokázala znížiť rýchlosť z 97 km/h na 93 km/h. Vlaková súprava, v ktorej sa viezlo 276 cestujúcich, pričom sa nikto z nich vážne nezranil, zastala presne 290 m za priecestím.
Veľkým šťastím podľa Šubrtovej bolo, že vlak odhodil posypové auto nabok a žiadna jeho časť sa nedostala pod kolesá. „Rozmernejší kovový kus by ho pravdepodobne vykoľajil a následky by boli oveľa tragickejšie,“ konštatovala. ZSSK si podľa nej bude uplatňovať náhradu škôd, ktoré sa pohybujú na úrovni 300.000 eur.
„Rodine nášho tragicky zosnulého rušňovodiča, ktorú odškodníme nad rámec zákonného odškodnenia, vyjadrujeme úprimnú hlbokú sústrasť,“ dodala riaditeľka Odboru komunikácie ZSSK s tým, že posledná rozlúčka s Jánom Šuradim bude v nedeľu 27. januára v obci Úpor v Trebišovskom okrese.