Aktivisti trvajú na tom, aby kolektory boli súčasťou rozšírenia. Mali by odľahčiť regionálnu dopravu a zabezpečiť bezpečnejšiu dopravu na diaľnici aj na regionálnych cestách, povedal starosta Vajnôr.
Autor TASR
Bratislava 14. marca (TASR) – Proti navrhovanému rozšíreniu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou budú aktivisti z občianskeho združenia Triblavina a obyvatelia obcí Ivanka pri Dunaji, Bernolákovo, Chorvátsky Grob i bratislavskej mestskej časti Vajnory protestovať. Vo štvrtok 16. marca chcú na frekventovanej ceste vo Vajnoroch a na Seneckej ceste vyjadriť nesúhlas s rozšírením diaľnice bez kolektorov.
Aktivisti trvajú na tom, aby kolektory boli súčasťou rozšírenia. "Mali by odľahčiť regionálnu dopravu a zabezpečiť bezpečnejšiu a plynulejšiu dopravu na diaľnici aj na regionálnych cestách," vysvetlil starosta Vajnôr a člen združenia Triblavina Ján Mrva.
Protestovať sa vo štvrtok bude po 16.00 h na dvoch miestach približne 15 minút. V centre Vajnôr pred zdravotným strediskom na Roľníckej ulici budú obyvatelia a aktivisti prechádzať po priechode pre chodcov. Druhý protest sa bude konať na Seneckej ceste v rovnakom čase v priestore pred priemyselným parkom. Tu budú účastníci transparentmi upozorňovať na nesúhlas so zámerom, ako sa má D1 rozširovať.
"Chceme, aby vláda, ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) stavali diaľnice podľa schválenej koncepcie dopravy a povolení. Sme proti výstavbe ciest a diaľnic, ktoré vyhovujú iba developerom," tvrdia aktivisti. Cieľom štvrtkového protestu je podľa ich slov dosiahnuť, aby sa stavalo v súlade s dopravnou koncepciou Bratislavského samosprávneho kraja, vypracovanou odborníkmi. "Koncepcia sa dotýka diaľnice D1 spolu so súbežnými kolektormi, rozšírenia Seneckej cesty, aj obchvatu Slovenského a Chorvátskeho Grobu, Pezinka a Modry," podotkli aktivisti. Tí proti navrhovanému rozšíreniu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou protestovali aj v septembri minulého roka.
Odborná pracovná skupina v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva odporučila minulý rok ministerstvu dopravy, aby mala diaľnica D1 v budúcnosti od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh a aby od Blatného po Trnavu pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. "Toto riešenie považujeme z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené," povedal pre TASR rezort dopravy.
Odborníci pokladajú pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu a neopodstatnenú. NDS vo februári pre TASR uviedla, že chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcii diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť Seneckú cestu I/61. Od hlavného mesta, Vajnôr až po Senec by mala mať až štyri pruhy.
Aktivisti trvajú na tom, aby kolektory boli súčasťou rozšírenia. "Mali by odľahčiť regionálnu dopravu a zabezpečiť bezpečnejšiu a plynulejšiu dopravu na diaľnici aj na regionálnych cestách," vysvetlil starosta Vajnôr a člen združenia Triblavina Ján Mrva.
Protestovať sa vo štvrtok bude po 16.00 h na dvoch miestach približne 15 minút. V centre Vajnôr pred zdravotným strediskom na Roľníckej ulici budú obyvatelia a aktivisti prechádzať po priechode pre chodcov. Druhý protest sa bude konať na Seneckej ceste v rovnakom čase v priestore pred priemyselným parkom. Tu budú účastníci transparentmi upozorňovať na nesúhlas so zámerom, ako sa má D1 rozširovať.
"Chceme, aby vláda, ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) stavali diaľnice podľa schválenej koncepcie dopravy a povolení. Sme proti výstavbe ciest a diaľnic, ktoré vyhovujú iba developerom," tvrdia aktivisti. Cieľom štvrtkového protestu je podľa ich slov dosiahnuť, aby sa stavalo v súlade s dopravnou koncepciou Bratislavského samosprávneho kraja, vypracovanou odborníkmi. "Koncepcia sa dotýka diaľnice D1 spolu so súbežnými kolektormi, rozšírenia Seneckej cesty, aj obchvatu Slovenského a Chorvátskeho Grobu, Pezinka a Modry," podotkli aktivisti. Tí proti navrhovanému rozšíreniu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou protestovali aj v septembri minulého roka.
Odborná pracovná skupina v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva odporučila minulý rok ministerstvu dopravy, aby mala diaľnica D1 v budúcnosti od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh a aby od Blatného po Trnavu pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. "Toto riešenie považujeme z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené," povedal pre TASR rezort dopravy.
Odborníci pokladajú pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu a neopodstatnenú. NDS vo februári pre TASR uviedla, že chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcii diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť Seneckú cestu I/61. Od hlavného mesta, Vajnôr až po Senec by mala mať až štyri pruhy.