Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Regióny

Témami Týždňa vedy a techniky na UCM boli hip hop, facebook i bulvár

Na Fakulte masmediálnej komunikácie trnavskej univerzity sa spolu uskutočnilo 19 prednášok, ktoré viedli odborníci z praxe aj na témy, ktoré sa zatiaľ neobjavili v učebných osnovách.

Trnava 10. novembra (TASR) – Odpovede nielen na otázky, čo je to neuromarketing, aká je pozícia hovorcu vo vzťahu k médiám, alebo čo je možné urobiť pre zvýšenie mediálnej gramotnosti v spoločnosti, ponúkla študentom Fakulty masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave viac ako dvadsiatka odborníkov počas Týždňa vedy a techniky.

Pedagógovia a doktorandi fakulty v spolupráci s mediálnymi a marketingovými špecialistami pripravili na týždeň od 5. do 9. novembra spolu 19 prednášok, seminárov a workshopov, pozvanie na ne prijali i zástupcovia tretieho sektora, hudobníci aj tanečníci.

"Kritériom pre výber prednášajúcich počas Týždňa vedy a techniky sú ich skúsenosti s praxou. Chceme študentom ponúknuť reálny a praktický pohľad na témy, s ktorými sa stretávajú počas štúdia. Zároveň sú v ponuke aj nové alebo takmer neznáme oblasti, ktoré sa v učebných osnovách nenachádzajú," uviedla koordinátorka projektu Týždňa vedy a techniky Vladimíra Jurišová. V tomto roku prvýkrát v úlohe prednášajúcich vystúpili aj študenti FMK, organizátori súťaže o online marketingu Doska. Veľký záujem vyvolala aj prednáška Michala Trubana z Websupport.sk, ktorý poradil, ako "hacknúť" samého seba. O bariérach mediálnej gramotnosti a o tom, čím môžu študenti prispieť k ich prekonaniu, rozprávala Nataša Sláviková, členka Riadiaceho výboru Rady Európy pre médiá. Aký je systém a organizácia práce v printovom médiu, priblížil Peter Krajčovič, šéfredaktor časopisu Lekárnické listy.