Podľa pôvodných plánov mal byť hotový koncom roku 2020, momentálne minister dopravy spomenul rok 2021.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 17. apríla (TASR) - Práce na výstavbe obchvatu Bratislavy sa za posledný mesiac podľa ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) posunuli vpred, ale vidí v nich ešte stále rezervy.
"Sú tu ešte rezervy, máme ešte čo doháňať," konštatoval šéf rezortu dopravy po tom, ako si v utorok pozrel výstavbu tohto projektu počas kontrolného dňa.
Celkové dokončenie projektu tak bude podľa ministra meškať, nevedel však presne povedať koľko. Podľa pôvodných plánov mal byť hotový koncom roku 2020, momentálne Érsek spomenul rok 2021.
Projekt obchvatu Bratislavy má však tvoriť časť diaľnice D4 a časť rýchlostnej cesty R7. Práve rýchlostná cesta R7 by mala byť dokončená skôr, ešte v roku 2020.
Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Buduje ju združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.
Podľa zástupcu koncesionára Michala Lešňovského v súčasnosti pracuje na všetkých úsekoch projektu spolu približne 350 ľudí. "A tieto počty sa dennodenne navyšujú," avizoval. Optimálne sa podľa jeho slov ráta s tým, že by malo na projekte pracovať okolo 2500 a viac ľudí.
"Zatiaľ sa robí päť dní v týždni, ale určite sa to zvýši. Niektoré úseky boli aj teraz robené cez víkendy a samozrejme, toto sa bude čím ďalej tým viac stupňovať. Čiže ráta sa s tým, že sa bude robiť aj cez víkendy," doplnil Lešňovský.
Tempo výstavby brzdia podľa ministerstva aj chýbajúce dodatočné povolenia, ktoré musí koncesionár získať na zmeny v projektoch, ktoré si dodatočne navrhol. Podľa Érseka sa pritom objavujú aj námietky ľudí, ktoré projekt tiež spomaľujú. Avizoval, že vo štvrtok 19. apríla sa k tejto téme vyjadrí bližšie.
Keďže sa obchvat buduje ako PPP projekt, koncesionár ho postaví a bude ho 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka štátu by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur.
"Sú tu ešte rezervy, máme ešte čo doháňať," konštatoval šéf rezortu dopravy po tom, ako si v utorok pozrel výstavbu tohto projektu počas kontrolného dňa.
Celkové dokončenie projektu tak bude podľa ministra meškať, nevedel však presne povedať koľko. Podľa pôvodných plánov mal byť hotový koncom roku 2020, momentálne Érsek spomenul rok 2021.
Projekt obchvatu Bratislavy má však tvoriť časť diaľnice D4 a časť rýchlostnej cesty R7. Práve rýchlostná cesta R7 by mala byť dokončená skôr, ešte v roku 2020.
Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Buduje ju združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.
Podľa zástupcu koncesionára Michala Lešňovského v súčasnosti pracuje na všetkých úsekoch projektu spolu približne 350 ľudí. "A tieto počty sa dennodenne navyšujú," avizoval. Optimálne sa podľa jeho slov ráta s tým, že by malo na projekte pracovať okolo 2500 a viac ľudí.
"Zatiaľ sa robí päť dní v týždni, ale určite sa to zvýši. Niektoré úseky boli aj teraz robené cez víkendy a samozrejme, toto sa bude čím ďalej tým viac stupňovať. Čiže ráta sa s tým, že sa bude robiť aj cez víkendy," doplnil Lešňovský.
Tempo výstavby brzdia podľa ministerstva aj chýbajúce dodatočné povolenia, ktoré musí koncesionár získať na zmeny v projektoch, ktoré si dodatočne navrhol. Podľa Érseka sa pritom objavujú aj námietky ľudí, ktoré projekt tiež spomaľujú. Avizoval, že vo štvrtok 19. apríla sa k tejto téme vyjadrí bližšie.
Keďže sa obchvat buduje ako PPP projekt, koncesionár ho postaví a bude ho 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka štátu by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur.