Nový cestný most má stáť približne dva kilometre južne od súčasného.
Autor TASR
Trenčín 16. marca (TASR) – Po 13 rokoch plných sľubov sa tento týždeň začali práce na výstavbe druhého cestného mosta cez rieku Váh v Trenčíne. Nový most postaví Združenie ZIPP-Strabag za vysúťaženú cenu približne 36 miliónov eur.
Predpokladané stavebné náklady pritom boli 86 miliónov eur. Výstavba mosta je z 85 percent hradená z fondov Európskej únie. Dokončený bude na jeseň v roku 2014. Táto stavba je jednou z najväčších investícií Slovenskej správy ciest v celej histórii. TASR o tom informovala hovorkyňa Trenčína Erika Ságová.
Trenčín s Prešovom sú dve mestá, ktoré majú najhoršiu dopravnú situáciu v rámci celého Slovenska. "Aj preto sme veľmi radi, že sa v Trenčíne začali stavebné práce. Táto investícia pozostáva z viacerých mostných objektov a mimoúrovňových križovatiek," povedal dnes generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavol Pavlásek, ktorý pripustil ukončenie stavby aj v skoršom termíne. "Pokiaľ bude priaznivé počasie, predpokladám, že by sme mohli byť hotoví už v apríli 2014."
Proces plánovania výstavby nového mosta sa začal už pred 13 rokmi. Aj preto primátor Richard Rybníček označil začiatok výstavby mosta za historický moment pre všetkých Trenčanov. "Keď sme poklepávali kameň, mnohí to považovali za marketingový ťah. Ale dnes je výstavba realitou, takže Trenčín bude meť v roku 2014 druhý cestný most," konštatoval Rybníček.
"So Slovenskou správou ciest dnes už riešime aj pokračovanie tejto stavby, ďalšiu etapu juhovýchodného obchvatu, ktorý by z 90 % mal vyriešiť katastrofálnu situáciu v centre mesta," doplnil trenčiansky primátor. Zároveň vyjadril presvedčenie, že zmena vládnych predstaviteľov túto stavbu žiadnym spôsobom neovplyvní. "Toto nie je o politike, ale o verejnom záujme a o potrebách Slovenska a obyvateľov mesta Trenčín."
Nový cestný most má stáť približne dva kilometre južne od súčasného. Stane sa aj diaľničným privádzačom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh, povedie do rozširujúcej sa nákupnej zóny na výpadovke smerom na Prievidzu alebo Brno. Most bude zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta.
Predpokladané stavebné náklady pritom boli 86 miliónov eur. Výstavba mosta je z 85 percent hradená z fondov Európskej únie. Dokončený bude na jeseň v roku 2014. Táto stavba je jednou z najväčších investícií Slovenskej správy ciest v celej histórii. TASR o tom informovala hovorkyňa Trenčína Erika Ságová.
Trenčín s Prešovom sú dve mestá, ktoré majú najhoršiu dopravnú situáciu v rámci celého Slovenska. "Aj preto sme veľmi radi, že sa v Trenčíne začali stavebné práce. Táto investícia pozostáva z viacerých mostných objektov a mimoúrovňových križovatiek," povedal dnes generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavol Pavlásek, ktorý pripustil ukončenie stavby aj v skoršom termíne. "Pokiaľ bude priaznivé počasie, predpokladám, že by sme mohli byť hotoví už v apríli 2014."
Proces plánovania výstavby nového mosta sa začal už pred 13 rokmi. Aj preto primátor Richard Rybníček označil začiatok výstavby mosta za historický moment pre všetkých Trenčanov. "Keď sme poklepávali kameň, mnohí to považovali za marketingový ťah. Ale dnes je výstavba realitou, takže Trenčín bude meť v roku 2014 druhý cestný most," konštatoval Rybníček.
"So Slovenskou správou ciest dnes už riešime aj pokračovanie tejto stavby, ďalšiu etapu juhovýchodného obchvatu, ktorý by z 90 % mal vyriešiť katastrofálnu situáciu v centre mesta," doplnil trenčiansky primátor. Zároveň vyjadril presvedčenie, že zmena vládnych predstaviteľov túto stavbu žiadnym spôsobom neovplyvní. "Toto nie je o politike, ale o verejnom záujme a o potrebách Slovenska a obyvateľov mesta Trenčín."
Nový cestný most má stáť približne dva kilometre južne od súčasného. Stane sa aj diaľničným privádzačom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh, povedie do rozširujúcej sa nákupnej zóny na výpadovke smerom na Prievidzu alebo Brno. Most bude zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta.