Volebný líder strany Most-Híd a súčasný minister dopravy vyhlásil, že majú skúsený kolektív ľudí a voličov chcú osloviť aj svojím programom.
Autor TASR
Bratislava 28. novembra (TASR) – Volebný líder strany Most-Híd a súčasný minister dopravy Árpád Érsek nepochybuje o tom, že by sa ich strana nedostala do Národnej rady SR po budúcoročných parlamentných voľbách. Vyhlásil to na štvrtkovej tlačovej konferencii s tým, že majú skúsený kolektív ľudí a voličov chcú osloviť aj svojím programom.
Časť programu, venovaná doprave, športu či regiónom, predstavil Érsek spolu s podpredsedom Mosta-Híd a primátorom Fiľakova Attilom Agócsom a prešovským krajským predsedom strany a viceprimátorom Svidníka Michalom Goriščákom. Érsek tvrdí, že ako šéf rezortu dopravy rozostaval Slovensko a on i strana Most-Híd v tom chcú pokračovať.
"Pokračujeme s výstavbou, nezabúdame na D3, R2, R4 a R7 a ďalšie medzinárodné prepojenia. Niekto nám vyčíta, že staviame len na juhu. Neviem však, či Prešov, Čadca, Višňové sú na juhu. Na juhu staviame úseky na R2 a budeme v tom pokračovať," povedal s tým, že dostavať chcú aj diaľnicu D1 od Bratislavy do Košíc. Most-Híd chce podľa jeho slov vytvárať ďalšie možnosti obchvatu miest a obcí. Tam podľa Érseka robí najväčší problém kamiónová doprava.
"Chceme budovať cestu I. triedy Komárno – Nitra – Topoľčany. To je najdôležitejšia cesta, ktorá by sa mala teraz budovať," podotkol. Most-Híd chce zabezpečiť, aby sa cesty a mosty neopravovali až vtedy, keď sú už v havarijnom stave. Výzvou podľa ministra bude aj nový most v Štúrove. "Venovať sa musíme železničnej doprave, keďže 30 rokov tu nikto nebudoval žiadnu novú železničnú trať. Z Európskej komisie mám informácie, že na takéto projekty pôjde väčšie množstvo peňazí," uviedol.
V oblasti športu chce Most-Híd podľa Érseka presadiť obnovenie tréningových stredísk mládeže, zaviesť program "športuje celá rodina", zaviesť minimálne tri hodiny telesnej výchovy na školách i vyriešiť otázku sponzorovania športu zo strany podnikateľov. "Našou úlohou je dostať sa do Národnej rady SR, o čom nepochybujem, že sa dostaneme. Neboli by sme radi, keby sa vláda zostavovala po voľbách bez nás," skonštatoval.
V prípade volebného programu strany Agócs spresnil, že navrhujú aj vytvorenie fondu, kde by štát odkladal peniaze, o ktoré by sa následne mohli samosprávy uchádzať na opravu a údržbu jednotlivých miestnych komunikácií. Most-Híd chce podľa jeho slov pokračovať aj v agende podpory a rozvoja menej rozvinutých okresov na Slovensku. Zaoberať sa plánujú aj otázkou vyrovnávania regionálnych rozdielov pri prideľovaní podielových daní. "Navrhujeme komplexnejší prístup pri nastavovaní vzorca, aby sa zohľadňovali aj ďalšie sociálno-ekonomické otázky v daných regiónoch," povedal Agócs.
Goriščák zároveň informoval, že Most-Híd navrhuje na Ústredí práce, sociálnych vecí a rodiny zriadiť odbor, ktorý sa bude zaoberať problematikou zamestnávania ľudí bez kvalifikácie a bez pracovných návykov. "V regiónoch je potreba taktiež udržať si mladých ľudí. Pomohlo by k tomu intenzívne pokračovať vo výstavbe nájomných bytov," poznamenal.
Časť programu, venovaná doprave, športu či regiónom, predstavil Érsek spolu s podpredsedom Mosta-Híd a primátorom Fiľakova Attilom Agócsom a prešovským krajským predsedom strany a viceprimátorom Svidníka Michalom Goriščákom. Érsek tvrdí, že ako šéf rezortu dopravy rozostaval Slovensko a on i strana Most-Híd v tom chcú pokračovať.
"Pokračujeme s výstavbou, nezabúdame na D3, R2, R4 a R7 a ďalšie medzinárodné prepojenia. Niekto nám vyčíta, že staviame len na juhu. Neviem však, či Prešov, Čadca, Višňové sú na juhu. Na juhu staviame úseky na R2 a budeme v tom pokračovať," povedal s tým, že dostavať chcú aj diaľnicu D1 od Bratislavy do Košíc. Most-Híd chce podľa jeho slov vytvárať ďalšie možnosti obchvatu miest a obcí. Tam podľa Érseka robí najväčší problém kamiónová doprava.
"Chceme budovať cestu I. triedy Komárno – Nitra – Topoľčany. To je najdôležitejšia cesta, ktorá by sa mala teraz budovať," podotkol. Most-Híd chce zabezpečiť, aby sa cesty a mosty neopravovali až vtedy, keď sú už v havarijnom stave. Výzvou podľa ministra bude aj nový most v Štúrove. "Venovať sa musíme železničnej doprave, keďže 30 rokov tu nikto nebudoval žiadnu novú železničnú trať. Z Európskej komisie mám informácie, že na takéto projekty pôjde väčšie množstvo peňazí," uviedol.
V oblasti športu chce Most-Híd podľa Érseka presadiť obnovenie tréningových stredísk mládeže, zaviesť program "športuje celá rodina", zaviesť minimálne tri hodiny telesnej výchovy na školách i vyriešiť otázku sponzorovania športu zo strany podnikateľov. "Našou úlohou je dostať sa do Národnej rady SR, o čom nepochybujem, že sa dostaneme. Neboli by sme radi, keby sa vláda zostavovala po voľbách bez nás," skonštatoval.
V prípade volebného programu strany Agócs spresnil, že navrhujú aj vytvorenie fondu, kde by štát odkladal peniaze, o ktoré by sa následne mohli samosprávy uchádzať na opravu a údržbu jednotlivých miestnych komunikácií. Most-Híd chce podľa jeho slov pokračovať aj v agende podpory a rozvoja menej rozvinutých okresov na Slovensku. Zaoberať sa plánujú aj otázkou vyrovnávania regionálnych rozdielov pri prideľovaní podielových daní. "Navrhujeme komplexnejší prístup pri nastavovaní vzorca, aby sa zohľadňovali aj ďalšie sociálno-ekonomické otázky v daných regiónoch," povedal Agócs.
Goriščák zároveň informoval, že Most-Híd navrhuje na Ústredí práce, sociálnych vecí a rodiny zriadiť odbor, ktorý sa bude zaoberať problematikou zamestnávania ľudí bez kvalifikácie a bez pracovných návykov. "V regiónoch je potreba taktiež udržať si mladých ľudí. Pomohlo by k tomu intenzívne pokračovať vo výstavbe nájomných bytov," poznamenal.