Akcia nesie v sebe prvky recesie.
Autor TASR
Senica 31. mája (TASR) - Výstavu Predobraz – Stopové prvky, ktorej autorom je Milan Mikula, sprístupnia v galérii v Senici v piatok 9. júna. TASR o tom informovala Zuzana Dohnalová zo Záhorskej galérie Jána Mudrocha, ktorej zriaďovateľom je Trnavský samosprávny kraj.
"V súčasnosti nefunkčná časť priestorov výroby granulátu a zvlákňovania bývalej továrne na výrobu umelých vlákien Slovenský hodváb v Senici sa stala dejiskom osobitej akcie výtvarníka Milana Mikulu a výstava je jej prenesením do priestorov galérie," uviedla Dohnalová.
Ako doplnila, autor zaznamenáva fragmenty, pozostatky, stopy, vrstvy a nánosy priemyselného objektu autorskou metódou ich snímania a odkrývania. "Vytvára akýsi záznam života (alebo obdobia funkčnosti) daného objektu formou odvrstvovania vybraných častí stien, podláh a zaujímavých výsekov z priestoru metódou ´archeologického´ odkrývania naukladaných ´kultúrnych vrstiev´," informovala kurátorka výstavy Mária Beňačková Rišková.
Akcia nesie v sebe prvky recesie. "Na jednej strane je absurdnou polemikou s hromadením produktov či zážitkov a úvahou o budovateľskom megalomanstve. Na druhej strane sa zaoberá syzifovskou snahou vygenerovať a zachovať čo najviac zo stôp, ktoré po sebe zanechávame," doplnila kurátorka.
"V súčasnosti nefunkčná časť priestorov výroby granulátu a zvlákňovania bývalej továrne na výrobu umelých vlákien Slovenský hodváb v Senici sa stala dejiskom osobitej akcie výtvarníka Milana Mikulu a výstava je jej prenesením do priestorov galérie," uviedla Dohnalová.
Ako doplnila, autor zaznamenáva fragmenty, pozostatky, stopy, vrstvy a nánosy priemyselného objektu autorskou metódou ich snímania a odkrývania. "Vytvára akýsi záznam života (alebo obdobia funkčnosti) daného objektu formou odvrstvovania vybraných častí stien, podláh a zaujímavých výsekov z priestoru metódou ´archeologického´ odkrývania naukladaných ´kultúrnych vrstiev´," informovala kurátorka výstavy Mária Beňačková Rišková.
Akcia nesie v sebe prvky recesie. "Na jednej strane je absurdnou polemikou s hromadením produktov či zážitkov a úvahou o budovateľskom megalomanstve. Na druhej strane sa zaoberá syzifovskou snahou vygenerovať a zachovať čo najviac zo stôp, ktoré po sebe zanechávame," doplnila kurátorka.