
Starosta Petržalky sa nechal počuť, že si nemyslí, že pri jednej skúšobnej jazde električky po novej radiále je čo oslavovať.
"Za okolností, ktoré stavbu petržalskej električky sprevádzali, považujeme za úspech, že zhotoviteľ na stavbe vôbec zostal. Že radikálne zvýšil tempo prác a že pred Vianocami mohla traťou prejsť prvá skúšobná električka," uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla a opakovane pripomenul pandémiu, vojnu na Ukrajine či výrazné zvýšenie cien ocele, stavebných materiálov a pohonných látok.
Hlavné mesto zároveň obhajuje aj nevyhnutné dopravné obmedzenia a obchádzky, ktoré si tento mestský dopravný projekt vyžaduje. Podotýka, že tie si výstavba nových mostov či prekládky cesty "zákonite" vyžadujú. Deklaruje, že robí všetko pre to, aby trvali čo najkratšie a len na nevyhnutný čas. "Náš cieľ je nemenný. Priniesť do Petržalky kvalitnú, rýchlu, ekologickú verejnú dopravu," poznamenal Bubla. A to v podobe takmer štvorkilometrovej električkovej trate, šesťkilometrovej cyklotrasy, nových mostov, ciest, chodníkov, križovatiek a zelene.
Starosta Petržalky sa nechal počuť, že si nemyslí, že pri jednej skúšobnej jazde električky po novej radiále je čo oslavovať. Uznáva a víta síce, že projekt sa v poslednom období pohol výrazne vpred, zároveň však pripomína, že je viac ako rok v omeškaní. Nepozdávajú sa mu ani niektoré dopravné obmedzenia, dĺžku niektorých nepovažuje za adekvátnu. Kritizuje dopravné obmedzenia, keď sú mnohé ulice uzatvorené mesiace a v rovnakom čase. Sťažnosti obyvateľov eviduje najmä v lete, aj pre prašnosť.
Po tom, ako vlani v decembri, po viac ako troch rokoch od začiatku výstavby radiály v úseku Jungmannova - Janíkov dvor prešla po trati prvá skúšobná električka, majú nasledovať dokončovacie práce na nástupiskách a priľahlých objektoch i povoľovacie procesy. Spustenie plnej prevádzky električky je naplánované na jar. Úplné dokončenie projektu má byť v lete. Dovtedy majú byť dobudované zvyšné stavebné objekty, ktoré nie sú nevyhnutné na samotnú prevádzku električky.