Projekt posilňuje mediálnu gramotnosť a kritické myslenie špeciálne v oblasti dezinformácií v strednej Európe prostredníctvom množstva aktivít zameraných aj na cieľové skupiny učiteľov a žiakov.
Autor TASR
Trnava 20. decembra (TASR) - Metodickú príručku pre učiteľov základných a stredných škôl na tému dezinformácií pripravilo Medzinárodné centrum mediálnej gramotnosti (IMEC) a Školiace mediálne centrum pri Univerzite sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave. Obsahuje osvedčené príklady dobrej praxe pri výučbe mediálnej výchovy so zameraním na onlinové dezinformácie. Informoval o tom Peter Krajčovič z Fakulty masmediálnej komunikácie (FMK) UCM.
"Ide o súbor vyučovacích hodín, projektov a ďalších edukačných aktivít, zameraných na podporu a rozvoj mediálnej a informačnej gramotnosti žiakov. Autormi príkladov sú učitelia vybraných slovenských škôl, ktorí sa prihlásili do súťaže vyhlásenej IMEC," uviedol.
Súťaž s názvom Onlinové dezinformácie ako výzva pre školskú výučbu sa uskutočnila v rámci medzinárodného projektu Stredoeurópske observatórium digitálnych médií - Central European Digital Media Observatory (CEDMO), ktorý získal finančnú podporu Európskej komisie. Projekt posilňuje mediálnu gramotnosť a kritické myslenie špeciálne v oblasti dezinformácií v strednej Európe prostredníctvom množstva aktivít zameraných aj na cieľové skupiny učiteľov a žiakov.
"Mediálna a informačná gramotnosť predstavuje efektívny nástroj obrany pred masívne šírenými dezinformačnými obsahmi, s ktorými sa denne stretávame všetci, vrátane detí. Preto je veľmi dôležité, aby sa žiaci v tejto oblasti rozvíjali už na prvom stupni vzdelávania a následne pokračovali aj na ďalších stupňoch. Učiteľom pritom táto metodická príručka môže byť nápomocná," uviedla Viera Kačinová z katedry mediálnej výchovy FMK. Príručka je pre pedagógov voľne dostupná na stiahnutie na stránkach www.medialnavychova.sk a https://smc.fmk.sk/.
"Ide o súbor vyučovacích hodín, projektov a ďalších edukačných aktivít, zameraných na podporu a rozvoj mediálnej a informačnej gramotnosti žiakov. Autormi príkladov sú učitelia vybraných slovenských škôl, ktorí sa prihlásili do súťaže vyhlásenej IMEC," uviedol.
Súťaž s názvom Onlinové dezinformácie ako výzva pre školskú výučbu sa uskutočnila v rámci medzinárodného projektu Stredoeurópske observatórium digitálnych médií - Central European Digital Media Observatory (CEDMO), ktorý získal finančnú podporu Európskej komisie. Projekt posilňuje mediálnu gramotnosť a kritické myslenie špeciálne v oblasti dezinformácií v strednej Európe prostredníctvom množstva aktivít zameraných aj na cieľové skupiny učiteľov a žiakov.
"Mediálna a informačná gramotnosť predstavuje efektívny nástroj obrany pred masívne šírenými dezinformačnými obsahmi, s ktorými sa denne stretávame všetci, vrátane detí. Preto je veľmi dôležité, aby sa žiaci v tejto oblasti rozvíjali už na prvom stupni vzdelávania a následne pokračovali aj na ďalších stupňoch. Učiteľom pritom táto metodická príručka môže byť nápomocná," uviedla Viera Kačinová z katedry mediálnej výchovy FMK. Príručka je pre pedagógov voľne dostupná na stiahnutie na stránkach www.medialnavychova.sk a https://smc.fmk.sk/.