Nová parkovacia politika sa dotkne približne 1100 miest v tejto mestskej časti, do budúcna systém plánuje mesto rozšíriť i do svojich iných štvrtí.
Autor TASR
,aktualizované Partizánske 22. októbra (TASR) - Za parkovanie v centre Partizánskeho budú po novom vodiči od budúceho roka platiť. Nová parkovacia politika sa dotkne približne 1100 miest v tejto mestskej časti, do budúcna systém plánuje mesto rozšíriť i do svojich iných štvrtí. Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) o dočasnom parkovaní vozidiel na vymedzenom území mesta schválili na svojom rokovaní v utorok tamojší mestskí poslanci.
Primárnym cieľom navrhovaného VZN je zavedenie poriadku do parkovania vozidiel na parkovacích plochách vo vlastníctve mesta v centre. Systém bude predovšetkým zvýhodňovať obyvateľov mesta na úkor vozidiel a motoristov, ktorí do mesta prichádzajú za prácou či návštevou a zaberajú parkovacie miesta domácim obyvateľom.
"Tak ako aj prieskumy ukázali, je už najvyšší čas zaviesť organizáciu parkovania v centrálnej mestskej zóne. Vyťaženosť parkovacích miest v centre mesta je dlhodobo už nad rámec únosnosti. Trvalo to blokujú ľudia, ktorí do Partizánskeho dochádzajú len za prácou a návštevami, a nie občania mesta," uviedol zástupca prednostky Mestského úradu v Partizánskom Miloš Marko.
Regulované státie podľa neho spočíva v zavedení organizácie systému parkovania, to znamená, že regulované bude len počas pracovných dní od 7.00 h do 16.00 h. "Spočíva v tom, že tí, ktorí budú mať trvalý pobyt v mestskej parkovacej zóne, budú zvýhodnení tým, že si budú môcť zakúpiť rezidentskú kartu za prijateľnú cenu. Tí, ktorí tam dlhodobo parkovali, si budú musieť buď zaplatiť celodenné parkovanie, alebo odísť do iných častí mesta, kde to spoplatnené nie je," ozrejmil.
Zavedenie parkovacej politiky vníma poslanec za mestskú časť Centrum Juraj Krasula podľa svojich slov pozitívne. "Ten proces nebol jednoduchý, pretože sme o tom dlhodobo hovorili. Mnohé mestá majú zavedenú parkovaciu politiku a určite to nie je ľahké ani pre občanov. Treba však spraviť poriadok," skonštatoval. Krasula vyzdvihol tri základné veci, ktoré vníma ako dôležité v prípade nového systému. "Prvou z nich je zabezpečenie bezpečného parkovania pri školách, druhou je možné prenajatie plôch pred garážami obyvateľom a treťou, aby vlastníci domov a poldomov mohli stáť na žltej značke zakazujúcej státie pred ich obydliami. Ten dokument je otvorený, verím, že sa k nemu vrátime," doplnil.
V Partizánskom bude fungovať jedna parkovacia zóna, pričom v ďalšom období samospráva predpokladá postupný rozvoj regulovaného parkovania i do iných častí mesta. "Zavedením regulovaného parkovania pre rezidentov a návštevníkov sa zlepšia podmienky pre vozidlá obyvateľov v danej oblasti a z vygenerovaných budúcich príjmov sa predpokladá rozvoj budovania parkovacích miest," uviedla radnica v materiáli.
"Jednou z našich podmienok aj nášho poslaneckého klubu a ostatných poslancov bolo, aby sa výber parkovného a celý systém nezveril žiadnej súkromnej spoločnosti, ani sa žiadna nová spoločnosť nevytvárala, ale celé si to bude riadiť mesto. Tým bude zostávať celý výnos v mestskej kase a môže byť použitý na rozvoj statickej dopravy," dodal mestský poslanec Tomáš Merašický.
VZN nadobudne účinnosť 1. januára 2020. Povinnosť úhrady formou SMS, cez aplikáciu alebo použitím jednorazovej parkovacej karty bude od 1. februára 2020, s platnosťou od tohto termínu bude radnica vydávať i rezidentské karty. Parkovací systém bude spravovať mesto.
Na projekte zavedenia regulovaného státia participovalo zastupiteľstvo v komisiách, k zámeru radnice sa vyjadrili i občania. Parkovacia politika v centre nie je prvým krokom radnice k regulácii odstavených vozidiel. Už pred časom vyznačila pred budovou mestského úradu viacero miest, kde je parkovanie časovo obmedzené.
Primárnym cieľom navrhovaného VZN je zavedenie poriadku do parkovania vozidiel na parkovacích plochách vo vlastníctve mesta v centre. Systém bude predovšetkým zvýhodňovať obyvateľov mesta na úkor vozidiel a motoristov, ktorí do mesta prichádzajú za prácou či návštevou a zaberajú parkovacie miesta domácim obyvateľom.
"Tak ako aj prieskumy ukázali, je už najvyšší čas zaviesť organizáciu parkovania v centrálnej mestskej zóne. Vyťaženosť parkovacích miest v centre mesta je dlhodobo už nad rámec únosnosti. Trvalo to blokujú ľudia, ktorí do Partizánskeho dochádzajú len za prácou a návštevami, a nie občania mesta," uviedol zástupca prednostky Mestského úradu v Partizánskom Miloš Marko.
Regulované státie podľa neho spočíva v zavedení organizácie systému parkovania, to znamená, že regulované bude len počas pracovných dní od 7.00 h do 16.00 h. "Spočíva v tom, že tí, ktorí budú mať trvalý pobyt v mestskej parkovacej zóne, budú zvýhodnení tým, že si budú môcť zakúpiť rezidentskú kartu za prijateľnú cenu. Tí, ktorí tam dlhodobo parkovali, si budú musieť buď zaplatiť celodenné parkovanie, alebo odísť do iných častí mesta, kde to spoplatnené nie je," ozrejmil.
Zavedenie parkovacej politiky vníma poslanec za mestskú časť Centrum Juraj Krasula podľa svojich slov pozitívne. "Ten proces nebol jednoduchý, pretože sme o tom dlhodobo hovorili. Mnohé mestá majú zavedenú parkovaciu politiku a určite to nie je ľahké ani pre občanov. Treba však spraviť poriadok," skonštatoval. Krasula vyzdvihol tri základné veci, ktoré vníma ako dôležité v prípade nového systému. "Prvou z nich je zabezpečenie bezpečného parkovania pri školách, druhou je možné prenajatie plôch pred garážami obyvateľom a treťou, aby vlastníci domov a poldomov mohli stáť na žltej značke zakazujúcej státie pred ich obydliami. Ten dokument je otvorený, verím, že sa k nemu vrátime," doplnil.
V Partizánskom bude fungovať jedna parkovacia zóna, pričom v ďalšom období samospráva predpokladá postupný rozvoj regulovaného parkovania i do iných častí mesta. "Zavedením regulovaného parkovania pre rezidentov a návštevníkov sa zlepšia podmienky pre vozidlá obyvateľov v danej oblasti a z vygenerovaných budúcich príjmov sa predpokladá rozvoj budovania parkovacích miest," uviedla radnica v materiáli.
"Jednou z našich podmienok aj nášho poslaneckého klubu a ostatných poslancov bolo, aby sa výber parkovného a celý systém nezveril žiadnej súkromnej spoločnosti, ani sa žiadna nová spoločnosť nevytvárala, ale celé si to bude riadiť mesto. Tým bude zostávať celý výnos v mestskej kase a môže byť použitý na rozvoj statickej dopravy," dodal mestský poslanec Tomáš Merašický.
VZN nadobudne účinnosť 1. januára 2020. Povinnosť úhrady formou SMS, cez aplikáciu alebo použitím jednorazovej parkovacej karty bude od 1. februára 2020, s platnosťou od tohto termínu bude radnica vydávať i rezidentské karty. Parkovací systém bude spravovať mesto.
Na projekte zavedenia regulovaného státia participovalo zastupiteľstvo v komisiách, k zámeru radnice sa vyjadrili i občania. Parkovacia politika v centre nie je prvým krokom radnice k regulácii odstavených vozidiel. Už pred časom vyznačila pred budovou mestského úradu viacero miest, kde je parkovanie časovo obmedzené.