Primátor Tisovca Peter Mináč napokon územné rozhodnutie podpísal. Počas rekonštrukcie budú musieť vodiči počítať s obmedzeniami.
Autor TASR
Tisovec 23. októbra (TASR) - Územné rozhodnutie potrebné na rekonštrukciu cesty I/72 medzi Breznom a Tisovcom primátor Tisovca Peter Mináč podpísal. Ako potvrdil pre TASR, jeho rozhodovanie nebolo jednoduché pre protichodné požiadavky zainteresovaných. Teraz sa začína príprava projektovej dokumentácie a po verejnom obstarávaní by sa práce mohli začať koncom roka 2013 alebo začiatkom roka 2014.
Najproblematickejší úsek cesty I/72 je medzi sedlom Zbojská a mestom Tisovec. Cestári tam musia vyriešiť problémy tak s členitým terénom, ako aj s jestvujúcou železničnou traťou. "Rekonštrukcia pôjde v režime obmedzenej cestnej dopravy. Cestu sme nemohli úplne uzatvoriť, ale vodiči budú musieť počítať s obmedzeniami. Podľa dohody bude oprava maximálne šetrná k životnému prostrediu. Snažíme sa to riešiť mimoriadne citlivo, najmä pre prírodné scenérie, ktoré sú tam jedinečné. Problematické bolo rozhodnutie pri zásahu do ozubnicovej železnice. Museli sme ustúpiť pri takzvanom Čertovom moste. Je to unikátne technické dielo, no budeme ho musieť ešte trocha predĺžiť, pretože jeho pilier zasahuje veľmi do cesty. Napriek tomu, že norma pre cesty prvej triedy hovorí o minimálnej šírke 9,5 metra, dostali sme výnimku a cesta medzi Zbojskou a Tisovcom bude miestami zúžená o dva metre," povedal Mináč.
V súčasnosti platia pri prejazde cestou medzi Tisovcom a Breznom obmedzenia pre nákladnú dopravu. Tie však zostanú zachované aj po jej oprave.
Najproblematickejší úsek cesty I/72 je medzi sedlom Zbojská a mestom Tisovec. Cestári tam musia vyriešiť problémy tak s členitým terénom, ako aj s jestvujúcou železničnou traťou. "Rekonštrukcia pôjde v režime obmedzenej cestnej dopravy. Cestu sme nemohli úplne uzatvoriť, ale vodiči budú musieť počítať s obmedzeniami. Podľa dohody bude oprava maximálne šetrná k životnému prostrediu. Snažíme sa to riešiť mimoriadne citlivo, najmä pre prírodné scenérie, ktoré sú tam jedinečné. Problematické bolo rozhodnutie pri zásahu do ozubnicovej železnice. Museli sme ustúpiť pri takzvanom Čertovom moste. Je to unikátne technické dielo, no budeme ho musieť ešte trocha predĺžiť, pretože jeho pilier zasahuje veľmi do cesty. Napriek tomu, že norma pre cesty prvej triedy hovorí o minimálnej šírke 9,5 metra, dostali sme výnimku a cesta medzi Zbojskou a Tisovcom bude miestami zúžená o dva metre," povedal Mináč.
V súčasnosti platia pri prejazde cestou medzi Tisovcom a Breznom obmedzenia pre nákladnú dopravu. Tie však zostanú zachované aj po jej oprave.