Preteky sa uskutočnia v týždni od 20. do 25. mája, na štart sa postavia spolu so stovkami študentov 130 tímov z Európy a Afriky.
Autor TASR
Trnava 17.mája (TASR) - Študenti prvého a druhého ročníka Strednej priemyselnej školy (SPŠ) dopravnej v Trnave smerujú do francúzskeho mesta Nogaro na medzinárodné preteky v úspornej jazde. Navrhli a zostrojili vlastné vozidlo na batériový pohon, ktorým chcú prekonať svoj doterajší rekord 176 prejdených kilometrov na jednu kilowatthodinu (km/kWh). Slovensko reprezentuje škola šiestykrát.
Preteky sa uskutočnia v týždni od 20. do 25. mája, na štart sa postavia spolu so stovkami študentov 130 tímov z Európy a Afriky. Princíp pretekov spočíva v prejdení čo najviac kilometrov na jeden liter paliva alebo kilowatthodinu elektrickej energie.
Trnavčania si po vlaňajšku pripravili úplne nové vozidlo. V minulom roku na rovnakej pretekárskej dráhe skončili na 17. mieste s výkonom 123 km/kWh. Zvládli náročnú technickú prehliadku a súťažnú jazdu na okruhu, čo sa nepodarilo všetkým tímom. Nový model 2023 je oproti vlaňajšiemu o 12 kilogramov ľahší, karoséria, predná i zadná náprava sú z karbónového plátna. Vozidlo váži 29 kilogramov a má opäť tri kolesá.
"Tento rok sa na pretekoch zúčastňujeme s mladým tímom. Tešíme sa, že preteky vo Francúzsku nám dajú príležitosť vidieť, ako nad tým istým problémom rozmýšľajú študenti iných krajín," uviedol kapitán tímu Andrej Alaksa. Riaditeľa školy Petra Papíka teší, že sa stále darí dať dokopy skupinu nadšených študentov, ktorí počas celého roka príprav zbierajú cenné skúsenosti. "Študenti, ktorí sa zapájajú do pretekov, nevyužívajú iba získané vedomosti zo školy, ale podujatie im ponúka priestor na vlastné inovácie a kreatívny prístup k riešeniu problémov," povedal.
Preteky sa uskutočnia v týždni od 20. do 25. mája, na štart sa postavia spolu so stovkami študentov 130 tímov z Európy a Afriky. Princíp pretekov spočíva v prejdení čo najviac kilometrov na jeden liter paliva alebo kilowatthodinu elektrickej energie.
Trnavčania si po vlaňajšku pripravili úplne nové vozidlo. V minulom roku na rovnakej pretekárskej dráhe skončili na 17. mieste s výkonom 123 km/kWh. Zvládli náročnú technickú prehliadku a súťažnú jazdu na okruhu, čo sa nepodarilo všetkým tímom. Nový model 2023 je oproti vlaňajšiemu o 12 kilogramov ľahší, karoséria, predná i zadná náprava sú z karbónového plátna. Vozidlo váži 29 kilogramov a má opäť tri kolesá.
"Tento rok sa na pretekoch zúčastňujeme s mladým tímom. Tešíme sa, že preteky vo Francúzsku nám dajú príležitosť vidieť, ako nad tým istým problémom rozmýšľajú študenti iných krajín," uviedol kapitán tímu Andrej Alaksa. Riaditeľa školy Petra Papíka teší, že sa stále darí dať dokopy skupinu nadšených študentov, ktorí počas celého roka príprav zbierajú cenné skúsenosti. "Študenti, ktorí sa zapájajú do pretekov, nevyužívajú iba získané vedomosti zo školy, ale podujatie im ponúka priestor na vlastné inovácie a kreatívny prístup k riešeniu problémov," povedal.