Budú jazdiť na linkách, ktoré obsluhuje SAD Prešov, a.s. v rámci zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme. Je to päť autobusov v celkovej hodnote 750.000 eur.
Autor TASR
Prešov 19. decembra (TASR) – SAD Prešov, a.s. rozšírila svoj vozidlový park o päť nových autobusov určených pre prímestskú a jeden pre diaľkovú dopravu. Autobusy sú vybavené bezpečnostnými kamerami, wifi pripojením i novým vybavovacím systémom.
"Budú jazdiť na linkách, ktoré obsluhuje SAD Prešov, a.s. v rámci zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme. Je to päť autobusov v celkovej hodnote 750.000 eur. Zároveň naša spoločnosť zakúpila aj jeden autobus na diaľkovú medzinárodnú dopravu Prešov - Londýn Bradford v hodnote približne 300.000 eur, ktorý budeme prevádzkovať na diaľkovej a medzinárodnej linke. Tieto autobusy sú vybavené novými vybavovacími zariadeniami, ktoré boli zakúpené zo zdrojov Európskej únie, desiatimi percentami prispela SAD Prešov, a.s. a piatimi percentami štát," uviedol generálny riaditeľ prešovskej SAD Jozef Kičura.
Priemerný vek autobusov v spoločnosti je podľa Kičuru 7,5 roka. "V zmluve o výkonoch vo verejnom záujme máme, že nesmieme prevádzkovať autobusy staršie ako 16 rokov. Túto podmienku sa snažíme dodržiavať a automaticky podľa toho meníme autobusy," vysvetlil.
Nový vybavovací systém bude do konca marca budúceho roka namontovaný vo všetkých 186 autobusoch. V súčasnosti ho používajú v 80. "Podporuje štandardné dopravné karty, ktoré boli zaužívané, výdaj v hotovosti a takisto bankomatové karty. Rovnako podporuje vodiča mapovým podkladom a je už prichystaný systém, ktorý bude prenášať pozíciu do dispečingu. Je to nový systém, ktorý sa dá rozširovať," vysvetlil IT špecialista SAD Prešov, a.s. Stanislav Kovaľ.
"Pre Prešovský samosprávny kraj (PSK) je veľmi potrebné, aby cestujúci pocítili zvýšenú kvalitu poskytovanej služby. Cestujúci vníma, aby autobus bol kvalitný, v zime vykúrený, v lete vychladený, aby pocítil komfort a bezpečnosť jazdy. Vidíme, že týmto spôsobom sa to naozaj dá," povedal predseda PSK Milan Majerský s tým, že ročne kraj vynakladá približne 20.000.000 eur na prímestskú autobusovú dopravu.
Ako ďalej povedal, vo februári budúceho roka chcú spustiť integrovaný dopravný systém. "Prvá fáza má znamenať jednotné cestovné lístky, čo sa týka zliav pre Košický a PSK. Ďalšia fáza bude nasledovať v komunikácii s Dopravným podnikom mesta Prešov, Dopravným podnikom mesta Košice a Železničnou spoločnosťou Slovensko. Cestujúci už nebude musieť špekulovať, či nastúpi do autobusu košickej SAD-ky alebo prešovskej SAD-ky. Bude mať tie isté zľavy poskytnuté," vysvetlil Majerský.
Do konca roka 2019 by chceli mať podľa Majerského spustené všetky fázy a ľudia budú môcť cestovať na jeden cestovný lístok autobusom, MHD i vlakom.
"Budú jazdiť na linkách, ktoré obsluhuje SAD Prešov, a.s. v rámci zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme. Je to päť autobusov v celkovej hodnote 750.000 eur. Zároveň naša spoločnosť zakúpila aj jeden autobus na diaľkovú medzinárodnú dopravu Prešov - Londýn Bradford v hodnote približne 300.000 eur, ktorý budeme prevádzkovať na diaľkovej a medzinárodnej linke. Tieto autobusy sú vybavené novými vybavovacími zariadeniami, ktoré boli zakúpené zo zdrojov Európskej únie, desiatimi percentami prispela SAD Prešov, a.s. a piatimi percentami štát," uviedol generálny riaditeľ prešovskej SAD Jozef Kičura.
Priemerný vek autobusov v spoločnosti je podľa Kičuru 7,5 roka. "V zmluve o výkonoch vo verejnom záujme máme, že nesmieme prevádzkovať autobusy staršie ako 16 rokov. Túto podmienku sa snažíme dodržiavať a automaticky podľa toho meníme autobusy," vysvetlil.
Nový vybavovací systém bude do konca marca budúceho roka namontovaný vo všetkých 186 autobusoch. V súčasnosti ho používajú v 80. "Podporuje štandardné dopravné karty, ktoré boli zaužívané, výdaj v hotovosti a takisto bankomatové karty. Rovnako podporuje vodiča mapovým podkladom a je už prichystaný systém, ktorý bude prenášať pozíciu do dispečingu. Je to nový systém, ktorý sa dá rozširovať," vysvetlil IT špecialista SAD Prešov, a.s. Stanislav Kovaľ.
"Pre Prešovský samosprávny kraj (PSK) je veľmi potrebné, aby cestujúci pocítili zvýšenú kvalitu poskytovanej služby. Cestujúci vníma, aby autobus bol kvalitný, v zime vykúrený, v lete vychladený, aby pocítil komfort a bezpečnosť jazdy. Vidíme, že týmto spôsobom sa to naozaj dá," povedal predseda PSK Milan Majerský s tým, že ročne kraj vynakladá približne 20.000.000 eur na prímestskú autobusovú dopravu.
Ako ďalej povedal, vo februári budúceho roka chcú spustiť integrovaný dopravný systém. "Prvá fáza má znamenať jednotné cestovné lístky, čo sa týka zliav pre Košický a PSK. Ďalšia fáza bude nasledovať v komunikácii s Dopravným podnikom mesta Prešov, Dopravným podnikom mesta Košice a Železničnou spoločnosťou Slovensko. Cestujúci už nebude musieť špekulovať, či nastúpi do autobusu košickej SAD-ky alebo prešovskej SAD-ky. Bude mať tie isté zľavy poskytnuté," vysvetlil Majerský.
Do konca roka 2019 by chceli mať podľa Majerského spustené všetky fázy a ľudia budú môcť cestovať na jeden cestovný lístok autobusom, MHD i vlakom.