Jej ambíciou je stať sa dlhodobým zdrojom proaktívnych návrhov riešení chrániacich najmä najlepší záujem detí.
Autor TASR
Bratislava 15. apríla (TASR) - V čase návratu detí do škôl po druhej vlne pandémie ochorenia COVID-19 sa finalizuje podoba plánu obnovy. Balík financií na investíciu do digitalizácie škôl v rámci komponentu nazvaného Vzdelávanie v 21. storočí by sa podľa účastníkov Stálej konferencie aktérov vo vzdelávaní (SKAV) a projektu Deti nepočkajú mohol využiť lepšie, ako navrhuje súčasná podoba plánu obnovy. TASR o tom informoval hovorca projektu Deti nepočkajú Anton Oberhauser.
Tvrdia, že riešením je napríklad nákup technického vybavenia na sieťovanie škôl, aby sa vytvorila možnosť delenia sa o vyučovacie hodiny s ďalšími školami. Podľa nich sa ministerstvo školstva v týchto dňoch zaoberá témou digitalizácie základných a stredných škôl. V rámci národných projektov i plánu obnovy plánuje základné digitálne vybavenie škôl a uvažuje aj o zriadení pozície takzvaných digitálnych koordinátorov. Aktéri vo vzdelávaní tvrdia, že uvedené kroky sú nevyhnutné a nesú v sebe i náznak inovácie.
Účastníci SKAV považujú za nevyhnutné nielen zadefinovanie cieľov digitálnej transformácie škôl, ale aj konkrétnych krokov na ich naplnenie. Jedným z prvých potrebných je podľa nich napríklad postupné nastavovanie škôl na hybridné vzdelávanie, ktoré by sa v prepojení so sieťovaním škôl stalo príležitosťou na spoločné hodiny či šírenie know-how. "Predstavte si, aké skvelé by bolo, ak by sme napríklad 40 pilotných škôl, ktoré overujú nový vzdelávací obsah (kurikulum), vybavili z plánu obnovy technológiami a cez vzájomné sieťovanie im umožnili o skúsenostiach z novovznikajúcej dobrej praxe diskutovať, a tým ju aj prirodzene šíriť. Zaradili by sme sa možno k desiatkam priekopníckych krajín, ktoré takýto krok už urobili," uviedla Viera Grohová z Fóra proaktívnych škôl, ktorá poskytuje ako konzultant Štátneho pedagogického ústavu školám zapojeným do pilotného overovania odbornú, metodickú a didaktickú podporu.
V rámci projektu Deti nepočkajú vzniká SKAV v SR, široké spektrum dotknutých strán "od jaslí po vedu". Jej ambíciou je stať sa dlhodobým zdrojom proaktívnych návrhov riešení chrániacich najmä najlepší záujem detí.
Tvrdia, že riešením je napríklad nákup technického vybavenia na sieťovanie škôl, aby sa vytvorila možnosť delenia sa o vyučovacie hodiny s ďalšími školami. Podľa nich sa ministerstvo školstva v týchto dňoch zaoberá témou digitalizácie základných a stredných škôl. V rámci národných projektov i plánu obnovy plánuje základné digitálne vybavenie škôl a uvažuje aj o zriadení pozície takzvaných digitálnych koordinátorov. Aktéri vo vzdelávaní tvrdia, že uvedené kroky sú nevyhnutné a nesú v sebe i náznak inovácie.
Účastníci SKAV považujú za nevyhnutné nielen zadefinovanie cieľov digitálnej transformácie škôl, ale aj konkrétnych krokov na ich naplnenie. Jedným z prvých potrebných je podľa nich napríklad postupné nastavovanie škôl na hybridné vzdelávanie, ktoré by sa v prepojení so sieťovaním škôl stalo príležitosťou na spoločné hodiny či šírenie know-how. "Predstavte si, aké skvelé by bolo, ak by sme napríklad 40 pilotných škôl, ktoré overujú nový vzdelávací obsah (kurikulum), vybavili z plánu obnovy technológiami a cez vzájomné sieťovanie im umožnili o skúsenostiach z novovznikajúcej dobrej praxe diskutovať, a tým ju aj prirodzene šíriť. Zaradili by sme sa možno k desiatkam priekopníckych krajín, ktoré takýto krok už urobili," uviedla Viera Grohová z Fóra proaktívnych škôl, ktorá poskytuje ako konzultant Štátneho pedagogického ústavu školám zapojeným do pilotného overovania odbornú, metodickú a didaktickú podporu.
V rámci projektu Deti nepočkajú vzniká SKAV v SR, široké spektrum dotknutých strán "od jaslí po vedu". Jej ambíciou je stať sa dlhodobým zdrojom proaktívnych návrhov riešení chrániacich najmä najlepší záujem detí.