K spojeniu rakúskych cyklotrás a cyklotrás, ktoré zavedú cyklistov až do Malých Karpát, by mohlo prísť v roku 2015.
Autor TASR
Bratislava 10. augusta (TASR) – K spojeniu rakúskych cyklotrás a cyklotrás, ktoré zavedú cyklistov až do Malých Karpát, by mohlo prísť v roku 2015. Plán počíta s prepojením Devínskej Novej Vsi (DNV) a Záhorskej Bystrice, ale tiež Lamača a Dúbravky.
"Po vybudovaní cyklomosta Slobody, spájajúceho rakúsky Schloshof s Devínskou Novou Vsou, sa samozrejme snažíme ísť ďalej a máme pripravené štúdie ako prepojiť Devínsku Novú Ves so Záhorím," uviedol poradca primátora Bratislavy pre cyklodopravu Michal Feik. "Je viacero možností, napríklad popri rieke Morave, no my sa intenzívne zaoberáme prepojením cez tzv. severnú časť Devínskej Novej Vsi," povedal Feik.
Táto trasa by viedla k územiu známemu ako Mláka, kde by sa dostala až k ku komunikácii, za ktorou sú už pozemky, na ktorých vznikajú prevádzky veľkých obchodných reťazcov. Na tomto mieste by sa mali cyklotrasy rozdeliť dvoma smermi. Jedna bude viesť popri cestnej komunikácii smerom k závodu Volkswagen a popri kruhovom objazde smerom na Záhorskú Bystricu, kde by sa mala napojiť na trasu, vedúcu až do Marianky. Podľa Feika ide z pohľadu budúcnosti o veľmi atraktívnu trasu. "Jednak preto, lebo pre rakúskych cyklistov je Marianka veľmi žiadanou destináciou, a tiež preto, že automobilová fabrika má záujem zaviesť cyklotrasu až do svojich priestorov, aby ponúkla možnosti prehliadky zaujímavých častí závodu. Už teraz je o niečo také záujem," informoval Feik.
Ako ďalej povedal, výstavba tejto časti počíta s modernizáciou betónovej cesty pozdĺž devínskonovoveského potoka. "Vlastne už v novembri minulého roka mala byť táto časť hotová, no na vybudovanie komfortnej cyklocesty sme nedostali súhlas od vlastníka pozemku," uviedol Feik. "Znovu ho požiadame o súhlas a v prípade, že nebudeme úspešní, zvažujeme aj vyvlastnenie pozemku vo verejnom záujme," povedal poradca primátora s poukázaním na fakt, že územný plán počíta s cyklotrasou. Feik dodal, že na projekt sú alokované finančné prostriedky. Verí, že ak nie v tomto roku, v budúcom roku sa prepojenie s Mariankou podarí zrealizovať.
Podobne je to aj s druhým smerom od devínskonovoveskej Mláky. Ten má pokračovať k už pripravenému približne dvojkilometrovému úseku cyklotrasy, ktorú vybudoval developér centra Bory Mall. "Máme pripravený projekt napojenia tohto úseku do Dúbravky, ktorý by mal skončiť pri Agátovej ulici," povedal Feik. Smerom na Lamač sú problémom zložitejšie úseky, existujúca železničná komunikácia i diaľnica. "V tejto chvíli počítame s prepojením cez podjazd pod diaľnicou," vysvetlil.
Celý projekt má podporu Bratislavského samosprávneho kraja, mestskej časti Lamač i developéra nákupného centra Bory. "Momentálne preverujeme možnosti napojenia na Lamač," uviedol v tejto súvislosti Gabriel Tóth zo spoločnosti Penta Investments.
"Po vybudovaní cyklomosta Slobody, spájajúceho rakúsky Schloshof s Devínskou Novou Vsou, sa samozrejme snažíme ísť ďalej a máme pripravené štúdie ako prepojiť Devínsku Novú Ves so Záhorím," uviedol poradca primátora Bratislavy pre cyklodopravu Michal Feik. "Je viacero možností, napríklad popri rieke Morave, no my sa intenzívne zaoberáme prepojením cez tzv. severnú časť Devínskej Novej Vsi," povedal Feik.
Táto trasa by viedla k územiu známemu ako Mláka, kde by sa dostala až k ku komunikácii, za ktorou sú už pozemky, na ktorých vznikajú prevádzky veľkých obchodných reťazcov. Na tomto mieste by sa mali cyklotrasy rozdeliť dvoma smermi. Jedna bude viesť popri cestnej komunikácii smerom k závodu Volkswagen a popri kruhovom objazde smerom na Záhorskú Bystricu, kde by sa mala napojiť na trasu, vedúcu až do Marianky. Podľa Feika ide z pohľadu budúcnosti o veľmi atraktívnu trasu. "Jednak preto, lebo pre rakúskych cyklistov je Marianka veľmi žiadanou destináciou, a tiež preto, že automobilová fabrika má záujem zaviesť cyklotrasu až do svojich priestorov, aby ponúkla možnosti prehliadky zaujímavých častí závodu. Už teraz je o niečo také záujem," informoval Feik.
Ako ďalej povedal, výstavba tejto časti počíta s modernizáciou betónovej cesty pozdĺž devínskonovoveského potoka. "Vlastne už v novembri minulého roka mala byť táto časť hotová, no na vybudovanie komfortnej cyklocesty sme nedostali súhlas od vlastníka pozemku," uviedol Feik. "Znovu ho požiadame o súhlas a v prípade, že nebudeme úspešní, zvažujeme aj vyvlastnenie pozemku vo verejnom záujme," povedal poradca primátora s poukázaním na fakt, že územný plán počíta s cyklotrasou. Feik dodal, že na projekt sú alokované finančné prostriedky. Verí, že ak nie v tomto roku, v budúcom roku sa prepojenie s Mariankou podarí zrealizovať.
Podobne je to aj s druhým smerom od devínskonovoveskej Mláky. Ten má pokračovať k už pripravenému približne dvojkilometrovému úseku cyklotrasy, ktorú vybudoval developér centra Bory Mall. "Máme pripravený projekt napojenia tohto úseku do Dúbravky, ktorý by mal skončiť pri Agátovej ulici," povedal Feik. Smerom na Lamač sú problémom zložitejšie úseky, existujúca železničná komunikácia i diaľnica. "V tejto chvíli počítame s prepojením cez podjazd pod diaľnicou," vysvetlil.
Celý projekt má podporu Bratislavského samosprávneho kraja, mestskej časti Lamač i developéra nákupného centra Bory. "Momentálne preverujeme možnosti napojenia na Lamač," uviedol v tejto súvislosti Gabriel Tóth zo spoločnosti Penta Investments.