Cieľom projektu bolo zoznámiť s divadlom mladých ľudí, z ktorých väčšina doteraz vôbec nenavštívila bábkové divadlo, respektíve mali s ním len minimálny kontakt.
Autor TASR
Banská Bystrica 11. mája (TASR) – V Banskej Bystrici odštartoval pilotný projekt spolupráce neformálneho vzdelávania divadlom medzi vybranými katedrami Filozofickej a Pedagogickej fakulty UMB a Bábkovým divadlom na Rázcestí (BDNR). Projekt vznikol ako prvá kultúrno-spoločenská a vzdelávacia aktivita v oblasti školstva a kultúry na Slovensku.
Táto spoločná univerzitno-divadelná platforma je zameraná na formovanie diváckej estetickej a kultúrnej gramotnosti budúcich pedagógov a študentov iných profesií. Prostredníctvom predmetov Divadelná gramotnosť a Študentské divadlo absolvovalo v marci a v apríli 45 študentov stretnutia s divadlom priamo v BDNR v dvojtýždňových blokoch. Stretnutia sa konali vo forme seminárov, prednášok, tvorivých hereckých a výtvarných workshopov, diskusií a návštevy vybraných predstavení.
Cieľom projektu bolo zoznámiť s divadlom mladých ľudí, z ktorých väčšina doteraz vôbec nenavštívila bábkové divadlo, respektíve mali s ním len minimálny kontakt. Dôležitou súčasťou projektu bolo tematické hľadanie využitia potenciálu divadla vo vyučovaní aj v ich budúcej praxi, a tiež toho, ako prepojiť divadlo, edukáciu a rodinu. "Dramatická edukácia je pre budúcich pedagógov a pedagogičky dôležitá aj v súvislosti s kurikulárnymi zmenami, ktoré v nasledujúcich rokoch čakajú náš školský systém," pripomína BDNR.
"Pevne veríme, že tento pilotný ročník nebol posledný a že už od nasledujúceho semestra budeme môcť ponúknuť takúto formu vzdelávania pre ďalších záujemcov aj v zimnom semestri," dodáva banskobystrické bábkové divadlo.
Táto spoločná univerzitno-divadelná platforma je zameraná na formovanie diváckej estetickej a kultúrnej gramotnosti budúcich pedagógov a študentov iných profesií. Prostredníctvom predmetov Divadelná gramotnosť a Študentské divadlo absolvovalo v marci a v apríli 45 študentov stretnutia s divadlom priamo v BDNR v dvojtýždňových blokoch. Stretnutia sa konali vo forme seminárov, prednášok, tvorivých hereckých a výtvarných workshopov, diskusií a návštevy vybraných predstavení.
Cieľom projektu bolo zoznámiť s divadlom mladých ľudí, z ktorých väčšina doteraz vôbec nenavštívila bábkové divadlo, respektíve mali s ním len minimálny kontakt. Dôležitou súčasťou projektu bolo tematické hľadanie využitia potenciálu divadla vo vyučovaní aj v ich budúcej praxi, a tiež toho, ako prepojiť divadlo, edukáciu a rodinu. "Dramatická edukácia je pre budúcich pedagógov a pedagogičky dôležitá aj v súvislosti s kurikulárnymi zmenami, ktoré v nasledujúcich rokoch čakajú náš školský systém," pripomína BDNR.
"Pevne veríme, že tento pilotný ročník nebol posledný a že už od nasledujúceho semestra budeme môcť ponúknuť takúto formu vzdelávania pre ďalších záujemcov aj v zimnom semestri," dodáva banskobystrické bábkové divadlo.