Primátor Bratislavy Matúš Vallo v uplynulých týždňoch potvrdil, že projekt sa nestihne dokončiť v pôvodne plánovanom termíne, teda do konca tohto roka.
Autor TASR
Bratislava 23. januára (TASR) - Predseda dopravnej komisie hlavného mesta a starosta bratislavských Jaroviec Jozef Uhler predpokladá, že novú električkovú trať v bratislavskej Petržalke dokončia v budúcom roku, spustia ju však až v roku 2025. Povedal to pre TASR s tým, že nový harmonogram stavebných prác by mal byť hotový do konca januára.
"Po ukončení prác bude potrebné dotiahnuť ešte kolaudáciu a ďalšie administratívne veci na spustenie do prevádzky," vysvetlil Uhler, prečo predpokladá spustenie prevádzky až o dva roky. Intenzitu stavebných prác hodnotiť nechce, je to podľa neho otázka na stavebných odborníkov.
Primátor Bratislavy Matúš Vallo v uplynulých týždňoch potvrdil, že projekt sa nestihne dokončiť v pôvodne plánovanom termíne, teda do konca tohto roka. Stavbu by podľa neho mali ukončiť budúci rok a električka by mohla začať jazdiť v prvej polovici roka 2024.
Či sa električkovú trať podarí dokončiť budúci rok, bude podľa mestskej poslankyne a členky dopravnej komisie, ktorá je zároveň podpredsedníčkou Bratislavského samosprávneho kraja pre dopravu, Alžbety Ožvaldovej závisieť od objektívnych okolností a nepredvídateľných faktorov. Verí však, že sa to podarí.
Obdobne to vníma aj ďalšia členka komisie a mestská poslankyňa Katarína Augustinič. Pripomína, že s problémami sa mesto stretlo aj pri rekonštrukcii Starého mosta či pri výstavbe prvej časti električkovej trate v Petržalke, hoci v porovnaní so súčasnými boli podľa nej menšie. Situácia je, ako tvrdí, nepriaznivá i z hľadiska inflácie i rastu cien. "Mesto zvládlo urobiť dobrú robotu pre to, aby sa práce úplne nezastavili a električka mohla byť dokončená," povedala pre TASR.
Priebeh stavebných prác sleduje aj mestská časť Petržalka. Vzhľadom na absenciu informácií si však netrúfa objektívne zhodnotiť postup a priebeh prác, zdržanie či náklady, ani to, či sa stavba stihne dokončiť v avizovanom termíne. Pri konštatovaní o nesplnení druhého míľnika v plnom rozsahu je však podľa hovorkyne Petržalky Márie Halaškovej prirodzená istá miera neistoty.
"Ako samospráva, ktorej sa výstavba magistrátnej trate bytostne dotýka, však veríme, že zhotoviteľ postupuje podľa upraveného harmonogramu mesta s prihliadnutím na upravené ceny, poveternostné podmienky aj technologické postupy. A že predĺžená trať bude dokončená čo najskôr," uviedla pre TASR.
Výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH v úseku Bosákova - Janíkov dvor spustili koncom novembra 2021. Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov a mesto deklaruje, že neprepadnú. Stavbu realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones). Práce boli v minulom roku na niekoľko mesiacov výrazne utlmené z dôvodu rokovania o dodatku pre zdražovanie stavebných materiálov.
"Po ukončení prác bude potrebné dotiahnuť ešte kolaudáciu a ďalšie administratívne veci na spustenie do prevádzky," vysvetlil Uhler, prečo predpokladá spustenie prevádzky až o dva roky. Intenzitu stavebných prác hodnotiť nechce, je to podľa neho otázka na stavebných odborníkov.
Primátor Bratislavy Matúš Vallo v uplynulých týždňoch potvrdil, že projekt sa nestihne dokončiť v pôvodne plánovanom termíne, teda do konca tohto roka. Stavbu by podľa neho mali ukončiť budúci rok a električka by mohla začať jazdiť v prvej polovici roka 2024.
Či sa električkovú trať podarí dokončiť budúci rok, bude podľa mestskej poslankyne a členky dopravnej komisie, ktorá je zároveň podpredsedníčkou Bratislavského samosprávneho kraja pre dopravu, Alžbety Ožvaldovej závisieť od objektívnych okolností a nepredvídateľných faktorov. Verí však, že sa to podarí.
Obdobne to vníma aj ďalšia členka komisie a mestská poslankyňa Katarína Augustinič. Pripomína, že s problémami sa mesto stretlo aj pri rekonštrukcii Starého mosta či pri výstavbe prvej časti električkovej trate v Petržalke, hoci v porovnaní so súčasnými boli podľa nej menšie. Situácia je, ako tvrdí, nepriaznivá i z hľadiska inflácie i rastu cien. "Mesto zvládlo urobiť dobrú robotu pre to, aby sa práce úplne nezastavili a električka mohla byť dokončená," povedala pre TASR.
Priebeh stavebných prác sleduje aj mestská časť Petržalka. Vzhľadom na absenciu informácií si však netrúfa objektívne zhodnotiť postup a priebeh prác, zdržanie či náklady, ani to, či sa stavba stihne dokončiť v avizovanom termíne. Pri konštatovaní o nesplnení druhého míľnika v plnom rozsahu je však podľa hovorkyne Petržalky Márie Halaškovej prirodzená istá miera neistoty.
"Ako samospráva, ktorej sa výstavba magistrátnej trate bytostne dotýka, však veríme, že zhotoviteľ postupuje podľa upraveného harmonogramu mesta s prihliadnutím na upravené ceny, poveternostné podmienky aj technologické postupy. A že predĺžená trať bude dokončená čo najskôr," uviedla pre TASR.
Výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH v úseku Bosákova - Janíkov dvor spustili koncom novembra 2021. Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov a mesto deklaruje, že neprepadnú. Stavbu realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones). Práce boli v minulom roku na niekoľko mesiacov výrazne utlmené z dôvodu rokovania o dodatku pre zdražovanie stavebných materiálov.