Oficiálne otvorenie cesty I. triedy I/66 zo Šiah do Telgártu, ako SK Route 66, bolo v roku 2011.
Autor TASR
Lopej/Šahy 14. novembra (TASR) – Slovenskú cestu I. triedy I/66, nazvanú tiež SK Route 66, plánujú predĺžiť do ďalších európskych krajín. Cieľom je spojiť Baltské more s Jadranským morom, pričom jadrom tejto trasy má byť práve slovenská cesta. Rokovanie predstaviteľov Slovenskej asociácie Route 66 so zahraničnými partnermi pre dosiahnutie tohto cieľa sa koná vo štvrtok v Šahách.
Oficiálne otvorenie cesty I. triedy I/66 zo Šiah do Telgártu, ako SK Route 66, bolo v roku 2011. „Našou snahou bolo, aby popularizácia cesty s týmto názvom pomohla priniesť určitý ekonomický prospech pre regióny, ktorými prechádza,“ uviedol pre TASR prezident Slovenskej asociácie Route 66 Juraj Smrečan.
„Pôvodnú 170-kilometrovú trasu predĺžilo na našu žiadosť ministerstvo dopravy a výstavby v roku 2015 o úsek dovtedajšej cesty I/67 od Telgártu až po hraničný priechod Tatranská Javorina. Takto predĺžená I/66 s dĺžkou 270 kilometrov spojila hranice našej krajiny s Maďarskom a Poľskom. Teraz plánujeme potiahnuť trasu až k brehom Baltského a Jadranského mora,“ priblížil.
Návrh vytvoriť významný európsky turistický koridor EÚ Route 66, sa podľa Smrečana stretol s výrazným záujmom a podporou zahraničných partnerov. Európska verzia Route 66 má viesť z Puly v Chorvátsku popri maďarskom Balatone, Vyšehrade a Ostrihome, cez slovenské Šahy, Zvolen, Banskú Bystricu, Lopej, Brezno, Heľpu, Poprad, Kežmarok a Vysoké Tatry. Od hraničného priechodu v Tatranskej Javorine bude pokračovať východnou časťou Poľska cez Rzeszow k baltickému pobrežiu.
Myšlienka spropagovať Slovenskú Route 66, ako mladšiu sestru legendárnej Route 66 v USA, vznikla v čase hospodárskej krízy v roku 2009. Skupina aktivistov vtedy založila Slovenskú asociáciu Route 66.
Oficiálne otvorenie cesty I. triedy I/66 zo Šiah do Telgártu, ako SK Route 66, bolo v roku 2011. „Našou snahou bolo, aby popularizácia cesty s týmto názvom pomohla priniesť určitý ekonomický prospech pre regióny, ktorými prechádza,“ uviedol pre TASR prezident Slovenskej asociácie Route 66 Juraj Smrečan.
„Pôvodnú 170-kilometrovú trasu predĺžilo na našu žiadosť ministerstvo dopravy a výstavby v roku 2015 o úsek dovtedajšej cesty I/67 od Telgártu až po hraničný priechod Tatranská Javorina. Takto predĺžená I/66 s dĺžkou 270 kilometrov spojila hranice našej krajiny s Maďarskom a Poľskom. Teraz plánujeme potiahnuť trasu až k brehom Baltského a Jadranského mora,“ priblížil.
Návrh vytvoriť významný európsky turistický koridor EÚ Route 66, sa podľa Smrečana stretol s výrazným záujmom a podporou zahraničných partnerov. Európska verzia Route 66 má viesť z Puly v Chorvátsku popri maďarskom Balatone, Vyšehrade a Ostrihome, cez slovenské Šahy, Zvolen, Banskú Bystricu, Lopej, Brezno, Heľpu, Poprad, Kežmarok a Vysoké Tatry. Od hraničného priechodu v Tatranskej Javorine bude pokračovať východnou časťou Poľska cez Rzeszow k baltickému pobrežiu.
Myšlienka spropagovať Slovenskú Route 66, ako mladšiu sestru legendárnej Route 66 v USA, vznikla v čase hospodárskej krízy v roku 2009. Skupina aktivistov vtedy založila Slovenskú asociáciu Route 66.