Mesto Žilina spúšťa novú sociálnu službu, ktorá má znížiť zdravotné, sociálne a bezpečnostné riziká u seniorov a zdravotne postihnutých ľudí.
Autor TASR
Žilina 15. augusta (TASR) - Mesto Žilina spúšťa novú sociálnu službu, ktorá má znížiť zdravotné, sociálne a bezpečnostné riziká u seniorov a zdravotne postihnutých ľudí. Jej podstatou je monitorovanie a v prípade potreby signalizácia pomoci prostredníctvom "SOS gombíka tiesňového volania". TASR o tom informoval hovorca mesta Vladimír Miškovčík.
Domáce tiesňové volanie podľa neho umožňuje ľuďom v núdzi či v život ohrozujúcich situáciách volať priamo z domu či bytu a nemusia mať poruke telefón ani vytáčať žiadne číslo. "Pribudla ďalšia sociálna služba pre najohrozenejšie skupiny. V Žiline ju bude 24 hodín denne a sedem dní v týždni poskytovať na základe zmluvy o spolupráci neverejný poskytovateľ sociálnej služby Asociácia samaritánov Slovenskej republiky (ASSR)," uviedol žilinský primátor Peter Fiabáne.
"Do domu či bytu seniora sa nainštaluje prístroj domáceho tiesňového volania. Tlačidlo SOS gombíka je možné nosiť na zápästí alebo na krku ako prívesok. Po jeho stlačení sa automaticky aktivuje telefonické spojenie s dispečingom, kde vyškolení dispečeri vyhodnotia situáciu a zabezpečia potrebnú pomoc. Funkčnosť prístroja nepreruší ani výpadok elektrického prúdu, pracuje ďalej prostredníctvom batérie až do obnovenia jeho dodávky," priblížil hovorca mesta.
Žiadateľ o sociálnu službu musí v prípade záujmu kontaktovať Mestský úrad v Žiline, odbor sociálny a bytový priamo v klientskom centre. "Vyplní Žiadosť o poskytovanie sociálnej služby - monitorovanie a signalizácia potreby pomoci. Uvedie v nej požadované informácie, potrebné na preverenie, či je pre neho sociálna služba vhodná. K žiadosti priloží Potvrdenie poskytovateľa zdravotnej starostlivosti od svojho všeobecného lekára," doplnil Miškovčík.
Mesto Žilina hradí náklady, spojené s nákupom zariadení komunikačných jednotiek s príslušenstvom. "Vrátane poplatku za inštaláciu a časti mesačnej úhrady za službu dispečingu. Výška mesačnej úhrady fyzickej osoby za služby dispečingu (monitorovanie a signalizácia potreby pomoci) sa uhrádza mesačne priamo na účet ASSR a je určená vo výške šesť eur za kalendárny mesiac," uzavrel Miškovčík.
Domáce tiesňové volanie podľa neho umožňuje ľuďom v núdzi či v život ohrozujúcich situáciách volať priamo z domu či bytu a nemusia mať poruke telefón ani vytáčať žiadne číslo. "Pribudla ďalšia sociálna služba pre najohrozenejšie skupiny. V Žiline ju bude 24 hodín denne a sedem dní v týždni poskytovať na základe zmluvy o spolupráci neverejný poskytovateľ sociálnej služby Asociácia samaritánov Slovenskej republiky (ASSR)," uviedol žilinský primátor Peter Fiabáne.
"Do domu či bytu seniora sa nainštaluje prístroj domáceho tiesňového volania. Tlačidlo SOS gombíka je možné nosiť na zápästí alebo na krku ako prívesok. Po jeho stlačení sa automaticky aktivuje telefonické spojenie s dispečingom, kde vyškolení dispečeri vyhodnotia situáciu a zabezpečia potrebnú pomoc. Funkčnosť prístroja nepreruší ani výpadok elektrického prúdu, pracuje ďalej prostredníctvom batérie až do obnovenia jeho dodávky," priblížil hovorca mesta.
Žiadateľ o sociálnu službu musí v prípade záujmu kontaktovať Mestský úrad v Žiline, odbor sociálny a bytový priamo v klientskom centre. "Vyplní Žiadosť o poskytovanie sociálnej služby - monitorovanie a signalizácia potreby pomoci. Uvedie v nej požadované informácie, potrebné na preverenie, či je pre neho sociálna služba vhodná. K žiadosti priloží Potvrdenie poskytovateľa zdravotnej starostlivosti od svojho všeobecného lekára," doplnil Miškovčík.
Mesto Žilina hradí náklady, spojené s nákupom zariadení komunikačných jednotiek s príslušenstvom. "Vrátane poplatku za inštaláciu a časti mesačnej úhrady za službu dispečingu. Výška mesačnej úhrady fyzickej osoby za služby dispečingu (monitorovanie a signalizácia potreby pomoci) sa uhrádza mesačne priamo na účet ASSR a je určená vo výške šesť eur za kalendárny mesiac," uzavrel Miškovčík.