Prvú etapu cyklistického prepojenia obcí Bohdanovce nad Trnavou a Špačince i dobudovanie cyklotrasy popri Klátovskom ramene Malého Dunaja bude spolufinancovať Trnavský samosprávny kraj (TTSK).
Autor TASR
Trnava 20. septembra (TASR) - Prvú etapu cyklistického prepojenia obcí Bohdanovce nad Trnavou a Špačince i dobudovanie cyklotrasy popri Klátovskom ramene Malého Dunaja bude spolufinancovať Trnavský samosprávny kraj (TTSK). Na rozvoj cyklistickej infraštruktúry v extravilánoch obcí poskytne z Fondu na rozvoj Trnavského kraja 147.000 eur. Informoval o tom predseda TTSK Jozef Viskupič.
"Na našu cyklovýzvu zareagovali dve združenia obcí, ktoré majú schválené eurofondové projekty. Finančne im pomôže pokryť náklady na povinnú spoluúčasť. Vznikne tak cyklistické prepojenie medzi Špačincami a Bohdanovcami, na ktoré v budúcnosti nadviaže cyklotrasa z Trnavy. Na Žitnom ostrove sa dobudujú chýbajúce úseky cyklotrás v celkovej dĺžke 9,7 kilometra. Spoja Dunajský Klátov, Dvorníky, Kútniky, Okoč, Povodu, Topoľníky a Vrakúň," uviedol Viskupič. Žiadosť Združenia obcí mestskej oblasti Trnava (ZOMOT) podporil TTSK sumou 68.000 eur. Združeniu obcí Mikroregiónu Klátovské rameno – Tőkési-ág Kistérség poskytne 79.000 eur. O spolufinancovanie sa mohli uchádzať obce a ich združenia v TTSK, ktoré majú schválené projekty v zmysle výziev Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) na zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy.
"Zo záverov štúdie rozvoja cyklistickej dopravy v TTSK, ktorú sme pripravili v spolupráci s občianskym združením Cyklokoalícia, vyplýva potreba koncentrovať výstavbu cyklistickej infraštruktúry v blízkosti sídel. Spolufinancovaním takýchto projektov rozširujeme naše aktivity v oblasti cyklodopravy. Okrem výstavby sa venujeme aj príprave a napĺňaniu strategických materiálov, doplnkovej infraštruktúre, značeniu či vzdelávaniu," doplnila cyklokoordinátorka TTSK Silvia Szokolová.
Mesto Trnava pripravuje napojenie lokality Štrky na cyklotrasu Bohdanovce nad Trnavou - Špačince. Podľa Viskupiča bude cyklotrasa pokračovať až do Malých Karpát. TTSK aktuálne spracováva projektovú dokumentáciu na úsek medzi Klčovanmi, Bolerázom a Smolenicami.
TTSK realizuje aj vlastné projekty výstavby cyklotrás, pričom veľkú časť z nich spolufinancuje z eurofondov. Od roku 2018 ide o deväť projektov na výstavbu 35 kilometrov v hodnote viac ako 8,2 milióna eur. Niektoré sú už zrealizované, iné sú vo fáze výberu zhotoviteľa stavebných prác.
Koncom mája tohto roka otvoril kraj 3,6-kilometrový úsek Vážskej cyklomagistrály od hranice Trenčianskeho kraja s Trnavským krajom po Železný most v Piešťanoch. Aktuálne sa realizuje výstavba 1,7-kilometrového úseku medzi Sereďou a Šúrovcami. Na Záhorí začne TTSK s výstavbou úsekov Moravskej cyklomagistrály medzi Baťovým kanálom v Skalici a Holíčom v dĺžke 6,1 kilometra. Kraj má schválené spolufinancovanie aj na projekt dvoch cyklotrás medzi Brodským a slovensko-rakúskou hranicou v celkovej dĺžke 10,9 kilometra. Neďalekú lávku medzi Kopčanmi a Mikulčicami, ktorú s obľubou využívajú cyklisti, otvorili už pred tromi rokmi. Z vlastného rozpočtu TTSK postaví napríklad 1,9 kilometra dlhý úsek cyklotrasy medzi Jaslovskými Bohunicami a atómovou elektrárňou.
"Na našu cyklovýzvu zareagovali dve združenia obcí, ktoré majú schválené eurofondové projekty. Finančne im pomôže pokryť náklady na povinnú spoluúčasť. Vznikne tak cyklistické prepojenie medzi Špačincami a Bohdanovcami, na ktoré v budúcnosti nadviaže cyklotrasa z Trnavy. Na Žitnom ostrove sa dobudujú chýbajúce úseky cyklotrás v celkovej dĺžke 9,7 kilometra. Spoja Dunajský Klátov, Dvorníky, Kútniky, Okoč, Povodu, Topoľníky a Vrakúň," uviedol Viskupič. Žiadosť Združenia obcí mestskej oblasti Trnava (ZOMOT) podporil TTSK sumou 68.000 eur. Združeniu obcí Mikroregiónu Klátovské rameno – Tőkési-ág Kistérség poskytne 79.000 eur. O spolufinancovanie sa mohli uchádzať obce a ich združenia v TTSK, ktoré majú schválené projekty v zmysle výziev Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) na zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy.
"Zo záverov štúdie rozvoja cyklistickej dopravy v TTSK, ktorú sme pripravili v spolupráci s občianskym združením Cyklokoalícia, vyplýva potreba koncentrovať výstavbu cyklistickej infraštruktúry v blízkosti sídel. Spolufinancovaním takýchto projektov rozširujeme naše aktivity v oblasti cyklodopravy. Okrem výstavby sa venujeme aj príprave a napĺňaniu strategických materiálov, doplnkovej infraštruktúre, značeniu či vzdelávaniu," doplnila cyklokoordinátorka TTSK Silvia Szokolová.
Mesto Trnava pripravuje napojenie lokality Štrky na cyklotrasu Bohdanovce nad Trnavou - Špačince. Podľa Viskupiča bude cyklotrasa pokračovať až do Malých Karpát. TTSK aktuálne spracováva projektovú dokumentáciu na úsek medzi Klčovanmi, Bolerázom a Smolenicami.
TTSK realizuje aj vlastné projekty výstavby cyklotrás, pričom veľkú časť z nich spolufinancuje z eurofondov. Od roku 2018 ide o deväť projektov na výstavbu 35 kilometrov v hodnote viac ako 8,2 milióna eur. Niektoré sú už zrealizované, iné sú vo fáze výberu zhotoviteľa stavebných prác.
Koncom mája tohto roka otvoril kraj 3,6-kilometrový úsek Vážskej cyklomagistrály od hranice Trenčianskeho kraja s Trnavským krajom po Železný most v Piešťanoch. Aktuálne sa realizuje výstavba 1,7-kilometrového úseku medzi Sereďou a Šúrovcami. Na Záhorí začne TTSK s výstavbou úsekov Moravskej cyklomagistrály medzi Baťovým kanálom v Skalici a Holíčom v dĺžke 6,1 kilometra. Kraj má schválené spolufinancovanie aj na projekt dvoch cyklotrás medzi Brodským a slovensko-rakúskou hranicou v celkovej dĺžke 10,9 kilometra. Neďalekú lávku medzi Kopčanmi a Mikulčicami, ktorú s obľubou využívajú cyklisti, otvorili už pred tromi rokmi. Z vlastného rozpočtu TTSK postaví napríklad 1,9 kilometra dlhý úsek cyklotrasy medzi Jaslovskými Bohunicami a atómovou elektrárňou.