Táto spoločnosť je jedným z prepravcov v kraji, ktorý na základe zmluvy s Prešovským samosprávnym krajom zabezpečuje služby cestujúcim v rámci výkonu vo verejnom záujme.
Autor TASR
Prešov 25. júna (TASR) – Vozidlový park verejného prepravcu SAD Prešov, a.s., posilní 10 nových autobusov. Táto spoločnosť je jedným z prepravcov v kraji, ktorý na základe zmluvy s Prešovským samosprávnym krajom (PSK) zabezpečuje služby cestujúcim v rámci výkonu vo verejnom záujme.
PSK v roku 2009 uzatvoril s SAD Prešov, SAD Poprad, SAD Humenné a BUS Karpaty Stará Ľubovňa zmluvu na desať rokov, ktorá stanovuje vzorec na prepočet úhrad za prímestskú dopravu. Zmluva rovnako zaväzuje spoločnosti k obnove vozidlového parku, pretože do roku 2018 majú nakúpiť okolo nových 400 autobusov.
Generálny riaditeľ prešovskej SAD Jozef Kičura pripomenul, že ich spoločnosť sa v rámci schváleného harmonogramu zaviazala kúpiť 120 nových autobusov.
"Celková investícia v prípade týchto 10 autobusov bola 1,2 milióna eur. Autobusy budú jazdiť na prímestskej doprave v Bardejovskom a Prešovskom okrese. V prímestskej doprave máme 175 autobusov a ich priemerný vek je 6,5 roka," konštatoval Kičura. Doplnil, že ide o klimatizované vozidlá s kapacitou 40 miest na sedenie a na státie je vytvorených 35 miest. Nové autobusy majú podľa neho aj menšiu spotrebu pohonných látok.
Predseda PSK Peter Chudík vyzdvihol snahu prešovského prepravcu, ktorý si v prípade modernizácie vozidlového parku príkladne plní svoje záväzky. PSK u štyroch dopravcov ročne objednáva spolu 28,4 milióna kilometrov. Žiaľ, tie autobusy sú dnes podľa slov Chudíka menej naplnené a keď nechcú znižovať počet kilometrov, alebo zvyšovať cestovné, musí kraj dopravu viac dotovať.
"Priemerný vek autobusov bol možno viac ako 12 rokov, teraz sa výrazne znížil. Myslím, že netreba pochybovať o správnosti týchto krokov, ktoré sa týkajú nákupu vozidiel, pretože bezpečnosť cestujúcich musí byť na prvom mieste," povedal predseda PSK.
Spoločnosť SAD Prešov disponuje dovedna 203 autobusmi, má 334 zamestnancov, z čoho je 249 vodičov. Okrem prímestskej dopravy prevádzkuje aj diaľkové a medzinárodné linky.
"Myslím, že cestujúci budú spokojní. Je to pohodlný autobus, dá sa povedať, že sa na tom jazdí ako na dodávke. Ja som veľmi spokojný s jazdnými vlastnosťami a verím, že pohodlie a klimatizáciu ocenia aj cestujúci," povedal pre TASR vodič Jozef Špireng.
PSK v roku 2009 uzatvoril s SAD Prešov, SAD Poprad, SAD Humenné a BUS Karpaty Stará Ľubovňa zmluvu na desať rokov, ktorá stanovuje vzorec na prepočet úhrad za prímestskú dopravu. Zmluva rovnako zaväzuje spoločnosti k obnove vozidlového parku, pretože do roku 2018 majú nakúpiť okolo nových 400 autobusov.
Generálny riaditeľ prešovskej SAD Jozef Kičura pripomenul, že ich spoločnosť sa v rámci schváleného harmonogramu zaviazala kúpiť 120 nových autobusov.
"Celková investícia v prípade týchto 10 autobusov bola 1,2 milióna eur. Autobusy budú jazdiť na prímestskej doprave v Bardejovskom a Prešovskom okrese. V prímestskej doprave máme 175 autobusov a ich priemerný vek je 6,5 roka," konštatoval Kičura. Doplnil, že ide o klimatizované vozidlá s kapacitou 40 miest na sedenie a na státie je vytvorených 35 miest. Nové autobusy majú podľa neho aj menšiu spotrebu pohonných látok.
Predseda PSK Peter Chudík vyzdvihol snahu prešovského prepravcu, ktorý si v prípade modernizácie vozidlového parku príkladne plní svoje záväzky. PSK u štyroch dopravcov ročne objednáva spolu 28,4 milióna kilometrov. Žiaľ, tie autobusy sú dnes podľa slov Chudíka menej naplnené a keď nechcú znižovať počet kilometrov, alebo zvyšovať cestovné, musí kraj dopravu viac dotovať.
"Priemerný vek autobusov bol možno viac ako 12 rokov, teraz sa výrazne znížil. Myslím, že netreba pochybovať o správnosti týchto krokov, ktoré sa týkajú nákupu vozidiel, pretože bezpečnosť cestujúcich musí byť na prvom mieste," povedal predseda PSK.
Spoločnosť SAD Prešov disponuje dovedna 203 autobusmi, má 334 zamestnancov, z čoho je 249 vodičov. Okrem prímestskej dopravy prevádzkuje aj diaľkové a medzinárodné linky.
"Myslím, že cestujúci budú spokojní. Je to pohodlný autobus, dá sa povedať, že sa na tom jazdí ako na dodávke. Ja som veľmi spokojný s jazdnými vlastnosťami a verím, že pohodlie a klimatizáciu ocenia aj cestujúci," povedal pre TASR vodič Jozef Špireng.