Navrhovaná mediálna rada má podľa nich sledovať, aby všetky verejné peniaze, ktoré idú na publicitu, plnili úlohy verejnej služby.
Autor TASR
Prešov 22. mája (TASR) – Poslanci Prešovského samosprávneho kraja (PSK) z klubu Hlas-SD a nezávislí navrhujú vytvorenie mediálnej rady. Reagujú na nedostatočnú informovanosť verejnosti, ktorú podľa nich potvrdila aj nedávna informatívna správa o vydávaní a distribúcii novín PSK s názvom PO kraji. Návrh na zriadenie rady predložia na najbližšie rokovanie krajského zastupiteľstva.
Poslancom Michalovi Kaliňákovi, Jánovi Vookovi, Richardovi Eliášovi a Jurajovi Bochňovi chýbajú pravidlá, ktoré budú garantovať aktuálnosť, objektívnosť a proporcionalitu publicity. Navrhovaná mediálna rada má podľa nich sledovať, aby všetky verejné peniaze, ktoré idú na publicitu, plnili úlohy verejnej služby.
"Nehovoríme o časopise a o redakčnej rade, ale o mediálnej rade pre všetky mediálne formáty, ktoré zabezpečuje úrad samosprávneho kraja," spresnil Kaliňák. Snahou podľa Eliáša je, aby rada za účasti odborníkov z mediálnej oblasti zadefinovala obsahové zameranie mediálnych formátov. "Bude kontrolovať strategické, tematické a koncepčné zameranie. S ňou spájame očakávania, že odstráni pochybnosti a zvýši kvalitu," uviedol.
Bochňa skonštatoval, že volajú po tom, aby boli všetky informácie v médiách vydávaných PSK krajom obsiahle a objektívne. "Chceme, aby v rámci magazínu či časopisu odznievali hlavne problémy regiónov," podotkol Vook.
Mediálna rada má okrem iného hodnotiť obsah jednotlivých čísel novín i vysielaných relácií a predkladať zmluvným partnerom návrhy na ďalšie zvýšenie obsahovej a formálnej úrovne. Členmi rady by okrem zamestnancov úradu mali byť aj zástupcovia poslaneckých klubov, nominant Slovenského syndikátu novinárov a tiež napríklad zástupca Inštitút slovakistiky a mediálnych štúdií Prešovskej univerzity v Prešove.
Poslancom Michalovi Kaliňákovi, Jánovi Vookovi, Richardovi Eliášovi a Jurajovi Bochňovi chýbajú pravidlá, ktoré budú garantovať aktuálnosť, objektívnosť a proporcionalitu publicity. Navrhovaná mediálna rada má podľa nich sledovať, aby všetky verejné peniaze, ktoré idú na publicitu, plnili úlohy verejnej služby.
"Nehovoríme o časopise a o redakčnej rade, ale o mediálnej rade pre všetky mediálne formáty, ktoré zabezpečuje úrad samosprávneho kraja," spresnil Kaliňák. Snahou podľa Eliáša je, aby rada za účasti odborníkov z mediálnej oblasti zadefinovala obsahové zameranie mediálnych formátov. "Bude kontrolovať strategické, tematické a koncepčné zameranie. S ňou spájame očakávania, že odstráni pochybnosti a zvýši kvalitu," uviedol.
Bochňa skonštatoval, že volajú po tom, aby boli všetky informácie v médiách vydávaných PSK krajom obsiahle a objektívne. "Chceme, aby v rámci magazínu či časopisu odznievali hlavne problémy regiónov," podotkol Vook.
Mediálna rada má okrem iného hodnotiť obsah jednotlivých čísel novín i vysielaných relácií a predkladať zmluvným partnerom návrhy na ďalšie zvýšenie obsahovej a formálnej úrovne. Členmi rady by okrem zamestnancov úradu mali byť aj zástupcovia poslaneckých klubov, nominant Slovenského syndikátu novinárov a tiež napríklad zástupca Inštitút slovakistiky a mediálnych štúdií Prešovskej univerzity v Prešove.