Od technológie si sľubujú preklenutie obdobia, v ktorom pre zimnú odstávku výrobnej linky dodávateľa teplej asfaltovej zmesi nemohli začať opravy ciest a chodníkov.
Autor TASR
Humenné 5. februára (TASR) – Technické služby (TS) mesta Humenné začali s údržbou miestnych komunikácií a chodníkov v tomto roku predčasne. Opravu výtlkov totiž realizujú novou technológiou.
"Ide o tzv. suchú asfaltovú zmes predpísanej krivky zrnitosti, spojenú asfaltovým spojivom a špeciálnym aditívom. Je určená na jednoduchú celoročnú údržbu vozoviek a chodníkov aj za nepriaznivých poveternostných podmienok, vrátane daždivého počasia a mrazov do mínus desať stupňov Celzia," informoval TASR riaditeľ TS mesta Humenné Milan Kuruc.
Od technológie si podľa jeho slov sľubujú preklenutie obdobia, v ktorom pre zimnú odstávku výrobnej linky dodávateľa teplej asfaltovej zmesi nemohli začať opravy ciest a chodníkov. "Čo v konečnom dôsledku prinášalo nespokojnosť obyvateľov mesta, každodenné sťažnosti a v nejednom prípade aj žiadosti o náhradu škody za poškodené vozidlo," vysvetlil. Nová technológia je podľa riaditeľa približne o 35 percent drahšia v porovnaní s bežnou.
Materiál nakupujú priebežne, doteraz minuli zhruba 800 kilogramov. "Zatiaľ sme týmto spôsobom opravili najviac poškodenú úseky na uliciach Hrnčiarska, Osloboditeľov a pokračovať budeme na základe vizuálnej obhliadky každej ulice či chodníka," ozrejmil Kuruc. Prioritne sa budú venovať častiam, na ktorých je najhustejšia premávka motorových vozidiel a najvyššia frekvencia chodcov. Obyvateľov zároveň požiadal o trpezlivosť. "Opravíme všetky poškodené úseky, chce to však čas a vhodné klimatické podmienky," uzavrel.
"Ide o tzv. suchú asfaltovú zmes predpísanej krivky zrnitosti, spojenú asfaltovým spojivom a špeciálnym aditívom. Je určená na jednoduchú celoročnú údržbu vozoviek a chodníkov aj za nepriaznivých poveternostných podmienok, vrátane daždivého počasia a mrazov do mínus desať stupňov Celzia," informoval TASR riaditeľ TS mesta Humenné Milan Kuruc.
Od technológie si podľa jeho slov sľubujú preklenutie obdobia, v ktorom pre zimnú odstávku výrobnej linky dodávateľa teplej asfaltovej zmesi nemohli začať opravy ciest a chodníkov. "Čo v konečnom dôsledku prinášalo nespokojnosť obyvateľov mesta, každodenné sťažnosti a v nejednom prípade aj žiadosti o náhradu škody za poškodené vozidlo," vysvetlil. Nová technológia je podľa riaditeľa približne o 35 percent drahšia v porovnaní s bežnou.
Materiál nakupujú priebežne, doteraz minuli zhruba 800 kilogramov. "Zatiaľ sme týmto spôsobom opravili najviac poškodenú úseky na uliciach Hrnčiarska, Osloboditeľov a pokračovať budeme na základe vizuálnej obhliadky každej ulice či chodníka," ozrejmil Kuruc. Prioritne sa budú venovať častiam, na ktorých je najhustejšia premávka motorových vozidiel a najvyššia frekvencia chodcov. Obyvateľov zároveň požiadal o trpezlivosť. "Opravíme všetky poškodené úseky, chce to však čas a vhodné klimatické podmienky," uzavrel.