Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Regióny

Záchranári odčerpávajú z havarovanej lode na Dunaji ropné látky

Medzi obcami Medveďov a Sap počas plavby došlo 9. januára 2013 o 02.30 h k posunutiu nákladu v nákladovom priestore rumunskej lode Euroship 1 a následne čoho sa nákladná loď naklonila na ľavý bok. Foto: TASR/Michal Svítok

Pri záchrane sú zamestnanci Slovenskej inšpekcie životného prostredia, Slovenského vodohospodárskeho podniku, Štátnej plavebnej správy a záchranári HaZZ a KCZS, majitelia plavidiel a členovia posádka.

Medveďov/Gabčíkovo 11. januára (TASR) - Na zasadnutí pracovnej skupiny vedenom Slovenskou inšpekciou životného prostredia sa vo štvrtok (10. 1.) rozhodlo o ďalších postupoch odstránenia následkov a havarijného stavu spôsobeného nehodou rumunskej nákladnej lode Euroship 1. K nakloneniu a uviaznutiu lode na Dunaji došlo v stredu (9. 1.) v katastrálnom území medzi obcami Sap a Medveďov. TASR o tom informoval predseda predstavenstva Komplexnej centrálnej záchrannej služby (KCZS) v Gabčíkove Ján Culka.

"Na mieste nehody sme konštatovali, že došlo k miernemu úniku ropných produktov," uviedol s tým, že vo večerných hodinách bola hustá hmla, terén nebol prístupný a odčerpávajúcu operáciu pohonných látok museli prerušiť.

Ako povedal, dnes ráno sa už v prácach pokračuje. "Odčerpávame všetky ropné produkty, ktoré sa nachádzajú na plavidle, aby sme zabránili ich ďalšiemu úniku do vody. Ide o ropné produkty, naftu, oleje a mastné súčiastky, ktoré sa nachádzajú na palube. Nejde o únik nafty z nádrže," zdôraznil a podotkol, že podľa majiteľov plavidla sa na lodi nachádza 1700 litrov nafty a 70 litrov oleja.

Na snímke havarovaná rumunská loď Euroship 1.
Foto: TASR/Michal Svítok


K ďalšiemu osudu nákladnej lode sa šéf záchranárov nevedel vyjadriť. "Našou povinnosťou je zabezpečiť odčerpávanie ropných produktov. Ostatné veci sa riešia neskôr. Za prítomnosti Colnej správy zabezpečíme odčerpanie nafty a olejov na breh," poznamenal Culka. Na záchranných prácach spolupracujú aj príslušníci Hasičského a záchranného zboru (HaZZ).

V pracovnej skupine, ktorá riadi záchranné práce, sú zastúpení zamestnanci Slovenskej inšpekcie životného prostredia, Slovenského vodohospodárskeho podniku, Štátnej plavebnej správy a záchranári HaZZ a KCZS, ako aj majitelia plavidiel a členovia posádky lode.