Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Slovensko

Akčný plán stratégie celoživotného vzdelávania začne s 45 opatreniami

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Rezort školstva sleduje spoločný cieľ všetkých občanov, a to nájsť vhodné riešenie pre komplexné výzvy rozvoja v oblasti zručností obyvateľov SR.

Bratislava 20. apríla (TASR) - Národná stratégia celoživotného vzdelávania a poradenstva obsahuje 51 opatrení rozdelených do 13 tematických celkov, pričom úvodný akčný plán na roky 2022 - 2024 má ambíciu začať riešiť 45 z nich. Vyplýva to z materiálu z dielne Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVŠ) SR, ktorú v stredu schválila vláda.

Úlohou dokumentu je rozpracovať a konkretizovať opatrenia schválené v Stratégii celoživotného vzdelávania a poradenstva na obdobie najbližších rokov 2022 - 2024 a reagovať tak na dynamicky sa meniaci trh práce, charakter práce v kontexte štvrtej priemyselnej revolúcie a systematických zmien v oblasti vzdelávania pre každého.

"Nosným cieľom schválenej národnej stratégie je zabezpečiť pre každého občana celoživotný prístup k možnostiam vzdelávať sa, rozvíjať svoje zručnosti a kompetencie počas celého života, v každom životnom štádiu a s ohľadom na individuálne potreby a okolnosti tak, aby každý mohol realizovať svoj potenciál v osobnom, pracovnom a občianskom živote," uvádza sa v predloženom materiáli. Akčný plán monitoruje tematické oblasti opatrení v národnej stratégii, ktoré boli navrhnuté v štyroch tematických oblastiach: oblasť kvalifikácií, okruh základných zručností a občianskeho vzdelávania, nadrezortný charakter celoživotného vzdelávania a poradenstva a motivácia občanov k celoživotnému vzdelávaniu a budovanie systému riadenia zručností a identifikácie potrieb celoživotného vzdelávania a poradenstva.

MŠVVaŠ SR tvorbou akčného plánu k stratégii celoživotného vzdelávania a poradenstva sleduje spoločný cieľ všetkých občanov, a to nájsť vhodné riešenie pre komplexné výzvy rozvoja v oblasti zručností obyvateľov SR. Rovnako i posilnenie ich kompetencií potrebných pre udržanie sa na trhu práce, ako aj podpory a rozvoja existujúcich vzdelávacích aktivít smerom na digitálne kompetencie, finančné, mediálne, ale aj základné gramotnosti pre rozvoj kľúčových a tzv. prenositeľných kompetencií dospelých.