V uplynulých mesiacoch počas núdzového stavu seniori komunikovali s rodinami a priateľmi telefonicky, ale aj prostredníctvom videohovorov či cez sociálne siete.
Autor TASR
Liptovský Mikuláš 25. mája (TASR) – Klienti zo Zariadenia pre seniorov a domova sociálnych služieb mesta Liptovský Mikuláš majú za sebou prvé návštevy po niekoľkomesačnom odlúčení. Pre obmedzenia v súvislosti s pandémiou sa seniori stretli s rodinami naposledy počas Vianoc a na Nový rok v exteriéri. Aktuálne zariadenie umožňuje návštevy vo vyhradených priestoroch.
"Návštevy prijímajú klienti od 18. mája podľa určitých opatrení, o ktorých boli informovaní aj ich príbuzní. Dátum a čas návštevy je potrebné vopred dohodnúť so sociálnou pracovníčkou," informovala riaditeľka zariadenia Zuzana Šlauková.
V uplynulých mesiacoch počas núdzového stavu seniori komunikovali s rodinami a priateľmi telefonicky, ale aj prostredníctvom videohovorov či cez sociálne siete. "Starkých potešila aj klasická pošta v podobe listov a fotografií. Odlúčenie sme kompenzovali sociálnymi terapiami, ktoré sme zamerali na individuálne potreby prijímateľov sociálnych služieb. Zdobili sme interiér, maľovali, hrali spoločenské hry a cvičili pamäť. Podarilo sa nám tak znížiť stres z prijímaných informácií z vonkajšieho prostredia a nedostatku kontaktov," vysvetlila Šlauková.
Dodala, že počas pandémie zabezpečovali pre ľudí drobné nákupy. Klienti mali tiež možnosť chodiť do parku vedľa zariadenia. Otváranie zariadenia podporuje aj očkovanie, ktoré absolvovalo 27 zo 42 klientov.
"Návštevy prijímajú klienti od 18. mája podľa určitých opatrení, o ktorých boli informovaní aj ich príbuzní. Dátum a čas návštevy je potrebné vopred dohodnúť so sociálnou pracovníčkou," informovala riaditeľka zariadenia Zuzana Šlauková.
V uplynulých mesiacoch počas núdzového stavu seniori komunikovali s rodinami a priateľmi telefonicky, ale aj prostredníctvom videohovorov či cez sociálne siete. "Starkých potešila aj klasická pošta v podobe listov a fotografií. Odlúčenie sme kompenzovali sociálnymi terapiami, ktoré sme zamerali na individuálne potreby prijímateľov sociálnych služieb. Zdobili sme interiér, maľovali, hrali spoločenské hry a cvičili pamäť. Podarilo sa nám tak znížiť stres z prijímaných informácií z vonkajšieho prostredia a nedostatku kontaktov," vysvetlila Šlauková.
Dodala, že počas pandémie zabezpečovali pre ľudí drobné nákupy. Klienti mali tiež možnosť chodiť do parku vedľa zariadenia. Otváranie zariadenia podporuje aj očkovanie, ktoré absolvovalo 27 zo 42 klientov.