Aktuálny ročník prinesie dáta o pozitívnom dosahu na 53 percent účastníkov kampane, minulý rok sa na nej podľa prieskumov zúčastnilo vyše desiatich percent dospelej populácie.
Autor TASR
Bratislava 17. január (TASR) – Už desiaty rok vyzýva vydržať celý mesiac bez alkoholu kampaň Suchý február. Zdravotno-osvetová akcia pomáha slovenskej i českej verejnosti preveriť jej vzťah k alkoholu a zmeniť zabehnuté návyky.
Svoju účasť v jubilejnom desiatom ročníku kampane možno zaregistrovať na stránke www.suchyfebruar.sk. "Registrovaných účastníkov prevedieme mesiacom na suchu od začiatku do konca. Máme pre nich pripravené informačne aj zábavou nabité novinkové letáky a taktiež unikátnu knihu, ktorú sme vydali," informoval Petr Freimann, riaditeľ neziskovej organizácie Suchej únor, ktorá kampaň organizuje.
Upozornil, že registráciou ľudia podporia nielen kampaň, ale predovšetkým ďalšiu činnosť na poli osvety, vzdelávania a prevencie rizikového správania. "A to nielen vo vzťahu k alkoholu, ale aj k ďalším návykovým látkam a závislostiam," dodal.
Aktuálny ročník prinesie dáta o pozitívnom dosahu na 53 percent účastníkov kampane, minulý rok sa na nej podľa prieskumov zúčastnilo vyše desiatich percent dospelej populácie. Novinkou tohto ročníka je vydanie manuálu, ktorý firmám pomáha so zvládaním rizikového správania a užívania alkoholu na pracovisku. Kampaň otvorí i tému konzumácie viac či menej alkoholických nápojov deťmi.
Kampaň pravidelne podporujú verejné inštitúcie i samosprávy, na Slovensku podľa organizátorov už deklarovali záujem napríklad Žilina, Prešov či Banská Bystrica.
Svoju účasť v jubilejnom desiatom ročníku kampane možno zaregistrovať na stránke www.suchyfebruar.sk. "Registrovaných účastníkov prevedieme mesiacom na suchu od začiatku do konca. Máme pre nich pripravené informačne aj zábavou nabité novinkové letáky a taktiež unikátnu knihu, ktorú sme vydali," informoval Petr Freimann, riaditeľ neziskovej organizácie Suchej únor, ktorá kampaň organizuje.
Upozornil, že registráciou ľudia podporia nielen kampaň, ale predovšetkým ďalšiu činnosť na poli osvety, vzdelávania a prevencie rizikového správania. "A to nielen vo vzťahu k alkoholu, ale aj k ďalším návykovým látkam a závislostiam," dodal.
Aktuálny ročník prinesie dáta o pozitívnom dosahu na 53 percent účastníkov kampane, minulý rok sa na nej podľa prieskumov zúčastnilo vyše desiatich percent dospelej populácie. Novinkou tohto ročníka je vydanie manuálu, ktorý firmám pomáha so zvládaním rizikového správania a užívania alkoholu na pracovisku. Kampaň otvorí i tému konzumácie viac či menej alkoholických nápojov deťmi.
Kampaň pravidelne podporujú verejné inštitúcie i samosprávy, na Slovensku podľa organizátorov už deklarovali záujem napríklad Žilina, Prešov či Banská Bystrica.