V rámci štyroch predložených ponúk predstavilo ministerstvu najnižšiu cenu za projekt združenie firiem vedené spoločnosťou Cintra.
Autor TASR
Bratislava 22. januára (TASR) - Rozhodnutie o tom, ktorá zo štyroch ponúk na výstavbu obchvatu Bratislavy je víťazná, by malo padnúť v najbližších dňoch. Pre TASR to uviedol hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Rezort dopravy totiž aktuálne vyhodnocuje štyri ponuky od konzorcií firiem. Po výbere najvýhodnejšej z nich by mala prebehnúť verejná diskusia, ktorú ministerstvo predpokladá vo februári. "Následne bude materiál predložený na rokovanie vlády," avizoval Kóňa. Až potom sa podpíše zmluva s víťazným uchádzačom a prebehne finančné uzatvorenie projektu.
V rámci štyroch predložených ponúk predstavilo ministerstvu najnižšiu cenu za projekt združenie firiem vedené spoločnosťou Cintra. To sľubuje postaviť obchvat za 4,25 roka pri ročnej splátke počas tridsaťročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur.
V poradí druhú najnižšiu cenu predložilo v súťaži konzorcium firiem vedené spoločnosťou Vinci, ktoré by obchvat postavilo pri požadovanej ročnej splátke 69,01 milióna eur za 3,5 roka.
Tretiu najlacnejšiu ponuku dalo združenie firiem pod vedením spoločnosti Hochtief, ktoré by požadovalo od štátu ročnú splátku vo výške 76,78 milióna eur a dĺžku výstavby stanovilo na 4 roky. Konzorcium vedené firmou Strabag navrhlo v súťaži ročnú splátku na úrovni 91,04 milióna eur a cestu by stavalo 4,75 roka.
Ročná splátka sa mala pritom podľa pôvodného odhadu štúdie realizovateľnosti pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur.
Čo sa týka podpisu zmluvy, podľa ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) má súčasná vláda mandát na takéto rozhodnutie až do volieb. "Nie je dôvod na to, aby sme špekulovali nad tým, či máme alebo nemáme právo to podpísať. Samozrejme, mandát máme až do volieb, ale nebudeme tlačiť nič cez bod zlomu," uviedol vlani v decembri šéf rezortu dopravy.
Stavebné stroje by sa mohli podľa odhadu ministerstva objaviť na prvých úsekoch bratislavského obchvatu už v prvom polroku 2016. Obchvat sa síce môže začať stavať až po podpise zmluvy a finančnom uzatvorení, určité prípravné práce ale môžu prebiehať aj predtým. Obchvat Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
Rezort dopravy totiž aktuálne vyhodnocuje štyri ponuky od konzorcií firiem. Po výbere najvýhodnejšej z nich by mala prebehnúť verejná diskusia, ktorú ministerstvo predpokladá vo februári. "Následne bude materiál predložený na rokovanie vlády," avizoval Kóňa. Až potom sa podpíše zmluva s víťazným uchádzačom a prebehne finančné uzatvorenie projektu.
V rámci štyroch predložených ponúk predstavilo ministerstvu najnižšiu cenu za projekt združenie firiem vedené spoločnosťou Cintra. To sľubuje postaviť obchvat za 4,25 roka pri ročnej splátke počas tridsaťročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur.
V poradí druhú najnižšiu cenu predložilo v súťaži konzorcium firiem vedené spoločnosťou Vinci, ktoré by obchvat postavilo pri požadovanej ročnej splátke 69,01 milióna eur za 3,5 roka.
Tretiu najlacnejšiu ponuku dalo združenie firiem pod vedením spoločnosti Hochtief, ktoré by požadovalo od štátu ročnú splátku vo výške 76,78 milióna eur a dĺžku výstavby stanovilo na 4 roky. Konzorcium vedené firmou Strabag navrhlo v súťaži ročnú splátku na úrovni 91,04 milióna eur a cestu by stavalo 4,75 roka.
Ročná splátka sa mala pritom podľa pôvodného odhadu štúdie realizovateľnosti pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur.
Čo sa týka podpisu zmluvy, podľa ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) má súčasná vláda mandát na takéto rozhodnutie až do volieb. "Nie je dôvod na to, aby sme špekulovali nad tým, či máme alebo nemáme právo to podpísať. Samozrejme, mandát máme až do volieb, ale nebudeme tlačiť nič cez bod zlomu," uviedol vlani v decembri šéf rezortu dopravy.
Stavebné stroje by sa mohli podľa odhadu ministerstva objaviť na prvých úsekoch bratislavského obchvatu už v prvom polroku 2016. Obchvat sa síce môže začať stavať až po podpise zmluvy a finančnom uzatvorení, určité prípravné práce ale môžu prebiehať aj predtým. Obchvat Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.