Úlohou zapojených tímov bolo nájsť riešenia na zlepšenie podpory malých a stredných podnikateľov pôsobiacich v Trnavskom kraji.
Autor TASR
Trnava 11. októbra (TASR) - V druhom ročníku 24-hodinového kiratonu, čo je súťaž inovatívnych tímov, zvíťazilo riešenie na zlepšenie informovanosti malých a stredných podnikateľov. Podujatie zorganizoval Trnavský samosprávny kraj (TTSK) spolu s Krajskou inovačnou rozvojovou agentúrou (KIRA) a inovačným štúdiom Kiuub. TASR o tom informoval odbor komunikácie TTSK.
Úlohou zapojených tímov bolo nájsť riešenia na zlepšenie podpory malých a stredných podnikateľov pôsobiacich v Trnavskom kraji. "Desiatky inovátorov z rôznych profesijných oblastí pracovali na návrhoch, ktoré následne odprezentovali pred porotou. Podujatie prinieslo kvalitné a užitočné nápady, ktoré môžu reálne pomôcť v rozvoji. Rovnako ako minulý rok, tak aj teraz budeme s víťazmi spolupracovať na uvedení ich nápadu do praxe," uviedol zástupca riaditeľa KIRA Marek Krnáč.
Víťazný tím vymyslel nástroj na jednoduchý zber dát o malých a stredných podnikateľoch s cieľom umožnenia ich cieleného informovania, napríklad o možnostiach získať podporu. V záverečnej prezentácii predstavili funkčný prototyp aplikácie. Okrem finančnej odmeny 2500 eur majú príležitosť svoj nápad implementovať.
Počas celého podujatia boli súťažiacim k dispozícii skúsení mentori. "Počas vypracovávania jednotlivých výziev bola potrebná inovatívnosť a tiež rýchla a efektívna komunikácia. Do kiratonu sa zapojilo sedem tímov, medzi ktorými boli inovátori, marketéri, developeri, ale aj študenti vysokých škôl," doplnila Tamara Sokolová z inovačného štúdia Kiuub.
KIRA zintenzívňuje poskytovanie služieb malým a stredným podnikateľom s dôrazom na rozvoj ich inovačného a exportného potenciálu. "V týchto súvislostiach bol spracovaný strategický dokument, ktorého účelom je vytvoriť ucelený a zrozumiteľný program podpory. Tvorbou dokumentu KIRA zareagovala na existujúci dopyt z územia, pričom sa inšpirovala obdobnými úspešnými programami doma i v zahraničí," doplnil Krnáč.
Úlohou zapojených tímov bolo nájsť riešenia na zlepšenie podpory malých a stredných podnikateľov pôsobiacich v Trnavskom kraji. "Desiatky inovátorov z rôznych profesijných oblastí pracovali na návrhoch, ktoré následne odprezentovali pred porotou. Podujatie prinieslo kvalitné a užitočné nápady, ktoré môžu reálne pomôcť v rozvoji. Rovnako ako minulý rok, tak aj teraz budeme s víťazmi spolupracovať na uvedení ich nápadu do praxe," uviedol zástupca riaditeľa KIRA Marek Krnáč.
Víťazný tím vymyslel nástroj na jednoduchý zber dát o malých a stredných podnikateľoch s cieľom umožnenia ich cieleného informovania, napríklad o možnostiach získať podporu. V záverečnej prezentácii predstavili funkčný prototyp aplikácie. Okrem finančnej odmeny 2500 eur majú príležitosť svoj nápad implementovať.
Počas celého podujatia boli súťažiacim k dispozícii skúsení mentori. "Počas vypracovávania jednotlivých výziev bola potrebná inovatívnosť a tiež rýchla a efektívna komunikácia. Do kiratonu sa zapojilo sedem tímov, medzi ktorými boli inovátori, marketéri, developeri, ale aj študenti vysokých škôl," doplnila Tamara Sokolová z inovačného štúdia Kiuub.
KIRA zintenzívňuje poskytovanie služieb malým a stredným podnikateľom s dôrazom na rozvoj ich inovačného a exportného potenciálu. "V týchto súvislostiach bol spracovaný strategický dokument, ktorého účelom je vytvoriť ucelený a zrozumiteľný program podpory. Tvorbou dokumentu KIRA zareagovala na existujúci dopyt z územia, pričom sa inšpirovala obdobnými úspešnými programami doma i v zahraničí," doplnil Krnáč.