Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. november 2024Meniny má Vratko
< sekcia Regióny

V Petržalke začali minulý týždeň s búraním starého depa metra

Ilustračná snímka. Foto: TASR Ján Krošlák

Búracie práce majú trvať niekoľko týždňov.

Bratislava 27. decembra (TASR) – Na starom depe v Janíkovom dvore v bratislavskej Petržalke sa minulý týždeň začali búracie práce. Súvisia s predĺžením električkovej trate na území tejto mestskej časti, v ktorej budovaní tunel a stanica v minulosti plánovaného metra prekážajú. Sú polozapustené, preto je potrebné ich odstrániť.

"Odstránenie bude spočívať v odkopaní zemného presypu tunela a v rozobraní železobetónových prefabrikovaných dielcov, z ktorých sú tunel a stanica vyhotovené," približuje hlavné mesto na sociálnej sieti.

Búracím prácam predchádzala geodetická príprava, odhumusovanie mosta a jeho okolia, úprava terénu a ohradenie priestoru stavby. Postupne bude zbúraná hrubá stavba stanice metra Janíkov dvor a 300 metrov dlhý úsek traťového tunela metra. Búracie práce majú trvať niekoľko týždňov.

Na výstavbe novej električkovej trate v Petržalke sa začali prvé práce pred pár týždňami, išlo najmä o výrub stromov a náletových drevín. Magistrát deklaruje, že v rámci projektu vysadí novú zeleň.

Mesto Bratislava odovzdalo 18. novembra stavenisko vysúťaženému zhotoviteľovi skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. V zmluve za 74,58 milióna eur bez DPH je na zrealizovanie celej stavby určených 27 mesiacov. Stavebné práce majú prebiehať súčasne na viacerých stavebných objektoch pozdĺž celého úseku novej trate. Primátor hlavného mesta Matúš Vallo verí, že električka bude novou traťou jazdiť do konca roka 2023.

Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Trasa električky sa predĺži o 3,9 kilometra, od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po novú konečnú zastávku Janíkov dvor.

Nový úsek bude mať celkovo sedem zastávok, predovšetkým v blízkosti dôležitých dopravných uzlov. Pôjde o zastávky, ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.

Rozostavané depo metra je jednou z najvýraznejších pamiatok na obdobie jeho plánovanej výstavby. Základný kameň bol položený v roku 1988 na mieste plánovanej stanice Dunaj. Celý projekt však bol pozastavený po dvoch rokoch, výstavba sa už neobnovila.