Na Slovensku sa ročne zrealizuje viac ako 1100 aktivít lesnej pedagogiky a tieto programy oslovia viac ako 120 000 detí, dospelých a seniorov.
Autor TASR
Zvolen 12. októbra (TASR) – Počas uplynulých 20 rokov, odkedy sa na Slovensku realizuje projekt lesnej pedagogiky, vyškolili odborníci z Národného lesníckeho centra (NLC) vo Zvolene celkom 385 certifikovaných lesných pedagógov.
„Za toto obdobie sa nám podarila vytvoriť aj webová stránka lesnej pedagogiky a tiež profily na sociálnych sieťach. V roku 2010 bola vypracovaná aj koncepcia lesnej pedagogiky ako súčasti environmentálnej výchovy,“ uviedla pre TASR Veronika Jaloviarová z NLC – Ústavu lesníckeho poradenstva a vzdelávania.
Neskôr vznikli napríklad Lesnícke dni, Detská lesnícka univerzita, projekty Les ukrytý v knihe, Putovná sova, Stromy poznania a mnohé ďalšie. Slovensko sa navyše v roku 2007 stalo aktívnym členom Európskej siete lesných pedagógov.
Tvorcovia a zakladatelia projektu si v týchto dňoch pripomenuli toto výročie aj medzinárodnou konferenciou, kde NLC udelilo celkovo 20 ocenení jednotlivcom a inštitúciám, ktoré sa zaslúžili o rozvoj lesnej pedagogiky na Slovensku.
Podľa Jaloviarovej lesná pedagogika je založená predovšetkým na osobnej zanietenosti lesníkov a lesných pedagógov a na spolupráci lesníckych inštitúcií.
„My sa však musíme pozerať aj mimo rezortu a spolupracovať aj s rezortom školstva, životného prostredia a komunikovať i témy, ktoré sú na prvý pohľad problematické, ako sú napríklad ťažba dreva alebo využívanie dreva ako produktu, ale aj vplyv klimatickej zmeny či bioekonomika,“ doplnila.
Podľa štatistík sa na Slovensku ročne zrealizuje viac ako 1100 aktivít lesnej pedagogiky a tieto programy oslovia viac ako 120 000 detí, dospelých a seniorov.
„Za toto obdobie sa nám podarila vytvoriť aj webová stránka lesnej pedagogiky a tiež profily na sociálnych sieťach. V roku 2010 bola vypracovaná aj koncepcia lesnej pedagogiky ako súčasti environmentálnej výchovy,“ uviedla pre TASR Veronika Jaloviarová z NLC – Ústavu lesníckeho poradenstva a vzdelávania.
Neskôr vznikli napríklad Lesnícke dni, Detská lesnícka univerzita, projekty Les ukrytý v knihe, Putovná sova, Stromy poznania a mnohé ďalšie. Slovensko sa navyše v roku 2007 stalo aktívnym členom Európskej siete lesných pedagógov.
Tvorcovia a zakladatelia projektu si v týchto dňoch pripomenuli toto výročie aj medzinárodnou konferenciou, kde NLC udelilo celkovo 20 ocenení jednotlivcom a inštitúciám, ktoré sa zaslúžili o rozvoj lesnej pedagogiky na Slovensku.
Podľa Jaloviarovej lesná pedagogika je založená predovšetkým na osobnej zanietenosti lesníkov a lesných pedagógov a na spolupráci lesníckych inštitúcií.
„My sa však musíme pozerať aj mimo rezortu a spolupracovať aj s rezortom školstva, životného prostredia a komunikovať i témy, ktoré sú na prvý pohľad problematické, ako sú napríklad ťažba dreva alebo využívanie dreva ako produktu, ale aj vplyv klimatickej zmeny či bioekonomika,“ doplnila.
Podľa štatistík sa na Slovensku ročne zrealizuje viac ako 1100 aktivít lesnej pedagogiky a tieto programy oslovia viac ako 120 000 detí, dospelých a seniorov.