Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Eurovoľby 2019

Štartuje roadshow, podujatia majú pomôcť zvýšiť účasť v eurovoľbách

Na snímke zľava Dionýz Hochel poverený riadením Kancelárie Európskeho parlamentu (EP) na Slovensku a vedúci Zastúpenia Európskej komisie (EK) na Slovensku Ladislav Miko počas tlačovej konferencie o štarte roadshow pod názvom Tentoraz idem voliť - doma EÚ v Bratislave 23. apríla 2019. Foto: TASR - Dano Veselský

Kampaň k eurovoľbám je podľa Hochela apolitická a nestranícka. Náklady na roadshow sú za EP vo výške 25.000 eur.

Bratislava 23. apríla (TASR) - Zvýšiť účasť v nadchádzajúcich voľbách do Európskeho parlamentu (EP), ako aj zvýšiť povedomie o Európskej únii majú pomôcť informačné podujatia, ktoré štartujú v piatok 26. apríla. V rámci roadshow "Tentoraz idem voliť - Doma v EÚ" sa budú podujatia konať v 17 mestách na Slovensku. Ide o spoločný projekt Kancelárie EP a Zastúpenia Európskej komisie (EK) na Slovensku.

"Na týchto 17 stretnutiach budeme komunikovať s prvovoličmi, podnikateľmi a celou širokou verejnosťou prostredníctvom diskusií a debát na univerzitách, na otvorených priestranstvách, na hlavných námestiach, uliciach s kultúrnym, umeleckým a športovým programom a večernými diskusiami v kníhkupectvách, libresách a kaviarňach," uviedol poverený riaditeľ Kancelárie EP na Slovensku Dionýz Hochel.



Kampaň chcú zamerať na dve oblasti voličov, ktorí podľa Hochela "maximálne profitujú z EÚ, ale nechodia voliť". Ide o mladých vo veku od 18 do 24 rokov, druhou skupinou sú živnostníci a podnikatelia.

Hochel doplnil, že roadshow je úzko spojená s iniciatívou EP Tentoraz idem voliť, do ktorej sa doteraz zaregistrovalo 8000 občanov Slovenska a viac ako 500 dobrovoľníkov, ktorí šíria tému EÚ v rámci svojej komunite. "Čakáme, že vďaka tejto roadshow sa nám podarí zvýšiť účasť v eurovoľbách," doplnil Hochel.



Na podujatiach budú diskutovať zástupcovia z Kancelárie EP a ďalších európskych inštitúcií. Na programe stretnutí sú aj diskusie so zástupcami jednotlivých samospráv. "Budeme diskutovať lokálne problémy, ale aj to, akým spôsobom k ich riešeniu prispela, alebo by mohla prispieť EÚ," dodal vedúci Zastúpenia EK na Slovensku Ladislav Miko s tým, že chcú ukázať, ako môže byť každodenný život ovplyvnený európskou spoluprácou.

Podujatia v okresných mestách budú podľa Mika začínať netradičnou aktivitou. "Každá akcia bude mať v sebe návštevu najbližšieho chráneného územia, ktoré je súčasťou chránených území v rámci Natury 2000," uviedol s tým, že na každom podujatí tiež vystúpia miestne kultúrne či hudobné skupiny.

Kampaň k eurovoľbám je podľa Hochela apolitická a nestranícka. Náklady na roadshow sú za EP vo výške 25.000 eur, Zastúpenie EK na Slovensku na ňu vyhradilo 65.000 eur. Roadshow sa začína v piatok 26. apríla v Martine. Ďalej zástupcovia navštívia Liptovský Mikuláš, Bardejov, Prešov, Michalovce, Košice, Bratislavu, Trnavu, Žilinu, Nové Mesto nad Váhom, Banskú Bystricu, Spišskú Novú Ves, Nové Zámky, Nitru, Detvu, Trenčín a Krupinu.

Voľby do europarlamentu budú na Slovensku 25. mája, obyvatelia budú voliť 14 europoslancov. Hlasovacie právo majú slovenskí občania s trvalým pobytom na Slovensku, ale aj občania iného členského štátu, ktorí majú na Slovensku trvalý pobyt. Poslanci europarlamentu sú volení na päťročné volebné obdobie.