V historickom meste sa totiž koná Zimný zraz Klubu slovenských turistov (KST), na ktorom očakávajú viac ako 1000 účastníkov.
Autor TASR
Banská Štiavnica 27. januára (TASR) – Lokálka nazývaná ľudovo „Štiavnická Anča“ posledný januárový víkend ožije. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) na regionálnej trati do Banskej Štiavnice posilní kapacitu i počet vlakov. V historickom meste sa totiž koná Zimný zraz Klubu slovenských turistov (KST), na ktorom očakávajú viac ako 1000 účastníkov.
Jediná železničná spojnica medzi Banskou Štiavnicou a ostatnými slovenskými regiónmi vedie do Hronskej Dúbravy, kde sa pripája k hlavnému ťahu Bratislava – Žiar nad Hronom – Zvolen. "Od štvrtka (28.1.) až do nedele (31.1.) budú regionálne motorové vlaky predĺžené alebo nahradené inými, čím sa kapacita zvýši 1,5 až 4-násobne. V nedeľu pôjdu z Banskej Štiavnice dopoludnia aj dva mimoriadne osobné vlaky," informovala Jana Morháčová, riaditeľka Odboru komunikácie ZSSK.
Ako ďalej vysvetlila, vo všetkých vlakoch platí bežné cestovné ako v iných osobných vlakoch na Slovensku, vrátane zľavy Regional, zliav na preukazy ZSSK, traťových predplatných lístkov ako aj bezplatnej prepravy. Vlaky boli zavedené so súhlasom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
"Väčšina vlakov na štiavnickej trati končí alebo začína v Hronskej Dúbrave, kde cestujúci prestupujú na zvolenské osobné vlaky. Cestovný poriadok je nastavený tak, aby prestupné časy predstavovali len pár minút. Vybrané spoje spájajú Banskú Štiavnicu a Zvolen priamo," dodala Morháčová s tým, že vo Zvolene sa dá väčšinou ďalej prestúpiť na vlaky do Banskej Bystrice alebo rýchliky do Bratislavy, pričom rovnaký systém platí aj opačným smerom. Cestujúci z Banskej Štiavnice v smere do Bratislavy môžu z posledného večerného spoja v nedeľu v Hronskej Dúbrave prestúpiť priamo na rýchlik do Bratislavy.
Na regionálnej linke premáva v bežné pracovné dni osem spojov, cez víkend šesť. Jazda vlakom po Trati mládeže ponúka výhľady do doliny potoka Jasenica a na banskoštiavnickú kalváriu.
Jediná železničná spojnica medzi Banskou Štiavnicou a ostatnými slovenskými regiónmi vedie do Hronskej Dúbravy, kde sa pripája k hlavnému ťahu Bratislava – Žiar nad Hronom – Zvolen. "Od štvrtka (28.1.) až do nedele (31.1.) budú regionálne motorové vlaky predĺžené alebo nahradené inými, čím sa kapacita zvýši 1,5 až 4-násobne. V nedeľu pôjdu z Banskej Štiavnice dopoludnia aj dva mimoriadne osobné vlaky," informovala Jana Morháčová, riaditeľka Odboru komunikácie ZSSK.
Ako ďalej vysvetlila, vo všetkých vlakoch platí bežné cestovné ako v iných osobných vlakoch na Slovensku, vrátane zľavy Regional, zliav na preukazy ZSSK, traťových predplatných lístkov ako aj bezplatnej prepravy. Vlaky boli zavedené so súhlasom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
"Väčšina vlakov na štiavnickej trati končí alebo začína v Hronskej Dúbrave, kde cestujúci prestupujú na zvolenské osobné vlaky. Cestovný poriadok je nastavený tak, aby prestupné časy predstavovali len pár minút. Vybrané spoje spájajú Banskú Štiavnicu a Zvolen priamo," dodala Morháčová s tým, že vo Zvolene sa dá väčšinou ďalej prestúpiť na vlaky do Banskej Bystrice alebo rýchliky do Bratislavy, pričom rovnaký systém platí aj opačným smerom. Cestujúci z Banskej Štiavnice v smere do Bratislavy môžu z posledného večerného spoja v nedeľu v Hronskej Dúbrave prestúpiť priamo na rýchlik do Bratislavy.
Na regionálnej linke premáva v bežné pracovné dni osem spojov, cez víkend šesť. Jazda vlakom po Trati mládeže ponúka výhľady do doliny potoka Jasenica a na banskoštiavnickú kalváriu.