Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Regióny

Vozár: Odpojenie trolejbusu s trakčným vedením má viac príčin

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Dopravný podnik tento rok zaradil do premávky 50 nových hybridných trolejbusov, ktoré sú vybavené poloautomatickými natrolejovacími systémami.

Bratislava 29. augusta (TASR) - Strata kontaktu zberačov trolejbusu s trakčným vedením sa môže vyskytnúť z viacerých dôvodov. Ide napríklad o miesta ako sú ostré oblúky, križovatky alebo výhybky. Pre TASR to priblížil hovorca Dopravného podniku Bratislava (DPB) Jozef Vozár. Podotkol, že na také úseky upozorňujú vodičov trolejbusov aj návesti.

"Dôvodom ale môže byť aj poškodené trolejové vedenie, poškodený zberač alebo už veľmi opotrebovaný uhlík," ozrejmil Vozár. Uhlík je podľa jeho slov vymeniteľná "vložka" v otočnej hlave zberača, ktorá sa nachádza na jeho konci a zabraňuje opotrebeniu trakčného vedenia. Derie sa tak uhlík a nie vedenie. "Tieto situácie však nie sú časté, keďže sieť aj vozidlá pravidelne monitorujeme a podrobujeme údržbe tak, aby sme minimalizovali akékoľvek výpadky," dodal hovorca.

Zároveň priblížil, že pri vypadnutí zberačov z trakčného vedenia ich špeciálne zariadenia umiestnené na vozidle stiahnu dole, k streche vozidla, aby nedošlo k poškodeniu zberača alebo trakčného vedenia. "Vodič následne po zastavení nasmeruje zberače späť na trakčné vedenie. Vodiči sú na tento postup dobre školení, aby ho vykonali bezpečne a čo najrýchlejšie," ozrejmil Vozár.

Dopravný podnik tiež tento rok zaradil do premávky 50 nových hybridných trolejbusov, ktoré sú vybavené poloautomatickými natrolejovacími systémami. Tie podľa slov hovorcu dokážu na určených miestach pripojiť zberače automaticky, čím znižujú potrebu manuálnych zásahov a zvyšujú plynulosť premávky.