Zrušením trolejbusov sa podľa občianskeho združenia neušetrí na dotácii pre MHD, a naopak, postupom času bude prevádzka vyžadovať ešte väčšiu dotáciu, než je dnes.
Autor TASR
Košice 12. septembra (TASR) - Združenie na podporu ekologickej dopravy v Košiciach odmieta zámer Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) zrušiť trolejbusovú dopravu a jej nahradenie autobusmi.
Za zachovanie trolejbusov spustilo v pondelok (10.9.) v meste zbieranie podpisov občanov pod petíciu.
Za prvé dva dni sa podľa predsedu petičného výboru Martina Krištofa vyzbieralo okolo 2100 podpisov. O petícii chcú informovať mestských poslancov, ktorí budú o zmenách MHD rokovať v pondelok 17. septembra.
"Trolejbusová doprava je v prvom rade ekologickou dopravou, v druhom rade samotná EÚ preferuje takúto elektrickú dopravu a po tretie, určite nie je ekonomicky najnáročnejšia, ako to prezentuje dopravný podnik, pokiaľ by sme porovnávali miesto-kilometre, je dokonca najlacnejšou dopravou," uviedol dnes Krištof pre novinárov.
Zrušením trolejbusov sa podľa občianskeho združenia neušetrí na dotácii pre MHD, a naopak, postupom času bude prevádzka vyžadovať ešte väčšiu dotáciu, než je dnes. Člen združenia Marek Tóth konštatoval, "že do výstavby trolejovej siete sa od 90. rokov investovalo zhruba 387 miliónov vtedajších korún, ktoré sa takto vyhodia". Rušenie systému by si pritom vyžiadalo ďalšie náklady.
Jedným z nevyužitých riešení rozvoja trolejbusovej dopravy bola podľa združenia možnosť nákupu 20 nových trolejbusov cez eurofondy.
Krištof uviedol, že oproti Košiciam niektoré mestá naopak rozvíjajú trolejbusovú dopravu, ako české Brno, či na Slovensku Žilina a Bratislava, Banská Bystrica sa k tejto doprave na žiadosť ľudí vrátila.
DPMK uvádza, že potreba utlmenia trolejbusovej dopravy vyplýva z veľmi vysokých nákladov a skutočnosti, že sa do nej v minulosti neinvestovalo. Trolejbusy by tak v budúcnosti mali nahradiť nové autobusy, ktoré by podľa návrhov nakúpila a prevádzkovala externá firma.
Podiel trolejbusovej dopravy v rámci celej MHD v Košiciach tvorí 8 %.
Za zachovanie trolejbusov spustilo v pondelok (10.9.) v meste zbieranie podpisov občanov pod petíciu.
Za prvé dva dni sa podľa predsedu petičného výboru Martina Krištofa vyzbieralo okolo 2100 podpisov. O petícii chcú informovať mestských poslancov, ktorí budú o zmenách MHD rokovať v pondelok 17. septembra.
"Trolejbusová doprava je v prvom rade ekologickou dopravou, v druhom rade samotná EÚ preferuje takúto elektrickú dopravu a po tretie, určite nie je ekonomicky najnáročnejšia, ako to prezentuje dopravný podnik, pokiaľ by sme porovnávali miesto-kilometre, je dokonca najlacnejšou dopravou," uviedol dnes Krištof pre novinárov.
Zrušením trolejbusov sa podľa občianskeho združenia neušetrí na dotácii pre MHD, a naopak, postupom času bude prevádzka vyžadovať ešte väčšiu dotáciu, než je dnes. Člen združenia Marek Tóth konštatoval, "že do výstavby trolejovej siete sa od 90. rokov investovalo zhruba 387 miliónov vtedajších korún, ktoré sa takto vyhodia". Rušenie systému by si pritom vyžiadalo ďalšie náklady.
Jedným z nevyužitých riešení rozvoja trolejbusovej dopravy bola podľa združenia možnosť nákupu 20 nových trolejbusov cez eurofondy.
Krištof uviedol, že oproti Košiciam niektoré mestá naopak rozvíjajú trolejbusovú dopravu, ako české Brno, či na Slovensku Žilina a Bratislava, Banská Bystrica sa k tejto doprave na žiadosť ľudí vrátila.
DPMK uvádza, že potreba utlmenia trolejbusovej dopravy vyplýva z veľmi vysokých nákladov a skutočnosti, že sa do nej v minulosti neinvestovalo. Trolejbusy by tak v budúcnosti mali nahradiť nové autobusy, ktoré by podľa návrhov nakúpila a prevádzkovala externá firma.
Podiel trolejbusovej dopravy v rámci celej MHD v Košiciach tvorí 8 %.