Podľa primátora ide o bezmála 1100 miest, ktoré budú od 1. februára 2020 spoplatnené v prípade, že bude návrh VZN schválený.
Autor TASR
Partizánske 12. októbra (TASR) - Samospráva Partizánskeho ide zaviesť parkovaciu politiku. Jej výsledkom má byť spoplatnenie parkovania v centre mesta. V tejto súvislosti pripravila radnica všeobecne záväzné nariadenie (VZN).
"Mesto Partizánske bude v októbri rokovať o všeobecne záväznom nariadení o regulácii statickej dopravy, ktoré bude znamenať spoplatnenie statickej dopravy v centre mesta," načrtol pre TASR primátor Jozef Božik.
Ide podľa neho o bezmála 1100 miest, ktoré budú od 1. februára 2020 spoplatnené v prípade, že bude návrh VZN schválený. "Už teraz je diskusia na sociálnych sieťach, názory sú rôznorodé, pozitívne aj negatívne. Nie je to vec, ktorá je v zásade populárna, ale, žiaľ, tá situácia je tak vážna, že si vyžaduje opatrenia, ktoré možno občania z hľadiska statickej dopravy očakávali podstatne skôr," priblížil. Systém spoplatneného regulovaného státia však nebolo možné podľa Božika zavádzať skôr. "Do konca roku 2017 totiž bola doba viazanosti, keď z titulu europrojektu rekonštrukcie centrálnej mestskej zóny nebolo možné spoplatniť žiadne územie v tejto centrálnej zóne. Toto všetko skončilo v januári 2018 a je pravdou, že nové zastupiteľstvo, ktoré vzišlo z volieb v novembri 2018, muselo rozhodnúť, či do systému ide, alebo nejde," ozrejmil.
Na projekte zavedenia regulovaného státia participovalo zastupiteľstvo v komisiách, k zámeru radnice sa vyjadrili i občania na diskusii tento týždeň.
"Mesto Partizánske bude v októbri rokovať o všeobecne záväznom nariadení o regulácii statickej dopravy, ktoré bude znamenať spoplatnenie statickej dopravy v centre mesta," načrtol pre TASR primátor Jozef Božik.
Ide podľa neho o bezmála 1100 miest, ktoré budú od 1. februára 2020 spoplatnené v prípade, že bude návrh VZN schválený. "Už teraz je diskusia na sociálnych sieťach, názory sú rôznorodé, pozitívne aj negatívne. Nie je to vec, ktorá je v zásade populárna, ale, žiaľ, tá situácia je tak vážna, že si vyžaduje opatrenia, ktoré možno občania z hľadiska statickej dopravy očakávali podstatne skôr," priblížil. Systém spoplatneného regulovaného státia však nebolo možné podľa Božika zavádzať skôr. "Do konca roku 2017 totiž bola doba viazanosti, keď z titulu europrojektu rekonštrukcie centrálnej mestskej zóny nebolo možné spoplatniť žiadne územie v tejto centrálnej zóne. Toto všetko skončilo v januári 2018 a je pravdou, že nové zastupiteľstvo, ktoré vzišlo z volieb v novembri 2018, muselo rozhodnúť, či do systému ide, alebo nejde," ozrejmil.
Na projekte zavedenia regulovaného státia participovalo zastupiteľstvo v komisiách, k zámeru radnice sa vyjadrili i občania na diskusii tento týždeň.