Rezidenčné parkovanie v Starom Meste, ktoré bolo spustené v roku 2010, je v súčasnosti vyznačené na viac ako 100 uliciach.
Autor TASR
Bratislava 6. júna (TASR) – Obyvatelia bratislavského Starého Mesta sa môžu vyjadriť k tomu, koľko parkovacích zóny by na území mestskej časti malo byť po zavedení celomestskej parkovacej politiky. Na poslednom rokovaní miestneho zastupiteľstva odznel návrh na vytvorenie štyroch parkovacích zón, poslanci ho zatiaľ nepodporili. Starostka Starého Mesta Zuzana Aufrichtová zdôrazňuje, že prejednávanie vecí verejných si vyžaduje participáciu verejnosti.
Diskusia na tému parkovania a zabezpečenia regulácie v hlavnom meste podľa nej v podstate ustala po jej schválení v apríli 2019. Až pripravovanou zmenou všeobecne záväzného nariadenia (VZN), ktorá bola jednou z tém ostatného rokovania poslancov, sa otvorila možnosť vytvárania aj parkovacích zón. "Táto informácia však nebola s verejnosťou prerokovaná a keďže sa týka každého obyvateľa Bratislavy, považovali sme za dôležité, aby sa aj verejnosť k tomu mohla vyjadriť," uviedla pre TASR Aufrichtová.
Každý z konceptov, teda zachovanie súčasnej jednej parkovacej zóny, kde majú všetci Staromešťania rovnaké podmienky, alebo návrh hlavného mesta vytvoriť štyri parkovacie zóny, v ktorých platia rozličné pravidlá, má podľa starostky výhody aj nevýhody. Trvá však na diskusii. V prípade, že dôjde k dohode, mestská časť je pripravená otvoriť otázku parkovacích zón aj na mimoriadnom rokovaní zastupiteľstva. Zabezpečilo by sa tým, že Staré Mesto bude súčasťou celomestskej parkovacej politiky.
"Musí však byť jasné, ako sa tieto zóny vytvárajú a ako sa z nich dá vystúpiť, pretože táto kompetencia prislúcha mestským častiam, ktoré poznajú život na jednotlivých uliciach," poznamenala Aufrichtová. O tom, že téma je aktuálna, svedčí podľa nej aj fakt, že mestskej časti prišlo viac ako 100 komentárov. Starostka nevidí problém otvoriť tému ešte v júni, v prípade "kontroverzných vecí" až na jeseň. Podotkla, že celomestská parkovacia politika nebude zavedená naraz, ale bude prebiehať postupným pripájaním jednotlivých zón v mestských častiach.
Predložený návrh hovorí o štyroch zónach. Prvou by malo byť okolie Hlavnej stanice a Blumentálu, druhou Lýceum a Sokolovňa, treťou nábrežie a štvrtou okolie Hradu a Slavína.
Rezidenčné parkovanie v Starom Meste, ktoré bolo spustené v roku 2010, je v súčasnosti vyznačené na viac ako 100 uliciach. Je to polovica staromestských komunikácií, ktoré podľa mestskej časti možné vnímať ako jednu zónu parkovacej politiky. Ďalšiu časť parkovacích miest prevádzkuje súkromná spoločnosť BPS Park.
Diskusia na tému parkovania a zabezpečenia regulácie v hlavnom meste podľa nej v podstate ustala po jej schválení v apríli 2019. Až pripravovanou zmenou všeobecne záväzného nariadenia (VZN), ktorá bola jednou z tém ostatného rokovania poslancov, sa otvorila možnosť vytvárania aj parkovacích zón. "Táto informácia však nebola s verejnosťou prerokovaná a keďže sa týka každého obyvateľa Bratislavy, považovali sme za dôležité, aby sa aj verejnosť k tomu mohla vyjadriť," uviedla pre TASR Aufrichtová.
Každý z konceptov, teda zachovanie súčasnej jednej parkovacej zóny, kde majú všetci Staromešťania rovnaké podmienky, alebo návrh hlavného mesta vytvoriť štyri parkovacie zóny, v ktorých platia rozličné pravidlá, má podľa starostky výhody aj nevýhody. Trvá však na diskusii. V prípade, že dôjde k dohode, mestská časť je pripravená otvoriť otázku parkovacích zón aj na mimoriadnom rokovaní zastupiteľstva. Zabezpečilo by sa tým, že Staré Mesto bude súčasťou celomestskej parkovacej politiky.
"Musí však byť jasné, ako sa tieto zóny vytvárajú a ako sa z nich dá vystúpiť, pretože táto kompetencia prislúcha mestským častiam, ktoré poznajú život na jednotlivých uliciach," poznamenala Aufrichtová. O tom, že téma je aktuálna, svedčí podľa nej aj fakt, že mestskej časti prišlo viac ako 100 komentárov. Starostka nevidí problém otvoriť tému ešte v júni, v prípade "kontroverzných vecí" až na jeseň. Podotkla, že celomestská parkovacia politika nebude zavedená naraz, ale bude prebiehať postupným pripájaním jednotlivých zón v mestských častiach.
Predložený návrh hovorí o štyroch zónach. Prvou by malo byť okolie Hlavnej stanice a Blumentálu, druhou Lýceum a Sokolovňa, treťou nábrežie a štvrtou okolie Hradu a Slavína.
Rezidenčné parkovanie v Starom Meste, ktoré bolo spustené v roku 2010, je v súčasnosti vyznačené na viac ako 100 uliciach. Je to polovica staromestských komunikácií, ktoré podľa mestskej časti možné vnímať ako jednu zónu parkovacej politiky. Ďalšiu časť parkovacích miest prevádzkuje súkromná spoločnosť BPS Park.