Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 22. december 2024Meniny má Adela
< sekcia Slovensko

Analytik: Pacienta nezaujíma zisk poisťovne, ale kvalita služieb

Na archívnej snímke analytik Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz (INESS) Martin Vlachynský. Foto: TASR Jakub Kotian

Ministerstvo zdravotníctva má podľa analytika zadefinovať rozsah povinne nakúpených služieb a to z hľadiska priestoru, času (čakacích dôb) a kvality (dodržiavanie štandardov).

Bratislava 25. júla (TASR) - Pacienta nezaujíma zisk zdravotnej poisťovne, ale kvalita a rozsah služieb, ktoré mu nakúpi. Pre TASR to uviedol analytik INESS Martin Vlachynský v reakcii na návrh novely rezortu zdravotníctva, ktorá má okrem iného upraviť súčasný systém nakladania so zdravotnými odvodmi a zadefinovať pre zdravotné poisťovne optimálny výsledok hospodárenia.

Podotkol, že namiesto toho, aby ministerstvo vytvorilo kvalitné prostredie na súperenie zdravotných poisťovní, vyťahuje zástupné témy ako zákaz zisku, obmedzenie zisku či primeraný zisk. "Napísať nejaké vymyslené číslo do zákona je totiž oveľa ľahšie," skonštatoval.

Ministerstvo zdravotníctva má podľa neho zadefinovať rozsah povinne nakúpených služieb a to z hľadiska priestoru, času (čakacích dôb) a kvality (dodržiavanie štandardov). "O zisk alebo stratu sa následne postará konkurencia medzi poisťovňami. Problém však je, že zadefinovanie spomínaných parametrov si vyžaduje zo strany verejnej správy poriadny kus práce, ktorý sa nedarí spraviť už 16 rokov," doplnil.

Spomínané zmeny má priniesť novela zákona o zdravotnom poistení. Na vládu by podľa ministerstva mohla byť predložená v septembri.