Projekt nadväzuje na predošlé autorkine série a solitérne práce.
Autor TASR
Banská Bystrica 31. mája (TASR) – Výstavu s názvom Of other traces, ktorá prezentuje doktorandskú prácu Michaely Šuranskej s nadväznosťou na spoluprácu Stredoslovenskej galérie (SSG) v Banskej Bystrici s absolventmi tamojšej Akadémie umení, otvoria v stredu o 17.00 h v SSG na Dolnej ulici.
"Výstava prezentuje projekt, ktorého ťažiskovou situáciou je súčasná podoba archeologickej lokality, hradiska z 9. až 10. storočia v obci Tlmače," uviedla k výstave galéria. Charakter tamojšieho prostredia je totiž výsledkom niekoľko desaťročí pretrvávajúcej činnosti záhradkárov a vinohradníkov. "Aktivity viedli k zničeniu lokality a už v koncom 70. rokov bolo archeológom jasné, že systematický terénny výskum je nemožný," približuje SSG.
Projekt nadväzuje na predošlé autorkine série a solitérne práce. "Pamäť, identita, mýtus a krajina sú už dlhodobo predmetom jej umeleckého programu. Zaujímajú ju vzťahy k minulosti prejavujúce sa v spoločenskom a individuálnom pristupovaní k verejnému priestoru a krajine," informuje galéria.
Prevažujúca maliarska časť výstavy, aj tá druhá, multimediálna časť, čerpajú z otočenia optiky, z myšlienky, že záhradkársku oblasť možno považovať za atypický druh archeoskanzenu, mnohovrstevnatý priestor, ktorý je sám o sebe akousi postmodernou kolážou, hybridom, kde jednotlivé jeho prvky asociujú históriu zničenej lokality, prezentujú subjektívne mikrohistórie alebo odkazujú iba samy na seba.
"Výstava prezentuje projekt, ktorého ťažiskovou situáciou je súčasná podoba archeologickej lokality, hradiska z 9. až 10. storočia v obci Tlmače," uviedla k výstave galéria. Charakter tamojšieho prostredia je totiž výsledkom niekoľko desaťročí pretrvávajúcej činnosti záhradkárov a vinohradníkov. "Aktivity viedli k zničeniu lokality a už v koncom 70. rokov bolo archeológom jasné, že systematický terénny výskum je nemožný," približuje SSG.
Projekt nadväzuje na predošlé autorkine série a solitérne práce. "Pamäť, identita, mýtus a krajina sú už dlhodobo predmetom jej umeleckého programu. Zaujímajú ju vzťahy k minulosti prejavujúce sa v spoločenskom a individuálnom pristupovaní k verejnému priestoru a krajine," informuje galéria.
Prevažujúca maliarska časť výstavy, aj tá druhá, multimediálna časť, čerpajú z otočenia optiky, z myšlienky, že záhradkársku oblasť možno považovať za atypický druh archeoskanzenu, mnohovrstevnatý priestor, ktorý je sám o sebe akousi postmodernou kolážou, hybridom, kde jednotlivé jeho prvky asociujú históriu zničenej lokality, prezentujú subjektívne mikrohistórie alebo odkazujú iba samy na seba.