Odborníci z ECCE budú učiteľov vzdelávať viacerými spôsobmi. Patria medzi ne najmä prednášky, workshopy a okrúhle stoly.
Autor TASR
Trnava 19. novembra (TASR) - Katedra politických vied na Fakulte sociálnych vied Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave otvorí Európske centrum občianskej excelentnosti (ECCE). Jeho cieľom je posilniť vzdelanie v oblasti európskej demokracie prostredníctvom vzdelávania stredoškolských učiteľov.
Podľa riaditeľky centra Tatiany Tökölyovej čelí Európska únia náročným udalostiam, ktoré odhaľujú vnútorné problémy spoločnosti. "Rastúci populizmus, často spojený so šírením dezinformácií a propagandy, nacionalistické tendencie a euroskeptické postoje sa v našej spoločnosti posilňujú, čo dokazujú viaceré prieskumy," povedala Tökölyová.
Stredoškoláci študujú na školách rôzneho zamerania bez rozšíreného učiva dejepisu či občianskej výchovy. "Len zlomok z nich bude pokračovať v štúdiu politických či európskych vied. Preto je stredná škola poslednou možnosťou, ako mladých ľudí systémovo vzdelávať v oblasti občianskych kompetencií," zdôvodnila Tökölyová potrebu podpory stredoškolských učiteľov pri rozvíjaní ich odbornosti a kompetencií v oblasti EÚ a demokratického občianstva.
Odborníci z ECCE budú učiteľov vzdelávať viacerými spôsobmi. Patria medzi ne najmä prednášky, workshopy a okrúhle stoly. Vzniknú aj komplexné príručky, ktoré pri vyučovaní pomôžu aj po skončení projektu. Témami prednášok a workshopov budú aktuálne problémy spojené s krízou demokracie v EÚ.
Projekt podaný v rámci výzvy ERASMUS+ ECCE European Center of Citizenship Excel-lence získala Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave ako jediná na Slovensku. Okrem prednášok, workshopov či príručok pre stredoškolských pedagógov obsahuje projekt aj ďalšie aktivity, na ktorých sa budú priamo podieľať učitelia spolu s medzinárodným tímom ECCE.
Vznikne nová webová stránka Európskeho centra pre občiansku excelentnosť, ktorá bude publikovať aktuálne informácie o aktivitách projektu a výstupy sprístupní širokej verejnosti. Poskytne tiež online komunikačnú platformu na konzultácie o odborných alebo metodických záležitostiach. Vzdelávať sa bude môcť každý, kto chce rozvíjať svoje občianske kompetencie. Mnohé aktivity preto budú pokračovať aj po samotnej realizácii projektu.
Podľa riaditeľky centra Tatiany Tökölyovej čelí Európska únia náročným udalostiam, ktoré odhaľujú vnútorné problémy spoločnosti. "Rastúci populizmus, často spojený so šírením dezinformácií a propagandy, nacionalistické tendencie a euroskeptické postoje sa v našej spoločnosti posilňujú, čo dokazujú viaceré prieskumy," povedala Tökölyová.
Stredoškoláci študujú na školách rôzneho zamerania bez rozšíreného učiva dejepisu či občianskej výchovy. "Len zlomok z nich bude pokračovať v štúdiu politických či európskych vied. Preto je stredná škola poslednou možnosťou, ako mladých ľudí systémovo vzdelávať v oblasti občianskych kompetencií," zdôvodnila Tökölyová potrebu podpory stredoškolských učiteľov pri rozvíjaní ich odbornosti a kompetencií v oblasti EÚ a demokratického občianstva.
Odborníci z ECCE budú učiteľov vzdelávať viacerými spôsobmi. Patria medzi ne najmä prednášky, workshopy a okrúhle stoly. Vzniknú aj komplexné príručky, ktoré pri vyučovaní pomôžu aj po skončení projektu. Témami prednášok a workshopov budú aktuálne problémy spojené s krízou demokracie v EÚ.
Projekt podaný v rámci výzvy ERASMUS+ ECCE European Center of Citizenship Excel-lence získala Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave ako jediná na Slovensku. Okrem prednášok, workshopov či príručok pre stredoškolských pedagógov obsahuje projekt aj ďalšie aktivity, na ktorých sa budú priamo podieľať učitelia spolu s medzinárodným tímom ECCE.
Vznikne nová webová stránka Európskeho centra pre občiansku excelentnosť, ktorá bude publikovať aktuálne informácie o aktivitách projektu a výstupy sprístupní širokej verejnosti. Poskytne tiež online komunikačnú platformu na konzultácie o odborných alebo metodických záležitostiach. Vzdelávať sa bude môcť každý, kto chce rozvíjať svoje občianske kompetencie. Mnohé aktivity preto budú pokračovať aj po samotnej realizácii projektu.