Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Regióny

Sťažnosti na prácu revízorov v bratislavskej MHD klesli o 90 percent

Ilustračné foto. Foto: TASR/Pavel Neubauer

DPB si zníženie sťažností vysvetľuje najmä tým, že od roku 2013 kontroly cestovných lístkov revízori nahrávajú na diktafón.

Bratislava 28. januára (TASR) – Cestujúci v bratislavskej mestskej hromadnej doprave (MHD) sa minulý rok sťažovali na prácu revízorov menej ako v roku 2013. Počet sťažností podľa Dopravného podniku Bratislava (DPB) klesol až o 90 percent. Konkrétne čísla dopravca neuviedol.

DPB si zníženie sťažností vysvetľuje najmä tým, že od roku 2013 kontroly cestovných lístkov revízori nahrávajú na diktafón. "Audiozáznamy prispeli k výraznému zníženiu sťažností zo strany cestujúcej verejnosti na prácu revízorov. Ukázalo sa teda, že tento systém je efektívny," zhodnotil šéf DPB Ľubomír Belfi. Systém má slúžiť na kontrolu revízorov i cestujúcej verejnosti a prispieť tak k pravdivému a objektívnemu posudzovaniu sťažností. Zároveň podľa DPB slúži ako prevencia.

Čierni pasažieri tiež môžu od roku 2013 platiť pokuty prostredníctvom POS terminálov. Ak teda pri sebe nemajú hotovosť, môžu použiť priamo vo vozidle aj svoju platobnú kartu. "Aj táto služba sa ukázala ako veľmi účinná, nakoľko mnohí cestujúci nemajú pri sebe potrebnú hotovosť a preto platbu kartou uvítali. Počet takto uhradených pokút vzrástol približne o 40 percent," dodal Belfi.