V celkovom počte mediálnych výstupov na danú tému ide podľa analýzy oproti roku 2020 o pokles, keď v roku 2021 bolo publikovaných o takmer 110.000 príspevkov menej.
Autor TASR
Trnava 10. januára (TASR) - V slovenských médiách bolo v roku 2021 publikovaných viac ako 407.000 príspevkov na tému COVID-19 a koronavírus. Najviac príspevkov bolo v online médiách (355.356), nasledovali printové médiá (28.402) a agentúrne spravodajstvo (13.199). Televízie odvysielali 7835 príspevkov a v rozhlasovom vysielaní ich bolo 2642. Vyplýva to z analýzy Fakulty masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave, informoval o tom jej autor Peter Krajčovič.
V celkovom počte mediálnych výstupov na danú tému ide podľa analýzy oproti roku 2020 o pokles, keď v roku 2021 bolo publikovaných o takmer 110.000 príspevkov menej. Menší bol aj celkový mediálny dosah, takmer o 20 percent. „Najviac príspevkov bolo publikovaných v januári, odkedy počet mediálnych výstupov postupne klesal. Výraznejší nárast opätovne bol zaznamenaný v novembri a decembri,“ uviedol Krajčovič. Pokles bol aj v počte interakcií na príspevky na sociálnych sieťach. Kým v roku 2020 dosiahli takmer 34 miliónov, v roku 2021 takmer 24,5 milióna.
V roku 2020 bol zaznamenaný výrazný nárast záujmu o tému na začiatku pandémie a druhej vlny, ktorá bola charakteristická prudkým nárastom záujmu vo vyhľadávaní v mesiaci október a zároveň prudkým poklesom záujmu vo vyhľadávaní v mesiaci november. „Opätovný nárast vidíme v decembri, ktorý pretrval až do januára 2021. V uplynulom roku významný nárast zaznamenali témy majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji 2021, očkovanie alebo vakcína proti ochoreniu COVID-19,“ doplnil Krajčovič.
V celkovom počte mediálnych výstupov na danú tému ide podľa analýzy oproti roku 2020 o pokles, keď v roku 2021 bolo publikovaných o takmer 110.000 príspevkov menej. Menší bol aj celkový mediálny dosah, takmer o 20 percent. „Najviac príspevkov bolo publikovaných v januári, odkedy počet mediálnych výstupov postupne klesal. Výraznejší nárast opätovne bol zaznamenaný v novembri a decembri,“ uviedol Krajčovič. Pokles bol aj v počte interakcií na príspevky na sociálnych sieťach. Kým v roku 2020 dosiahli takmer 34 miliónov, v roku 2021 takmer 24,5 milióna.
V roku 2020 bol zaznamenaný výrazný nárast záujmu o tému na začiatku pandémie a druhej vlny, ktorá bola charakteristická prudkým nárastom záujmu vo vyhľadávaní v mesiaci október a zároveň prudkým poklesom záujmu vo vyhľadávaní v mesiaci november. „Opätovný nárast vidíme v decembri, ktorý pretrval až do januára 2021. V uplynulom roku významný nárast zaznamenali témy majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji 2021, očkovanie alebo vakcína proti ochoreniu COVID-19,“ doplnil Krajčovič.