Vranovský parlament mládeže (VPM) sa snaží o aktívne začlenenie mladých do diania mesta, aby tu mládež nežila pasívne, ale aby sa aj nejako prejavila navonok.
Autor TASR
Vranov nad Topľou 5. januára (TASR) – Mladí z Vranova nad Topľou sa chcú podieľať na rozvoji mesta. Založili mládežnícky parlament, ktorý sa prostredníctvom pripravovaného memoranda pokúsi o užšiu spoluprácu s radnicou.
„Vranovský parlament mládeže (VPM) sa snaží o aktívne začlenenie mladých do diania mesta, aby tu mládež nežila pasívne, ale aby sa aj nejako prejavila navonok,“ informoval TASR zástupca mladých Vranovčanov Vladimír Štecák.
Členmi parlamentu sú 16 tínedžeri zastupujúci stredné školy na území mesta. Zúčastňujú sa zasadnutí mestského zastupiteľstva (MsZ), absolvovali už viacero školení a pre svojich spolužiakov zorganizovali niekoľko podujatí. Ich obsahom boli motivačné prednášky o možnostiach participácie mladých na rozvoji mesta. Posledné podujatie pripravili v mestskom dome kultúry v pondelok (4.1.)
Mladí z Vranova chcú zlepšiť podmienky pre voľnočasové či športové aktivity na území mesta. Trápi ich nedostavaný zimný štadión a stav lavičiek v niektorých parkoch na sídliskách. Svojich rovesníkov chcú zároveň motivovať k dobrovoľníckej činnosti. Užšiu spoluprácu s primátorom a MsZ chcú docieliť memorandom. Radnici ho plánujú predložiť vo februári tohto roka.
„Mládežnícky parlament vnímajú mladí vo Vranove ako nástroj rozvoja ich myšlienok a nápadov. Je však veľmi dôležité, aby neostali len v rovine nejakého entuziazmu, zanietenia, ale aby tie svoje nápady, myšlienky premietli aj do konkrétnych krokov,“ informoval Ľuboš Marcinek – lektor v oblasti neformálneho vzdelávania, ktorý spolupracuje s Vranovským parlamentom mládeže.
Mladí ľudia, ktorí podľa jeho slov prichádzajú do styku s formálnym, ale i neformálnym vzdelávaním, sa lepšie uplatňujú na trhu práce. „Vedia aktívne komunikovať, vystupovať na verejnosti, majú prezentačné zručnosti, vedia písať projekty.“ Mládežnícky parlament im teda ponúka možnosť participácie na veciach verejných a zároveň rozvoja po stránke osobnostnej či profesionálnej, čo môžu zúročiť v budúcnosti.
Úroveň participácie študentov môže byť rôzna. V niektorých mestách Prešovského kraja sa posunula o niečo vyššie. Mladí chcú pravidelne komunikovať s radnicou a prejavujú záujem o členstvo v komisiách MsZ ako neposlanci, prípadne pozorovatelia. Ako príklad uviedol Marcinek mesto Snina.
„Vranovský parlament mládeže (VPM) sa snaží o aktívne začlenenie mladých do diania mesta, aby tu mládež nežila pasívne, ale aby sa aj nejako prejavila navonok,“ informoval TASR zástupca mladých Vranovčanov Vladimír Štecák.
Členmi parlamentu sú 16 tínedžeri zastupujúci stredné školy na území mesta. Zúčastňujú sa zasadnutí mestského zastupiteľstva (MsZ), absolvovali už viacero školení a pre svojich spolužiakov zorganizovali niekoľko podujatí. Ich obsahom boli motivačné prednášky o možnostiach participácie mladých na rozvoji mesta. Posledné podujatie pripravili v mestskom dome kultúry v pondelok (4.1.)
Mladí z Vranova chcú zlepšiť podmienky pre voľnočasové či športové aktivity na území mesta. Trápi ich nedostavaný zimný štadión a stav lavičiek v niektorých parkoch na sídliskách. Svojich rovesníkov chcú zároveň motivovať k dobrovoľníckej činnosti. Užšiu spoluprácu s primátorom a MsZ chcú docieliť memorandom. Radnici ho plánujú predložiť vo februári tohto roka.
„Mládežnícky parlament vnímajú mladí vo Vranove ako nástroj rozvoja ich myšlienok a nápadov. Je však veľmi dôležité, aby neostali len v rovine nejakého entuziazmu, zanietenia, ale aby tie svoje nápady, myšlienky premietli aj do konkrétnych krokov,“ informoval Ľuboš Marcinek – lektor v oblasti neformálneho vzdelávania, ktorý spolupracuje s Vranovským parlamentom mládeže.
Mladí ľudia, ktorí podľa jeho slov prichádzajú do styku s formálnym, ale i neformálnym vzdelávaním, sa lepšie uplatňujú na trhu práce. „Vedia aktívne komunikovať, vystupovať na verejnosti, majú prezentačné zručnosti, vedia písať projekty.“ Mládežnícky parlament im teda ponúka možnosť participácie na veciach verejných a zároveň rozvoja po stránke osobnostnej či profesionálnej, čo môžu zúročiť v budúcnosti.
Úroveň participácie študentov môže byť rôzna. V niektorých mestách Prešovského kraja sa posunula o niečo vyššie. Mladí chcú pravidelne komunikovať s radnicou a prejavujú záujem o členstvo v komisiách MsZ ako neposlanci, prípadne pozorovatelia. Ako príklad uviedol Marcinek mesto Snina.