Cieľom projektu je lepšie začlenenie cyklistov do hlavného dopravného priestoru a zrýchlenie cyklistickej dopravy.
Autor TASR
Prešov 11. augusta (TASR) - Sieť cyklotrás v Prešove sa už čoskoro rozšíri o nové úseky. Celkovo pribudne 4,3 km cyklistických chodníkov, automatické sčítače a cyklostojany. TASR o tom informoval hovorca mesta Prešov Vladimír Tomek.
Mesto podľa jeho slov uspelo so žiadosťou o poskytnutie nenávratného finančného príspevku z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) na zriadenie novej a doplnkovej cyklistickej infraštruktúry. Pôjde o novovybudované úseky a o úseky zrealizované vodorovným dopravným značením v celkovej dĺžke 4,3 kilometra. O schválení žiadosti už rozhodlo Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) SR.
Nová cyklistická infraštruktúra v meste zahŕňa štyri samostatné úseky. Prvým budú cyklistické pruhy na Prostějovskej ulici. Druhým úsekom budú cyklistické pruhy na Volgogradskej ulici. Ako tretí je zadefinovaná cyklocestička na Levočskej ulici.
"Navrhované opatrenie prepojí cyklistické pruhy na Sídlisku 3 s existujúcimi cyklocestičkami na Levočskej v priestore za križovatkou s ulicou Obrancov mieru a na ulici Vlada Clementisa a Matice slovenskej," vysvetlil Tomek s tým, že posledným úsekom budú ochranné pruhy pre cyklistov na ulici 17. novembra a čiastočne aj na ulici Požiarnickej.
"Objekt prepája existujúcu cyklocestičku pozdĺž Torysy (EuroVelo 11) s cyklocestičkou Mlynský náhon. Všetky prístupy z okolitých ciest budú riešené bezbariérovo, bez vyvýšených obrubníkov a všetky priechody pre chodcov budú taktiež bezbariérové a budú vyznačené varovnými a vodiacimi pásmi pre nevidiacich," povedal Tomek.
Druhou dôležitou aktivitou v rámci projektu bude podľa jeho slov osadenie doplnkovej cyklistickej infraštruktúry. Konkrétne pôjde o štyri sčítače dopravy a 50 cyklostojanov, ktoré sa osadia v okolí hlavných objektov stavby s výnimkou jedného sčítača, ktorý pribudne na začiatočnom úseku Cykloželezničky.
Cieľom projektu je lepšie začlenenie cyklistov do hlavného dopravného priestoru a zrýchlenie cyklistickej dopravy. Projekt rieši paralelné trasy pre rýchlych cyklistov k jestvujúcim cyklistickým chodníkom na sídliskách, ktoré pre rýchlu dopravu nevyhovujú a používajú sa skôr ako relaxačný a športový koridor. Po realizácii dôjde k zlepšeniu bezpečnosti na cyklistických trasách, hlavne v oblasti križovatiek a pri krížení s automobilovou dopravou.
Celkové oprávnené výdavky projektu boli schválené vo výške 608.138,73 eura. Z toho 577.731,79 eura získa mesto Prešov vo forme nenávratného finančného príspevku prostredníctvom programu IROP a zvyšok bude financovaný z vlastných zdrojov mesta. Verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby plánuje radnica vyhlásiť na jeseň tohto roka. So začiatkom realizácie počíta začiatkom roka 2022.
Mesto podľa jeho slov uspelo so žiadosťou o poskytnutie nenávratného finančného príspevku z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) na zriadenie novej a doplnkovej cyklistickej infraštruktúry. Pôjde o novovybudované úseky a o úseky zrealizované vodorovným dopravným značením v celkovej dĺžke 4,3 kilometra. O schválení žiadosti už rozhodlo Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) SR.
Nová cyklistická infraštruktúra v meste zahŕňa štyri samostatné úseky. Prvým budú cyklistické pruhy na Prostějovskej ulici. Druhým úsekom budú cyklistické pruhy na Volgogradskej ulici. Ako tretí je zadefinovaná cyklocestička na Levočskej ulici.
"Navrhované opatrenie prepojí cyklistické pruhy na Sídlisku 3 s existujúcimi cyklocestičkami na Levočskej v priestore za križovatkou s ulicou Obrancov mieru a na ulici Vlada Clementisa a Matice slovenskej," vysvetlil Tomek s tým, že posledným úsekom budú ochranné pruhy pre cyklistov na ulici 17. novembra a čiastočne aj na ulici Požiarnickej.
"Objekt prepája existujúcu cyklocestičku pozdĺž Torysy (EuroVelo 11) s cyklocestičkou Mlynský náhon. Všetky prístupy z okolitých ciest budú riešené bezbariérovo, bez vyvýšených obrubníkov a všetky priechody pre chodcov budú taktiež bezbariérové a budú vyznačené varovnými a vodiacimi pásmi pre nevidiacich," povedal Tomek.
Druhou dôležitou aktivitou v rámci projektu bude podľa jeho slov osadenie doplnkovej cyklistickej infraštruktúry. Konkrétne pôjde o štyri sčítače dopravy a 50 cyklostojanov, ktoré sa osadia v okolí hlavných objektov stavby s výnimkou jedného sčítača, ktorý pribudne na začiatočnom úseku Cykloželezničky.
Cieľom projektu je lepšie začlenenie cyklistov do hlavného dopravného priestoru a zrýchlenie cyklistickej dopravy. Projekt rieši paralelné trasy pre rýchlych cyklistov k jestvujúcim cyklistickým chodníkom na sídliskách, ktoré pre rýchlu dopravu nevyhovujú a používajú sa skôr ako relaxačný a športový koridor. Po realizácii dôjde k zlepšeniu bezpečnosti na cyklistických trasách, hlavne v oblasti križovatiek a pri krížení s automobilovou dopravou.
Celkové oprávnené výdavky projektu boli schválené vo výške 608.138,73 eura. Z toho 577.731,79 eura získa mesto Prešov vo forme nenávratného finančného príspevku prostredníctvom programu IROP a zvyšok bude financovaný z vlastných zdrojov mesta. Verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby plánuje radnica vyhlásiť na jeseň tohto roka. So začiatkom realizácie počíta začiatkom roka 2022.